joomla templates Energy Invest

"Επενδύουμε στην Ενέργεια και στο Περιβάλλον"

Fri07232021

Back ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Ξεκίνησε το έργο για την αναζωογόνηση του Λυκαβηττού - Η Αθήνα ξανακερδίζει τον αστικό της πνεύμονα

  • PDF

Λίγες πόλεις στον κόσμο έχουν το προνόμιο να διαθέτουν στην καρδιά τους έναν λόφο όπως ο Λυκαβηττός. Ένα αστικό δάσος 442,8 στρεμμάτων, τόπο αναψυχής και θερινών συναυλιών, που προσφέρει στους επισκέπτες διεξόδους με οικολογικό ενδιαφέρον, πεζοπορικές διαδρομές, ένα μοναδικό σημείο αναγνώρισης και απόλαυσης της πανοραμικής θέας της Αθήνας.

Μετά από πολλά χρόνια εγκατάλειψης και υποβάθμισης, ο Λυκαβηττός ξαναγεννιέταιμε προσοχή στο πολύτιμο οικοσύστημα, σεβασμό στη χλωρίδα και στην πανίδα και την ελάχιστη δυνατή όχληση, λαμβάνοντας υπόψη τον πυκνό αστικό ιστό.

Με ένα ολοκληρωμένο και βιώσιμο πλαίσιο, που θα καθορίζει την αναζωογόνηση την προστασία και λειτουργία του λόφου και στόχο τον προσδιορισμό και την σταδιακή απόδοση μιας σύγχρονης ταυτότητας.

Βάσει της στρατηγικής, είναι το πολυεπίπεδο ερευνητικό έργο «Πρόγραμμα Λυκαβηττός» που εκπονήθηκε επί της προηγούμενης δημοτικής αρχής Καμίνη, τον συντονισμό της Αρχιτέκτων Μαρίας Καλτσά και με την συνεργασία των υπηρεσιών του Δήμου Αθηναίων, του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών και της Σχολής Αρχιτεκτονικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Ξεκίνησε πριν από λίγες εβδομάδες, η υλοποίηση της πρώτης φάσης του σχεδίου, υπό τον συντονισμό του αρμόδιου αντιδημάρχου κ. Βασίλη Αξιώτη. Το έργο προϋπολογισμού ύψους περίπου 1.500.000 ευρώ χρηματοδοτείται από πόρους της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και περιλαμβάνει:

- Εφαρμογή καινοτόμων, ήπιων, καλαίσθητων αντιπλημμυρικών-αντιδιαβρωτικών τεχνικών και υλικών, κατάλληλων για τη θωράκιση διαβρωμένων πρανών στη νοτιοανατολική πλευρά του λόφου.

Αντικατάσταση της ασφαλτόστρωσης του δρόμου σε όλο το μήκος των 1.700m και νέα επίστρωσή του με υδατοπερατά υλικά, ώστε ο χαρακτήρας του να είναι συμβατός με του αστικού δάσους και να αποτελεί ευχάριστη, κύρια πεζοπορική διαδρομή. Παράλληλα η χρήση υδατοπερατών υλικών θα συμβάλει στην αντιπλημμυρική θωράκιση του λόφου.

Ήπια αποκατάσταση με φυσικά υλικά μιας περιπατητικής διαδρομής από μονοπάτια μήκους 3χλμ, τα οποία συνδέουν επιμέρους σημεία του Λόφου, όπως η Πράσινη Τέντα που ξανάνοιξε τις πόρτες της και το Πέτρινο Περίπτερο.

"Ο Λυκαβηττός ξεκίνησε να αναμετριέται με την εποχή του. Μετά από πολλά χρόνια αδιαφορίας και εγκατάλειψης κερδίζει τον χαμένο χρόνο. Με προσοχή και σεβασμό στο μοναδικό οικοσύστημά ενός αστικού δάσους που είμαστε τυχεροί να έχουμε. Η Αθήνα έκλεισε την πόρτα στη θεωρία, έχουμε ήδη περάσει στην πράξη" δήλωσε ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης κατά την επίσκεψη του στον Λυκαβηττό.

 

Η τεχνολογία της ABB οδηγεί την πρόοδο στη μείωση των εκπομπών άνθρακα

  • PDF

Το Σαββατοκύριακο 24-25 Ιουλίου, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ABB FIA Formula E επιστρέφει  στο Λονδίνο για πρώτη φορά από το 2016.

Η νέα πίστα, μήκους 2,25 χλμ με 22 γύρους, όχι μόνο εκτείνεται γύρω από το εκθεσιακό κέντρο Royal Docks and ExCeL London, αλλά επίσης διαθέτει και εσωτερικό τμήμα -το πρώτο για διεθνή μηχανοκίνητο αθλητισμό ανώτερου επιπέδου.

Ο Theodor Swedjemark, Chief Communications and Sustainability Officer της ABB: «Είναι υπέροχο να βλέπουμε την ABB Formula E να επιστρέφει στο Ηνωμένο Βασίλειο, ειδικά με το πρόσθετο στοιχείο του εσωτερικού χώρου της πίστας. Αυτό είναι εφικτό μόνο επειδή τα αυτοκίνητα της ABB Formula E Gen2 εκπέμπουν μηδενικές εκπομπές, οπότε στους αγώνες αυτούς αναδεικνύονται τα οφέλη από τις καθαρότερες και πιο βιώσιμες μεταφορές. Επιπλέον, συμβολίζουν το πώς η τεχνολογική υπεροχή μπορεί να είναι η κινητήριος δύναμη για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας ».

Η ABB αναδεικνύει την τεχνολογικά ηγετική της θέση ένα ευρύ φάσμα βιομηχανιών κλάδων σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών άνθρακα και στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης.

Η ABB είναι χορηγός τίτλου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος ABB FIA Formula E, μιας σειράς αγώνων για πλήρως ηλεκτρικά αγωνιστικά μονοθέσια, σε διεθνές επίπεδο. Η τεχνολογία της εταιρείας υποστηρίζει τις εκδηλώσεις σε όλο τον κόσμο. Η ABB εισήλθε στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης το 2010 και σήμερα έχει διαθέσει περισσότερους από 400.000 φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων σε περισσότερες από 85 αγορές, δηλαδή περισσότεροι από 20.000 ταχυφορτιστές DC και 380.000 φορτιστές AC, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που πωλούνται μέσω της Chargedot.

 

Η πρωτοβουλία Science Based Targets (SBTi) επικυρώνει τους στόχους μείωσης εκπομπών CO2 του Ομίλου TITAN

  • PDF

O Όμιλος TITAΝ είναι μία από τις πρώτες εταιρίες του κλάδου τσιμέντου διεθνώς της οποίας οι στόχοι μείωσης εκπομπών CO2 επικυρώθηκαν από την πρωτοβουλία Science Based Targets (SBTi)*, μετά από μια ενδελεχή διαδικασία, ως συμβατοί με τα επίπεδα μειώσεων που απαιτούνται για την επίτευξη των στόχων της Συμφωνίας του Παρισιού. Οι στόχοι αφορούν στις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου (scope 1 και 2) των δραστηριοτήτων του Τιτάνα και είναι σύμφωνοι με τις μειώσεις εκπομπών που απαιτούνται για τη διατήρηση της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη πολύ κάτω από τους 2°C.

Η πρωτοβουλία SBTi αποτελεί μια συνεργασία μεταξύ του οργανισμού Carbon Disclosure Project (CDP), του Οικουμενικού Συμφώνου των Ηνωμένων Εθνών, του Ινστιτούτο Παγκόσμιων Πόρων (World Resources Institute - WRI) και του Παγκόσμιου Ταμείου για τη Φύση (WWF). Mέσω μιας ανεξάρτητης διαδικασίας αξιολόγησης, επικυρώνει τους στόχους των εταιριών για τη μείωση εκπομπών σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα δεδομένα της επιστήμης για την κλιματική αλλαγή. Αυτή η επικύρωση υπογραμμίζει τη δέσμευση του Ομίλου ΤΙΤΑΝ για βιώσιμη ανάπτυξη και ανάληψη δράσης για την πρόληψη των πιο επιβλαβών συνεπειών της κλιματικής αλλαγής.

Πιο συγκεκριμένα, η πρωτοβουλία SBTi επικύρωσε τη δέσμευση του Τιτάνα για:

· Μείωση των συνολικών (gross) εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (scope 1) κατά -20,7% ανά τόνο τσιμεντοειδούς προϊόντος έως το 2030, σε σχέση με τα επίπεδα του 2020*. Αυτός ο στόχος εναρμονίζεται με τον στόχο του Τιτάνα για μείωση των καθαρών (net) εκπομπών CO2 κατά -35% έως το 2030 σε σχέση με τα επίπεδα του 1990, που ανακοινώθηκε στις αρχές του έτους.

· Μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (scope 2) κατά -42,4% ανά τόνο τσιμεντοειδούς προϊόντος εντός του ίδιου χρονικού πλαισίου. Αυτός ο στόχος εναρμονίζεται με τον στόχο του Τιτάνα για μείωση των εκπομπών κατά -45% έως το 2030 σε σχέση με τα επίπεδα του 2020, που ανακοινώθηκε στις αρχές του έτους.

Επιπλέον, ο ΤΙΤΑΝ έχει δεσμευτεί να μειώσει το αποτύπωμα των δραστηριοτήτων και των προϊόντων του, φιλοδοξώντας να προσφέρει στην κοινωνία σκυρόδεμα με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα έως το 2050, ενώ θα παρακολουθεί και θα επαληθεύει μέσω ανεξάρτητων φορέων τις εκπομπές της εφοδιαστικής αλυσίδας του (scope 3).

Ο Όμιλος φιλοδοξεί να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα αυξάνοντας τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων, ενισχύοντας περαιτέρω τις προσπάθειές του για ενεργειακή απόδοση, αναπτύσσοντας προϊόντα χαμηλών εκπομπών άνθρακα και υιοθετώντας καινοτόμες τεχνολογίες και λύσεις. Μέσω της συμμετοχής σε ευρωπαϊκές και διεθνείς κοινοπραξίες, καθώς και σε προγράμματα έρευνας και ανάπτυξης, ο Τιτάνας θα συνεχίσει να αναπτύσσει νέα προϊόντα με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα και να εφαρμόζει πιλοτικά στα εργοστάσιά του νέες τεχνολογίες δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα, συμβάλλοντας ενεργά στη φιλοδοξία του κλάδου για ένα μέλλον με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα έως το 2050.

Οι στόχοι μείωσης των εκπομπών CO2 του Ομίλου ΤΙΤΑΝ εντάσσονται στους στόχους του σε θέματα περιβάλλοντος, κοινωνίας και διακυβέρνησης (ESG) για το 2025 και μετά, που έχουν καθοριστεί ως ουσιώδεις από τους συμ-μετόχους του και διέπονται από τις αρχές καλής διακυβέρνησης, διαφάνειας και επιχειρηματικής ηθικής: Ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα και ψηφιακός μετασχηματισμός, εργασιακό περιβάλλον που ενθαρρύνει την εξέλιξη, θετικό αποτύπωμα στις περιοχές που δραστηριοποιείται και υπεύθυνη εφοδιαστική αλυσίδα.

*Η Πρωτοβουλία Science Based Targets (SBTi) κινητοποιεί τις εταιρίες να θέσουν στόχους με επιστημονική βάση και να ενισχύσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα κατά τη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Αποτελεί μια συνεργασία μεταξύ του οργανισμού Carbon Disclosure Project (CDP), του Οικουμενικού Συμφώνου των Ηνωμένων Εθνών, του Ινστιτούτο Παγκόσμιων Πόρων (World Resources Institute - WRI) και του Παγκόσμιου Ταμείου για τη Φύση (WWF). Η πρόσκληση για δράση του SBTi αποτελεί μία από τις δεσμεύσεις του «We Mean Business Coalition». Η πρωτοβουλία Science Based Targets ορίζει και προωθεί βέλτιστες πρακτικές στον καθορισμό στόχων με επιστημονική βάση, προσφέρει πόρους και καθοδήγηση για τη μείωση των εμποδίων στην υιοθέτηση, και αξιολογεί και επικυρώνει ανεξάρτητα τους στόχους των εταιριών.

**O στόχος περιλαμβάνει βιογενείς εκπομπές και μειώσεις που σχετίζονται με τη χρήση βιοενέργειας.


 

Δήμος Αθηναίων : Με στόλο 23 νέων οχημάτων και 3.023 μπλε κάδους στη μάχη για την ανακύκλωση

  • PDF

Η προσπάθεια για μια Αθήνα καθαρή, βιώσιμη και έτοιμη να αντιμετωπίσει τις περιβαλλοντικές προκλήσεις δεν σταματάει ποτέΟ Δήμος Αθηναίων συνεχίζει να ανανεώνει ριζικά και να ενισχύει τον εξοπλισμό ανακύκλωσης στην πόλη, αποδεικνύοντας την σταθερή προσήλωση του στη διαρκή προστασία του περιβάλλοντος αλλά και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της.

Η συμφωνία και η στενή συνεργασία στην οποία προχώρησε για πρώτη φορά ο Δήμος Αθηναίων και η Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης-Ανακύκλωσης ΑΕ (ΕΕΑΑ) αποφέρει καρπούς.

Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας τα δύο τελευταία χρόνια, ο Δήμος Αθηναίων απέκτησε ένα νέο πλήρες δίκτυο κάδων με ορθή χωροθέτηση αλλά και έναν υπερσύγχρονο στόλο οχημάτων συλλογής.

Σήμερα σε ειδική εκδήλωση στην πλατεία Συντάγματος, παραδόθηκαν στο Δήμο από την ΕΕΑΑ άλλα νέα 4 οχήματα. Ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό των οχημάτων ανακύκλωσης σε 23 τα οποία παραδίδονται σταδιακά. Διαθέτουν ενσωματωμένο GPS και σύστημα ανάγνωσης καρτών  αναγνώρισης και ταυτοποίησης των μπλε κάδων, τα οποία «οργώνουν» τις γειτονιές της πρωτεύουσας. Σε καθημερινή βάση προχωρούν στην αποκομιδή των κάδων ανακύκλωσης, πραγματοποιώντας καθημερινά 38 δρομολόγια και στις 7 Δημοτικές Κοινότητες της πόλης. Την ίδια στιγμή περίπου 3.023 νέοι μπλε κάδοι έχουν τοποθετηθεί στις γειτονιές της Αθήνας, ώστε η ανακύκλωση να γίνει καθημερινή πρακτική και στάση ζωής για όλους μας.

Η παράδοση των τεσσάρων νέων οχημάτων στο Δήμο σηματοδοτεί και την έναρξη της μεγάλης  εκστρατείας ενημέρωσης για την ανακύκλωση. Καμπάνια η οποία υλοποιείται από το Δήμο Αθηναίων και την ΕΑΕΕ και την οποία χαιρέτισαν ο Δήμαρχος Αθηναίων κ. Κώστας Μπακογιάννης και ο Πρόεδρος της ΕΕΑΑ κ. Μιχάλης Οικονομάκης.

«Στο Δήμο της Αθήνας η συλλογή και η διαχείριση των απορριμμάτων δεν είναι ένα αναγκαίο κακό. Δεν είναι μόνο το κυρίαρχο συστατικό του «πολιτισμού της καθημερινότητας» που επιδιώκουμε να επικρατήσει σε κάθε μια, από τις 129 γειτονιές μας. Είναι άξονας του κεντρικού σχεδιασμού μας για το «αύριο» της πόλης με ζητούμενα τη βιώσιμη ανάπτυξη, την κυκλική οικονομία, την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης, την αξιοποίηση του πλούτου που κρύβουν τα απορρίμματα. Η ανακύκλωση δεν είναι ούτε παλιά, ούτε νέα μόδα. Είναι ένα από τα σημαντικά όπλα που έχουμε για να προστατεύσουμε το περιβάλλον. Να προστατεύσουμε το μεγάλο μας «κοινό» σπίτι. Ο Δήμος Αθηναίων παραλαμβάνει σήμερα και - ευχαριστεί την ΕΕΑΑ - τα 4 νέα οχήματα ανακύκλωσης, με τα οποία ενισχύονται σημαντικά ο στόλος και τα μέσα που έχει στη διάθεσή του.  Η πανδημία μας πήγε πίσω, και στο στόχο που είχαμε θέσει για την ανακύκλωση.  Αλλά όλοι μαζί μπορούμε να βρεθούμε ξανά μπροστά. Με ενημέρωση, εκπαίδευση και δράση», σημειώνει ο κ. Μπακογιάννης.

Ο κ. Μιχάλης Οικονομάκης δήλωσε: «Η εμπιστοσύνη των πολιτών στο σύστημα των μπλε κάδων και η αξιόπιστη και αποτελεσματική λειτουργία της ΕΕΑΑ ευρύτερα είναι τα χαρακτηριστικά που δίνουν ώθηση στην Ελλάδα ώστε να επιτυγχάνει  τον Εθνικό Στόχο ανακύκλωσης συσκευασιών, καθόσον οι δραστηριότητες της ΕΕΑΑ από μόνες τους καλύπτουν το 96% του στόχου της χώρας. Αυτό το θετικό αποτέλεσμα δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί χωρίς τη συνεχή στήριξη των 3.000 συμβεβλημένων επιχειρήσεων, των πολιτών και τη συνεργασία της ΕΕΑΑ με την ΚΕΔΕ και τους 306 Δήμους. Από αυτή την εκδήλωση ενημέρωσης ξεκινάμε έναν νέο κύκλο ευαισθητοποίησης των πολιτών που ζουν και εργάζονται στο Δήμο Αθηναίων αλλά και όλων των  κατοίκων της χώρας, προκειμένου  να συμβάλλουν σημαντικά στην προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης της κοινωνίας. Ας είναι λοιπόν η σημερινή ημέρα η αρχή για να κινητοποιηθούμε, ώστε η ανακύκλωση να γίνει η καθημερινή συνεισφορά για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και την προστασία του περιβάλλοντος».

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης με τίτλο «Ανακύκλωσε στους μπλε κάδους του Δήμου σου!» που πραγματοποιήθηκε από κοινού από το Δήμο Αθηναίων και την Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης  οι πολίτες που συμμετείχαν ενημερώθηκαν για το σωστό τρόπο της ανακύκλωσης των συσκευασιών από πλαστικό, γυαλί, χαρτί, αλουμίνιο και λευκοσίδηρο στους μπλε κάδους, ενώ οι επαγγελματίες πληροφορήθηκαν για την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων για τις γυάλινες συσκευασίες τους από τους μπλε κώδωνες.Παράλληλα, μικροί και μεγάλοι συμμετείχαν σε ένα διασκεδαστικό διαγωνισμό γνώσεων γύρω από την ανακύκλωση με έπαθλο δύο ηλεκτρικά ποδήλατα.

 

Η πράσινη ανάπλαση της "κάτω" Πλατείας Συντάγματος

  • PDF

Η πλατεία Συντάγματος είναι ο αστικός γεωμετρικός τόπος στα όρια της αρχαίας πόλης και στο επίκεντρο της σύγχρονης Αθήνας. Διαμέσου της Ερμού μας οδηγεί στην Πλάκα, στο Μοναστηράκι, στον Κεραμεικό. Είναι η κορυφή του Εμπορικού Τριγώνου που σχηματίζουν οι οδοί Ερμού, Σταδίου και Αθηνάς.

 

Είναι η αστική πλατεία - σύμβολο της χώρας, που απορροφά στο σώμα της τις κρίσεις αλλά και σηματοδοτεί την υπέρβαση και την πρόοδο, αφουγκράζεται τους κοινωνικούς στροβιλισμούς, και υπενθυμίζει διαλεκτικά μαζί με το επιβλητικό κτίριο της Βουλής στην κορυφή της, τον σύγχρονο, ευρωπαϊκό και αστικά φιλελεύθερο προσανατολισμό της χώρας.

Η σχέση της κοινωνικής της υπόστασης με την γεωμετρία της, την αισθητική γλώσσα της, και τους αρχιτεκτονικούς - σκηνογραφικούς υπαινιγμούς της είναι πάντα άρρηκτη. Το ένα επηρεάζει υποχρεωτικά και καθοριστικά το άλλο. Κάθε εποχή. Και τώρα είναι η νέα εποχή της πρόκλησης της κλιματικής κρίσης, της πράσινης ανάπτυξης, της επανάκτησης και αναδιανομής του δημοσίου χώρου.

Είναι στιγμή που μεταβαίνουμε από τις μεγάλες κρίσεις στην επόμενη ημέρα της πρωτεύουσας. Με ένα συντεταγμένο πρόγραμμα τεχνικών, κοινωνικών και βιώσιμων παρεμβάσεων του Δήμου Αθηναίων που ανοίγει τη νέα δεκαετία. Ως ένα πρότυπο και άκρως συμβολικό έργο ,λοιπόν, ρεαλιστικού και βιώσιμου ανασχεδιασμού του δημοσίου χώρου της Αθήνας, ξεκινούν στις αρχές Αυγούστου οι εργασίες ανάπλασης - ενοποίησης και πράσινης αναβάθμισης της πλατείας Συντάγματος.

Το έργο περιλαμβάνει την ριζική ανάπλαση του κάτω τμήματος της Πλατείας με γενναία διαπλάτυνση των πεζοδρομίων μπροστά στον πεζόδρομο της Ερμού, δημιουργία νέου και ποιοτικού δημοσίου χώρου που θα λειτουργήσει ως πύλη στον εμπορικό και ιστορικό πυρήνα, φύτευση συνολικά 28 ψηλών δέντρων, μονιμοποίηση των λωρίδων κυκλοφορίας σε τέσσερις όπως είναι σήμερα διατηρώντας την χαρακτηριστική καμπύλη της οδικής χάραξης, δημιουργία έξυπνης, ασφαλούς και ορατής διάβασης πεζών, φροντίδα για ΑμεΑ σε όλο το φάσμα και τις λεπτομέρειες του έργουεξοπλισμός με πέργκολες για πυκνή σκίαση και μορφολογική οργάνωση του νέου χώρου, σύγχρονο φωτισμό, και κατάλληλα υλικά επίστρωσης μαρμάρινων πλακών σε απόλυτη μορφολογική συνάφεια με τον πεζόδρομο της Ερμού και το κυρίως σώμα της πλατείας.

Ο Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός του 1999 και η επικαιροποίηση του 2020

Το έργο υλοποιεί τη λύση του 1ου βραβείου του Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού της ΕΑΧΑ του 1999 (ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων), των καταξιωμένων αρχιτεκτόνων κ. Δημήτρη Μανίκα, κας Ντόρας Παπαδημητρίου και κ. Λεωνίδα Γεωργιάδη, επικαιροποιημένη στα σημερινά δεδομένα, από την ομάδα μελέτης σε συνεργασία με τις Υπηρεσίες του Δήμου, αλλά χωρίς αποκλίσεις από τις αρχικές προθέσεις του σχεδιασμού. Αποτελεί έτσι μια από τις πρώτες εφαρμογές της νέας πολιτικής του Δήμου Αθηναίων να αξιοποιηθεί το μεγάλο μελετητικό απόθεμα, και να αποκατασταθεί έτσι η συνέπεια αλλά και η οικονομία απέναντι στην αυθεντία του ποιοτικού αρχιτεκτονικού έργου. Η βραβευμένη αρχιτεκτονική λύση με λιτότητα προσαρμόζει την νεοκλασική παράδοση στα νέα και σύγχρονα λειτουργικά δεδομένα.

Η βιώσιμη φιλοσοφία του σχεδιασμού

Ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός λαμβάνει υπόψιν την ιστορική εξέλιξη της σημαντικότερης πλατείας της χώρας, και χειρίζεται με αφαιρετικότητα και λειτουργικότητα την αποκατάσταση συνέχειας της πλατείας Συντάγματος, μέχρι το αντιληπτικό όριο των κτιριακών μετώπων στην κορυφή του πεζόδρομου της Ερμού. Εντάσσει την πλατεία στα ιστορικά συμφραζόμενα, ως κρίκο διασύνδεσης της παλιάς και σύγχρονης πόλης. Λαμβάνει υπόψιν τον εμβληματικό χαρακτήρα, την κομβική οδική σύγκλιση, την εμπορική κινητικότητα, φέρνει σε μεγαλύτερη επαφή τις ροές πεζών με την Ερμού, δημιουργώντας μία νέα και ενιαία αισθητική γλώσσα.

Η γεωμετρική ανασύνθεση της πλατείας συνομιλεί με το βάθος της ιστορίας, τον πρώτο σχεδιασμό της νέα πρωτεύουσας (Κλεάνθης & Schaubert, 1833), το σύμβολο της Δημοκρατίας, τους μνημειακούς άξονες, αλλά και τη σύγχρονη ζωή και προοπτική. Διασυνδέει τη σύγχρονη και παλιά πόλη, ακουμπάει διαλεκτικά μέσω της Λεωφόρου Αμαλίας με τον Εθνικό Κήπο, το Ζάππειο, την Πύλη του Αδριανού και τους Στύλους του Ολυμπίου Διός, και μέσω της οδού Πανεπιστημίου και Σταδίου με την άλλη κορυφή του Τριγώνου, με την πλατεία Ομονοίας και ενδιάμεσα με τις πλατείες Κλαυθμώνος, Κοραή καθώς και με την περίφημη τριλογία της Βιβλιοθήκης, του Πανεπιστημίου και της Ακαδημίας.

Η πιλοτική παρέμβαση, τα προσωρινά έργα και τα συμπεράσματα

Ο Δήμος Αθηναίων πριν από έναν χρόνο εφάρμοσε στο σημείο προσωρινή λύση, στα πρότυπα των ευρωπαϊκών πιλοτικών εφαρμογών, με την οποία καταργήθηκαν 2 απο τις 6 λωρίδες της κυκλοφορίας, μετακινήθηκαν οι στάσεις των ΜΜΜ, αποδόθηκε δημόσιος χώρος στους πεζούς, εγκαταστάθηκαν μεγάλα και μικρά στοιχεία πρασίνου και αστικού εξοπλισμού. Στο έναν χρόνο διαπιστώθηκε ότι υπήρξαν σημαντικές περιβαλλοντικές ωφέλειες, ότι η κατάσταση κυκλοφορίας ενσωματώθηκε στην καθημερινότητα της πόλης, ενώ οι δείκτες ατμοσφαιρικής ρύπανσης, θορύβου μειώθηκαν και ο δείκτης οδικής ασφαλείας αυξήθηκε. Στην πραγματικότητα επιτεύχθηκε μια σημαντική περιβαλλοντική αναβάθμιση στην ευρύτερη περιοχή της πλατείας. Η προσωρινή εφαρμογή έδωσε χρήσιμα δεδομένα που αξιοποιήθηκαν για την εκπόνηση και την τεκμηρίωση των τελικών μελετών

Μια νέα πλατεία γεννιέται στην καρδιά της Αθήνας - 10 οφέλη με αριθμούς

Με το νέο έργο δημιουργείται μια νέα πλατεία στο κάτω μέρος του Συντάγματος,ενώ ταυτόχρονα ενοποιείται αισθητικά και λειτουργικά με το κύριο σώμα της πλατείας.

Τα 10 οφέλη με αριθμούς συνοψίζονται στα παρακάτω:

1. Από τη μείωση των λωρίδων κυκλοφορίας σε 4 απο 6, όπως υλοποιήθηκε πέρσι, μειώνονται τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης, θορύβου και αναβαθμίζεται το επίπεδο οδικής ασφάλειας.

2. Στο τμήμα μεταξύ Καραγεώργη Σερβίας και Ερμού το μέσο πλάτος επέκτασης του πεζόδρομου ανέρχεται σε 7,80 μέτρα, ενώ στο τμήμα Ερμού - Μητροπολεως σε 5,20 και άρα δημιουργούνται περίπου 1000 τετραγωνικά μέτρα νέου ζωτικού δημοσίου χώρου.

3. Η ανάπλαση προβλέπει 28 νέα μεγάλα δέντρα που θα συμβάλουν στο μικροκλίμα της πλατείας, τη σκίαση, την ελκυστικότητά της νέας πλατείας, την φιλικότητα προς τους επισκέπτες.

4. Οι 2 διαμήκεις πέργκολες, θα προσφέρουν πρόσθετη σκίαση αλλά κυρίως θα οργανώσουν αστικά και ενοποιητικά τον χώρο και κατά επέκταση τον εξοπλισμό και τα τραπεζοκαθίσματα των καταστημάτων, σε οριοθετημένες θέσεις.

5. Η σύγχρονη διάβαση πεζών, πιο φιλική πια και στενότερη, δημιουργεί συνθήκες πρόσθετης οδικής ασφάλειας, διασυνδέει λειτουργικά τις ροές πεζών. Φωτιστικά στο δάπεδο της ασφάλτου, συγχρονισμένα με τους σηματοδότες, δημιουργούν αίσθηση πρόσθετης ασφαλείας, κυρίως τις βραδινές ώρες.

6. Η αποκλειστική λεωφορειολωρίδα και η χωροθέτηση πέντε στάσεων του ΟΑΣΑ, προσδίδει τον χαρακτήρα της βιώσιμης κινητικότητας με δημόσια μέσα μεταφοράς στα σημεία ακριβώς που επιζητούνται αυθόρμητα από τους πολίτες είτε στην άφιξη είτε στην αναχώρηση.

7. Ο σχεδιασμός γίνεται με πλήρη πρόνοια, ώστε να εξασφαλίζεται η καθολική πρόσβαση των ΑμεΑ, ενώ τα επιμέρους στοιχεία, όπως ράμπες και λωρίδες επισήμανσης ΑμεΑ εντάσσονται αισθητικά διατηρώντας στο ακέραιο τη λειτουργική τους αξία.

8. Η δημιουργία του νέου δημόσιου χώρου διαμορφώνει μία φιλικότερη, λειτουργικότερη και ανάλογης αισθητικής απόληξη ή είσοδο στον πεζόδρομο της Ερμού. Το πιο πολυσύχναστο σημείο της πόλης με τους χιλιάδες πεζούς καθημερινά, πολλαπλασιάζει την προσφορά ενός βιώσιμου περιβάλλοντος στους πολίτες και επισκέπτες.

9. Το έργο συνδέεται άμεσα και θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με παρόμοιες παρεμβάσεις που σχεδιάζονται και ολοκληρώνονται ήδη όπως η διαπλάτυνση της Ερμού στο κάτω τμήμα της, η εμβληματική ανάπλαση της Πανεπιστημίου, οι πεζοδρομήσεις και οδικές αναπλάσεις στο οδικό δίκτυο του εμπορικού τριγώνου

10. Το έργο της ανάπλασης της πλ. Συντάγματος περικλείει με μοναδικό τρόπο, σημειολογικά και συμβολικά τη νέα φιλοσοφία της διοίκησης του Δήμου Αθηναίων: Σεβασμός και οικονομία στην αξιοποίηση του σπουδαίου αρχιτεκτονικού έργου, μεγάλη έμφαση στην αναδιανομή του δημοσίου χώρου, προσαρμογή της βιώσιμης κινητικότητας και της κυκλοφορίας στα σύγχρονα δεδομένα, ανάδειξη της πράσινη και αειφόρας προοπτικής.

 

 

Τη Δευτέρα 19 Ιουλίου, το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας ψήφισε κατά πλειοψηφία την αρχιτεκτονική μελέτη εκκινώντας τη διαδικασία για την ανάπλαση της κάτω πλευράς της Πλατείας Συντάγματος.

Ακολουθούν δηλώσεις κορυφαίων επιστημόνων για την ανάπλαση της πλατείας Συντάγματος

«Η πλατεία Συντάγματος λειτουργεί ως σημείο αναφοράς με συμβολική και ιστορική αξία»

 

Δημητρης Μανίκας, Καθηγητής Αρχιτεκτονικής - Σύμβουλος Μελέτης

& Ντόρα Παπαδημητρίου, Αρχιτέκτων - Υπεύθυνη Μελέτης

«Το ενδιαφέρον του Δημάρχου Αθηναίων κ. Κ. Μπακογιάννη, να ολοκληρώσει την μελέτη μας, η οποία ήταν αποτέλεσμα του πρώτου βραβείου Πανευρωπαϊκού Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού προσχεδίων που προκηρύχθηκε από την Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας Α.Ε. (Ε.Α.Χ.Α. Α.Ε.), τον Μάρτιο του 1999, μας εντυπωσίασε. Η συνεργασία με τον Δήμο και με τους Συμβούλους του, που παρακολούθησαν την μελέτη, ήταν εποικοδομητική. Η πλατεία Συντάγματος είναι ένας από τους σπουδαιότερους ανοιχτούς δημόσιους χώρους της πρωτεύουσας και λειτουργεί ως σημείο αναφοράς με συμβολική και ιστορική αξία. Ο χαρακτήρας της καθορίζεται από την πυκνότητα και την πολυσυλλεκτικότητα των λειτουργιών, των κοινωνικών δομών και των μορφολογικών επιλογών.  Το κάτω τμήμα της πλατείας Συντάγματος αποτελεί είσοδο στο εμπορικό τμήμα της πόλης και με την προτεινόμενη διαμόρφωση θα συμβάλει σαν χώρος εκτόνωσης του εμπορικού κέντρου, μελετήθηκε λαμβάνοντας υπόψη τα νέα δεδομένα αλλά και τον  αυστηρό και λιτό χαρακτήρα της πλατείας Συντάγματος. Στόχος είναι η ενοποίηση με την κεντρική πλατεία, ώστε να επανέλθει και να ανασυγκροτηθεί η ιστορική συνέχεια μέσα από την αντίληψη του αρχικού σχεδιασμού η διατήρηση και η αναβάθμιση του μνημειακού άξονα, η συμμετρία και η μείωσή του κυκλοφοριακού από επτά λωρίδες σε τέσσερις και η πρόβλεψη για άνετη ορατή διάβαση για πεζούς και άτομα με ειδικές ανάγκες».

«Η Αθήνα μπορεί να κερδίσει τη λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση που έχουμε όλοι ανάγκη»

 

Παναγιώτης Τουρνικιώτης, Καθηγητής Σχολής Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ

«Χρόνια περιμέναμε να ολοκληρωθεί η πλατεία Συντάγματος ακολουθώντας τον σχεδιασμό της βραβευμένης μελέτης των Δημήτρη Μανίκα, Ντόρας Παπαδημητρίου και Λεωνίδα Γεωργιάδη. Η κάτω πλευρά της, που συνδέεται άμεσα με τον πεζόδρομο της Ερμού, θα μεγαλώσει, θα αναπνεύσει και θα λειτουργήσει ως αντανάκλαση και ανανέωση του αρχιτεκτονικού χαρακτήρα της κεντρικής πλατείας. Είναι ευτύχημα που εμπνευστές της αρχικής ιδέας ανέλαβαν να φέρουν εις πέραν την υπόσχεση τους εκμεταλλευόμενοι την ωριμότητα που δίνει ο χρόνος. Τα υλικά είναι στιβαρά και διαχρονικά, με καθαρές γραμμές και αδρές λεπτομέρειες, που συνδυάζουν το μοντέρνο και το κλασικό με ανθεκτικότητα. Τα μεγάλα δέντρα, με σκούρο κόκκινο φύλλωμα, θα προσφέρουν την περιβαλλοντική άνεση και μια αισθητική αντίστιξη στο πράσινο της μεγάλης πλατείας. Η Αθήνα μπορεί να κερδίσει, με μικρά και μεγάλα έργα, τη λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση, και την αστική ποιότητα που έχουμε όλοι ανάγκη στις μεγαλουπόλεις».

«Ο Δήμος Αθηναίων κάνει το χρέος του, αξιοποιώντας την αυθεντία του καλού αρχιτεκτονικού σχεδιασμού»

Γεώργιος Α. Πανέτσος, Καθηγητής Αρχιτεκτονικού και Αστικού Σχεδιασμού στο Πανεπιστήμιο Πατρών

«Eπιτέλους, η Πλατεία Συντάγματος, της οποίας η ανάπλαση είχε αρχίσει ενόψει Ολυμπιακών Αγώνων, ολοκληρώνεται! Και, παραδόξως, ολοκληρώνεται χωρίς απόκλιση από τις αρχικές προθέσεις και σχέδια: Μια πράξη συνέπειας και οικονομίας! Η βραβευμένη πρόταση του καθηγητή Δ. Μανίκα και της Θ. Παπαδημητρίου είναι λιτή και ουσιώδης. Δεν θα μας εντυπωσιάσει με τεχνάσματα, ούτε θα μας κολακεύσει με κλισέ. Εξασφαλίζει έτσι τις προϋποθέσεις της διάρκειας και τον στόχο της αστικής συνέχειας. Θα αποδώσει ένα σημαντικό κομμάτι της πόλης επαρκώς αποκαθαρμένο από όσα σωρεύει η πρόχειρη ευκολία των οκνηρών δημόσιων φορέων και των αυθαιρετούντων ιδιωτών, εξοπλισμένο με ό,τι ακριβώς χρειάζεται. Ο Δήμος Αθηναίων κάνει το χρέος του, αξιοποιώντας την αυθεντία του καλού αρχιτεκτονικού σχεδιασμού. Καιρός να το κάνουν και οι υπεύθυνοι των παραμελημένων περιμετρικών κτηρίων, αποκαθιστώντας την αρχική τους οικεία εικόνα!»

«Η ανάπλαση της Πλατείας Συντάγματος αποκαθιστά τη σχέση της σύγχρονης πόλης με την ιστορία της»

Κωνσταντίνος Α. Σερράος, Αρχιτέκτων/Πολεοδόμος, Καθηγητής ΕΜΠ

«Η παρέμβαση στην πλατεία Συντάγματος ολοκληρώνει την υλοποίηση του σχεδιασμού που διακρίθηκε με το 1ο βραβείο στον Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό της ΕΑΧΑ, 1999. Με λιτότητα και λειτουργικότητα, όπως αρμόζει στη σημαντικότερη αστική πλατεία της πόλης, η νέα παρέμβαση αποκαθιστά τη συνέχεια της πλατείας Συντάγματος έως το φυσικό αντιληπτικό της όριο, που αποτελεί το κτιριακό μέτωπο στα δυτικά της προέκτασης της Σταδίου προς Φιλελλήνων. Παράλληλα, ο περιορισμός του εύρους αυτού του δρόμου και, η ενιαία αισθητική γλώσσα σε όλη της έκταση της πλατείας, φέρνει πιο κοντά τις ροές πεζών του άξονα Ερμού, με την κεντρική πλατεία Συντάγματος και κατ’ επέκταση αποκαθιστά τη σχέση της σύγχρονης πόλης με την ιστορία της, αν σκεφτεί κανείς ότι ο άξονας της Ερμού αποτελεί τη βάση του ισοσκελούς Τριγώνου του πρώτου σχεδιασμού για τη νέα Πρωτεύουσα Αθήνα [Κλεάνθης &Schaubert, 1833] και η Πλατεία Συντάγματος τη μια από τις τρεις κορυφές του».

«Σημαντικό πρώτο βήμα για την ανάκτηση του δημόσιου χώρου και της βιώσιμης κινητικότητας στο κέντρο της Αθήνας»

Γιώργος Γιαννής, Συγκοινωνιολόγος, Καθηγητής ΕΜΠ

«Η διαπλάτυνση του χώρου των πεζών στην πλατεία Συντάγματος αποτελεί σημαντικό πρώτο βήμα στην κατεύθυνση της ανάκτησης του δημόσιου χώρου και της βιώσιμης αστικής κινητικότητας στο κέντρο της Αθήνας, που έπρεπε να είχε υλοποιηθεί πριν καιρό. Οι πεζοί θα έχουν περισσότερο χώρο να σταθούν και να κινηθούν, οι επιβάτες των αρκετών λεωφορείων και τρόλεϊ θα από-επιβιβάζονται άνετα πλέον χωρίς να αναγκάζονται να περνούν ανάμεσα στα παράνομα σταθμευμένα ταξί και η κυκλοφορία των οχημάτων θα ρέει καλύτερα, αφού δεν θα υπάρχει πλέον χώρος για τις παράνομες στάσεις των λίγων ΙΧ και ταξί εις βάρος των πολλών. Επιπλέον, οι πεζοί θα διευκολύνονται ακόμη περισσότερο διότι μικραίνει και η απόσταση της οδού Ερμού από το κέντρο της πλατείας».

 

Η ΔΕΠΑ Εμπορίας συμβάλλει στην ένταξη της Κοζάνης στις 100 κλιματικά ουδέτερες πόλεις έως το 2030

  • PDF

Η ΔΕΠΑ Εμπορίας αποδεικνύει έμπρακτα την προσήλωσή της στην απολιγνιτοποίηση και την ενεργειακή μετάβαση της χώρας προς «καθαρές» μορφές ενέργειας, παρέχοντας καθοριστικής σημασίας στήριξη στην προσπάθεια του δήμου Κοζάνης να ενταχθεί στις «100 κλιματικά ουδέτερες πόλεις έως το 2030» της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η δράση της Ε.Ε. «100 κλιματικά ουδέτερες πόλεις έως το 2030», προωθεί τον μετασχηματισμό τους σε «έξυπνες και ουδέτερες για το κλίμα» πόλεις, υιοθετώντας τρόπους παραγωγής και εξοικονόμησης ενέργειας μέσα από ανανεώσιμες πηγές και προηγμένες τεχνολογίες, με χρήση έξυπνων και ευέλικτων συστημάτων διαχείρισης ενέργειας. Παράλληλα, στοχεύει στην αλλαγή και εμπέδωση μίας νέας κουλτούρας στη συμπεριφορά του πολίτη που σέβεται εμπράκτως το περιβάλλον, φροντίζοντας ταυτόχρονα για τη μείωση του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος.

Οι επιχειρησιακές κινήσεις της ΔΕΠΑ Εμπορίας στην περιοχή προς αυτήν την κατεύθυνση, αποτελούν πολύτιμο «όπλο» στη φαρέτρα του δήμου Κοζάνης για την ένταξη της πόλης στη δράση αυτή.

Η ευρύτερη περιοχή της Κοζάνης βρίσκεται στο επίκεντρο του νέου business plan της ΔΕΠΑ Εμπορίας για επενδύσεις που αποβλέπουν στη δημιουργία ενός «πράσινου» χαρτοφυλακίου άνω των 200 MW σε φωτοβολταϊκά έργα, τα οποία ανήκουν στην πολυμετοχική εταιρεία North Solar, όπου η ΔΕΠΑ Εμπορίας και η Kiefer είναι βασικοί μέτοχοι.

Παράλληλα, η ΔΕΠΑ Εμπορίας έχει αναλάβει τον συντονισμό του IPCEI έργου «White Dragon». Το «White Dragon» θα συνδυάζει την παραγωγή πράσινου υδρογόνου με τη χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, αλλά και τη χρήση της θερμότητας για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών των δικτύων τηλεθέρμανσης της Δυτικής Μακεδονίας. Ο πυρήνας του έργου βασίζεται στη σταδιακή αντικατάσταση των λιγνιτικών μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της Δυτικής Μακεδονίας και τη μετάβαση σε καθαρές μορφές ενέργειας με τελικό στόχο την απανθρακοποίηση του ενεργειακού μείγματος της χώρας.

Στη συνάντηση του με τον δήμαρχο Κοζάνης, κ. Λάζαρο Μαλούτα, μετά την ανακοίνωση της υποψηφιότητας της πόλης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ Εμπορίας, κ. Κωνσταντίνος Ξιφαράς δήλωσε: «Η ΔΕΠΑ Εμπορίας στηρίζει έμπρακτα τη μετάβαση του Δήμου Κοζάνης στην κλιματική ουδετερότητα. Οι επενδύσεις στην ευρύτερη περιοχή βρίσκονται στον πυρήνα του επιχειρησιακού σχεδιασμού της ΔΕΠΑ Εμπορίας για την ενεργειακή μετάβαση της χώρας. Η Κοζάνη μπορεί να αναδειχθεί, μαζί με ολόκληρη την περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας, σε πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης για την Ε.Ε.».

Ο Δήμαρχος Κοζάνης κ. Λάζαρος Μαλούτας τόνισε ότι «με την πολύτιμη συμβολή της ΔΕΠΑ Εμπορίας, η πόλη της Κοζάνης «χτίζει» μια ισχυρή υποψηφιότητα για την ένταξη της στις 100 κλιματικά ουδέτερες πόλεις έως το 2030. Τα δύο ενεργειακά projects που υλοποιεί η ΔΕΠΑ Εμπορίας, θα έχουν θετικό περιβαλλοντικό, κοινωνικό και οικονομικό αποτύπωμα για την Κοζάνη. θα προσελκύσουν σημαντικές και νέες επενδύσεις στον κλάδο των καθαρών τεχνολογιών, και θα δημιουργήσουν νέες βιώσιμες θέσεις εργασίας στην περιοχή.

Με την ένταξη του στη δράση της Ε.Ε., ο Δήμος Κοζάνης θα τύχει ευρωπαϊκής προβολής, θα επαναπροσδιορίσει την ταυτότητα του και θα λειτουργήσει ως πρότυπο καλής πρακτικής τόσο σε εθνικό, όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.»

 

Έγκριση χρηματοδότησης 2 προγραμμάτων ηλεκτροδότησης και ηλεκτροφόρτισης πλοίων στους λιμένες Πειραιά και Ηρακλείου από τον Ευρωπαϊκό Εκτελεστικό Οργανισμό για το Κλίμα

  • PDF

Έργα που στοχεύουν στην εξασφάλιση της συμβατότητας των υποδομών των λιμένων της χώρας για την εισαγωγή της δυνατότητας ηλεκτροδότησης και ηλεκτροφόρτισης των ελλιμενισμένων πλοίων, την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας αλλά και στη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, έλαβαν έγκριση χρηματοδότησης από τον Ευρωπαϊκό Εκτελεστικό Οργανισμό για το Κλίμα, τις Υποδομές και το Περιβάλλον (CΙΝΕΑ) στις Βρυξέλλες.

Οι προτάσεις είχαν υποβληθεί στην ανταγωνιστική πρόσκληση του Μηχανισμού Συνδέοντας την Ευρώπη (CEFTransportMAPCall2020) και έλαβαν έγκριση σκοπιμότητας από την Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, το διάστημα Φεβρουάριος – Μάρτιος του 2021.

Πιο συγκεκριμένα εγκρίθηκαν:

  • Το έργο CIPORT - Cold lroning in the Port of Piraeus: Taking the Final Step στο λιμένα Πειραιά και
  • το έργο ELECTRIPORT - Port Electrification - Alternative Maritime Power, στο λιμένα Ηρακλείου Κρήτης.

Τα έργα αυτά είναι μεταξύ των 68 βασικών έργων, συνολικού ύψους χρηματοδότησης 800 εκ. €, που θα στηρίξουν τις ευρωπαϊκές υποδομές μεταφορών τα επόμενα χρόνια.

Το έργο CIPORT (εκτιμώμενου επιλέξιμου προϋπολογισμού 1,400.000 €), αφορά την εκπόνηση σειράς μελετών για την ηλεκτροδότηση πλοίων (coldironing) σε τέσσερα σημεία του τμήματος εξυπηρέτησης κρουαζιέρας του λιμένα του Πειραιά, καθώς και απαιτούμενων μελετών για την ανάπτυξη των σχετικών υποδομών, συμπεριλαμβανομένων περιβαλλοντικών, μεταφορικών και κοινωνικοοικονομικών μελετών. Στόχος της δράσης είναι η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και βελτιστοποίηση λειτουργίας του λιμένα, δημιουργώντας προστιθέμενη αξία για τον λιμένα, τους χρήστες και της τοπική οικονομία της πόλης του Πειραιά.

Το έργο ELECTRIPORT (εκτιμώμενου επιλέξιμου προϋπολογισμού 1,447.440 €), αφορά την εκπόνηση σειράς μελετών και σχεδίαση των απαιτούμενων έργων για την από ξηράς παροχή ηλεκτρικής ενέργειας για την φόρτιση των πλοίων (cold ironing) στο λιμένα του Ηρακλείου, με στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2 και εκπομπών αερίων ρύπων, τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και την βιώσιμη ανάπτυξη του λιμένα και της πόλης του Ηρακλείου.

Η CINEA αναμένεται να συνάψει συμφωνίες επιχορήγησης με τους δικαιούχους των έργων εντός του ερχόμενου εξαμήνου.

 

Η Siemens υιοθετεί μια βιώσιμη και ευέλικτη πολιτική για τα εταιρικά οχήματά της

  • PDF
  • Τα φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα θα βοηθήσουν την εταιρεία να επιτύχει ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2030
  • Μια νέα εφαρμογή επιτρέπει στα στελέχη να αλλάζουν εταιρικό όχημα ανά πάσα στιγμή με βάση τις ανάγκες τους
  • Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας EV100, η ​​Siemens θέλει να έχει έναν πλήρως ηλεκτρικό στόλο έως το 2030

Τον Ιανουάριο του 2022, η Siemens θα παρουσιάσει ένα νέο μοντέλο για τη χρήση εταιρικών οχημάτων από τα στελέχη της. Το νέο μοντέλο, που επί του παρόντος βρίσκεται σε πιλοτική φάση, πρόκειται να εφαρμοστεί σε όλη τη Γερμανία μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους. Ο στόχος είναι να παρέχει στους εργαζόμενους καλύτερη πρόσβαση σε αυτοκίνητα με φιλικά προς το περιβάλλον συστήματα οδήγησης, ώστε να τους προσφέρει ένα επιπλέον κίνητρο για χρήση ηλεκτρικών οχημάτων. Η οργάνωση του στόλου οχημάτων της Siemens θα είναι επίσης πιο ευέλικτη και βιώσιμη, καθώς οι εργαζόμενοι θα μπορούν να επιλέγουν τον τύπο ηλεκτρικού οχήματος που επιθυμούν ανά πάσα στιγμή με βάση τις ανάγκες τους. Την άνοιξη, η εταιρεία εντάχθηκε στην πρωτοβουλία EV100 του Climate Group και έθεσε ως στόχο τη μετάβαση του παγκόσμιου στόλου της σε 100% ηλεκτρική κινητικότητα έως το 2030.

 

«Οι πρόσθετες καινοτόμες λύσεις για τη διαχείριση του στόλου οχημάτων αποτελούν έναν από τους πρωταρχικούς παράγοντες επιτυχίας για ένα μέλλον με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα. Το νέο μοντέλο και η εφαρμογή για τη διαχείριση στόλου ταιριάζουν απόλυτα με τη στρατηγική μας για την αποτελεσματική ώθηση σε χρήση και εν τέλει μετάβαση σε ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα έως το 2030», δήλωσε ο Thorsten Eicke, Head of Global Mobility Management στη Siemens.

Η Siemens επιθυμεί οι επιχειρηματικές της δραστηριότητες να έχουν ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2030. Το νέο μοντέλο διαχείρισης στόλου αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στην επίτευξη αυτού του στόχου, καθώς η εταιρεία εστιάζει σε ηλεκτρικά οχήματα. Ο στόλος των εταιρικών αυτοκινήτων για στελέχη περιλαμβάνει σήμερα περίπου 1.500 οχήματα. Τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα αντιπροσωπεύουν ήδη περίπου το 50% αυτού του συνόλου, ενώ η εταιρεία σκοπεύει να αυξήσει σημαντικά το ήδη υψηλό ποσοστό, εγκαθιστώντας περισσότερους σταθμούς φόρτισης σε εγκαταστάσεις της Siemens και μειώνοντας τις σχετικά μακροχρόνιες συμβάσεις μίσθωσης οχημάτων.

 

Οι εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Γερμανία, για παράδειγμα, διαθέτουν ήδη περίπου 450 σταθμούς φόρτισης, ενώ προγραμματίζεται να δημιουργηθούν επιπλέον 260 σταθμοί το καλοκαίρι του 2022. Με την κάρτα φόρτισης Siemens Smart Infrastructure, οι εργαζόμενοι μπορούν να έχουν πρόσβαση σε περισσότερους από 40.000 σταθμούς φόρτισης στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης της Γερμανίας. Για την υποδομή φόρτισης, η Siemens βασίζεται στη δική της τεχνολογία και στις λύσεις υποδομών της Smart Infrastructure Distribution Systems. Όπου είναι δυνατόν, η εταιρεία θα αγοράζει επίσης ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, έτσι ώστε η φόρτιση των οχημάτων να υποστηρίζει περαιτέρω τον στόχο του ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα.

 

Επιπροσθέτως, το νέο μοντέλο διαχείρισης στόλου της Siemens θα προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία, καθώς η διάρκεια των συμβάσεων μίσθωσης οχημάτων θα μειωθεί σε μόλις ένα έτος και οι εργαζόμενοι θα μπορούν να αλλάζουν οχήματα ανά πάσα στιγμή. Το κόστος των συμβάσεων μίσθωσης θα ποικίλλει ανάλογα με τις εκπομπές CO2 των επιλεγμένων οχημάτων, ενώ οι χρήστες του νέου μοντέλου θα λάβουν κίνητρα με τη μορφή υψηλότερων εφάπαξ αποζημιώσεων μεταφοράς. Το μοντέλο προσφέρει επίσης τη δυνατότητα πλήρους διάθεσης των αυτοκινήτων της εταιρείας, ενώ δεν θα ισχύουν έξοδα μίσθωσης των οχημάτων κατά τη διάρκεια περιόδων μη χρήσης.

 

Τα τελευταία χρόνια απαιτείται μεγαλύτερη ευελιξία καθώς οι βασικές προϋποθέσεις - και συνεπώς οι απαιτήσεις για τα εταιρικά αυτοκίνητα - έχουν αλλάξει ριζικά τα τελευταία χρόνια, ιδίως λόγω των νέων ψηφιακών δυνατοτήτων. Αυτή η αλλαγή επιταχύνθηκε περαιτέρω από την πανδημία του κορωνοϊού. Αντί για φυσικά ραντεβού με πελάτες, τώρα δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στις εικονικές επικοινωνίες, μειώνοντας έτσι τον αριθμό και τη διάρκεια των ταξιδιών με το αυτοκίνητο.

 

Στο πλαίσιο του νέου της μοντέλου, η Siemens συνεργάζεται με τη Sixt και χρησιμοποιεί ψηφιακές διαδικασίες. Με τη βοήθεια μιας εφαρμογής, οι εργαζόμενοι θα μπορούν να αλλάζουν αυτοκίνητα μόνοι τους με μερικά κλικ και στη συνέχεια να παραλαμβάνουν τα οχήματά τους την προγραμματισμένη ώρα σε μια από τις εγκαταστάσεις της Sixt που επιλέγεται εκ των προτέρων. Ολόκληρη η διαδικασία πραγματοποιείται χωρίς την επαφή μεταξύ ατόμων.

 

Το νέο μοντέλο διαχείρισης στόλου της Siemens θα παρουσιαστεί πρώτα στη Γερμανία, ενώ θα ακολουθήσουν περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Εκτός από τα αυτοκίνητα για τα στελέχη της εταιρείας, η Siemens διατηρεί στόλο 45.000 οχημάτων για το προσωπικό εξυπηρέτησης και για όσους από προσωπικό της εταιρείας εκτελούν συχνές διαδρομές.

 

Παράταση ειδικής προστασίας της Γυάρου για ένα έτος

  • PDF

Παρατείνεται για ένα έτος το καθεστώς ειδικής προστασίας της χερσαίας και θαλάσσιας περιοχής της νήσου Γυάρου, με απόφαση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργου Αμυρά. Η παράταση κρίθηκε αναγκαία έως την ανακήρυξη της νήσου σε Εθνικό Πάρκο με βάση την υπό εκπόνηση Ειδική Περιβαλλοντική Μελέτη και την έκδοση του απαιτούμενου Προεδρικού Διατάγματος.

Το 2011, η Γυάρος εντάχθηκε στο πανευρωπαϊκό δίκτυο προστατευόμενων περιοχών Natura και το 2019 νομοθετήθηκε η προστασία της. Στη θαλάσσια περιοχή της νήσου διαβιούν απειλούμενες με εξαφάνιση μεσογειακές φώκιες, θαλασσοπούλια, ενώ υπάρχουν καταπράσινα λιβάδια Ποσειδωνίας και σημαντικοί κοραλλιογενείς σχηματισμοί.

Με την παράταση του καθεστώτος ειδικής προστασίας στην περιοχή συνεχίζουν να ισχύουν οι παρακάτω περιορισμοί:

● επαγγελματική αλιεία μόνο από 1 Ιουνίου έως 31 Οκτωβρίου

● αλίευση μόνο με δίχτυα απλάδια και με «άνοιγμα ματιού» από 22 χιλιοστά και πάνω

● αγκυροβόλια για τη φύλαξη της Ποσειδωνίας

● δίνεται έμφαση στη μη αλλοίωση της ακτής και του πυθμένα της θαλάσσιας ζώνης

● απαγορεύεται η καταστροφή ή επιβάρυνση των παράκτιων και θαλάσσιων οικοτόπων

 

Σύντομα θα υπογραφεί και η ανανέωση του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, του Υπουργείου Ναυτιλίας, του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και της WWF για την επαρκή φύλαξη της θαλάσσιας περιοχής.

 

ΗΛΙΑΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

J

ΑΙΟΛΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

JA Teline IV

ΥΔΑΤΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ

JA Teline IV

ΓΕΩΘΕΡΜΙΑ

JA Teline IV

ΒΙΟΜΑΖΑ

Avatar