joomla templates Energy Invest

"Επενδύουμε στην Ενέργεια και στο Περιβάλλον"

Sun10242021

Νομικά Θέματα

Πώς θα ρυθμιστούν τα ασφαλιστικά χρέη που δημιουργήθηκαν την περίοδο της πανδημίας του κορωνοϊού

  • PDF

Μέτρα για την ελάφρυνση των πληγέντων της πανδημίας, με στόχο να διευκολυνθούν για να αντιμετωπίσουν τις οφειλές τους προς τον e-ΕΦΚΑ προβλέπονται –μεταξύ άλλων- σε τροπολογία του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για το νέο Κτηματολόγιο. Προβλέπεται συγκεκριμένα η ρύθμιση σε έως και 72 δόσεις των οφειλών από ασφαλιστικές εισφορές επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών που δημιουργήθηκαν την περίοδο Μαρτίου 2020 – Ιουλίου 2021. Επιπροσθέτως, παρέχεται η δυνατότητα επανένταξης στο ίδιο καθεστώς ρύθμισης σε φυσικά και νομικά πρόσωπα με ασφαλιστικά χρέη που είχαν υπαχθεί σε ρύθμιση, αλλά την έχασαν κατά το ίδιο διάστημα.

Πιο αναλυτικά:

Ρύθμιση ασφαλιστικών εισφορών

Με το άρθρο 1  της τροπολογίας ρυθμίζονται τα χρέη από τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές που δημιουργήθηκαν κατά το χρονικό διάστημα της πανδημίας, δηλαδή από τον Μάρτιο του 2020 έως και τον Ιούλιο του 2021. Στο νέο καθεστώς ρυθμίσεων μπορούν να ενταχθούν τόσο οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες των οποίων οι ασφαλιστικές εισφορές είχαν ήδη λάβει παράταση καταβολής έως 31 Δεκεμβρίου 2021, όσο και οφειλές οι οποίες κατέστησαν απαιτητές από 1η Μαρτίου 2020 έως και 31η Ιουλίου 2021 και αφορούν σε επιχειρήσεις και επαγγελματίες με ΚΑΔ που θα οριστούν σε σχετική απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών.

Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να ρυθμίσουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές σε έως 72 μηνιαίες δόσεις με ελάχιστη μηνιαία δόση τα 50 ευρώ. Προγράμματα ρυθμίσεων έως 36 μηνιαίες δόσεις θα είναι άτοκα. Οι ρυθμίσεις από 37-72 δόσεις θα επιβαρύνονται με ετήσιο επιτόκιο 2,5%.

Ο οφειλέτης θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιλέξει την εφάπαξ εξόφληση του υπολοίπου των ρυθμισμένων οφειλών, άτοκα. Η υπαγωγή στη ρύθμιση γίνεται με την καταβολή της πρώτης δόσης έως 31 Ιανουαρίου 2022, μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου (μέσα στην ίδια προθεσμία) μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) ή, όπου αυτό δεν είναι δυνατό, μέσω του e-ΕΦΚΑ. Αρμόδια όργανα για την έκδοση της απόφασης υπαγωγής στη ρύθμιση –με την οποία καθορίζονται το ποσό κάθε δόσης, ο αριθμός των δόσεων και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια- είναι οι προϊστάμενοι των περιφερειακών υπηρεσιών των ΚΕΑΟ.

Με την ενεργοποίηση της ρύθμισης, ο οφειλέτης θα λαμβάνει αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας δίμηνης ισχύος, ενώ αναστέλλονται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και οι διαδικασίες αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητής και ακίνητης περιουσίας. Επίσης αναστέλλονται οι ποινικές διώξεις και η εκτέλεση των σχετικών ποινών.

Η ρύθμιση χάνεται στην περίπτωση που δεν καταβληθούν δυο δόσεις, γεγονός που θα έχει ως συνέπεια την απώλεια και όλων των ευεργετημάτων, ενώ το σύνολο του υπολοίπου της οφειλής θα καθίσταται άμεσα απαιτητό.

«Δεύτερη ευκαιρία» για ρύθμιση στους πληγέντες από την πανδημία

Με το άρθρο 2 γίνεται δυνατή η επανένταξη σε καθεστώς ρυθμίσεων για όσους επλήγησαν από την πανδημία και απώλεσαν τη ρύθμισή τους από τον Μάρτιο του 2020 έως τον Ιούλιο του 2021. Οι ωφελούμενοι από την εν λόγω ρύθμιση, είναι όσοι εργοδότες και ελεύθεροι επαγγελματίες βρισκόταν ήδη σε καθεστώς παράτασης καταβολής δόσεων για ρυθμίσεις, αλλά και όσοι έχουν κύριο ΚΑΔ δραστηριότητας που θα περιλαμβάνεται σε σχετική απόφαση του Υπουργού Οικονομικών. Επιπλέον και οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις με τους εν λόγω ΚΑΔ, που τέθηκαν σε καθεστώς αναστολής σύμβασης εργασίας για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα μεταξύ 1ης Μαρτίου 2021 και 31 Ιουλίου 2021  θα μπορούν να επανενταχθούν σε τυχόν ρυθμίσεις των ασφαλιστικών τους εισφορών.

Προϋπόθεση για την επανένταξη σε ρύθμιση, είναι η καταβολή δυο δόσεων (Αυγούστου και Σεπτεμβρίου) μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου 2021. Η επανένταξη γίνεται με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις της ρύθμισης που χάθηκε αρχικά.

Άλλες ρυθμίσεις

Τέλος, με την τροπολογία τακτοποιούνται ασφαλιστικά οι εργαζόμενοι της υπό ειδική διαχείριση εταιρείας «Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ» (που διαχειρίζεται τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά) για την περίοδο Απριλίου 2012-Σεπτεμβρίου 2013 και επιλύεται η εκκρεμότητα ως προς την ασφαλιστική αντιμετώπισή τους για το χρονικό διάστημα που προαναφέρθηκε.

 


Θεσμοθέτηση νέου ενιαίου συστήματος επιβολής κυρώσεων στο πλαίσιο της εποπτείας της αγοράς στο πεδίο της ασφάλειας και συμμόρφωσης βιομηχανικών προϊόντων αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας

  • PDF

Στο πλαίσιο υλοποίησης της μεταρρύθμισης που αφορά στην αναμόρφωση των διαδικασιών εποπτείας των οικονομικών δραστηριοτήτων και των προϊόντων του ν. 4512/2018, η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας ανακοινώνει ότι δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν.4801/2021 (ΦΕΚ 83/Α’) ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’, Άρθρα 21 – 28, «Καθορισμός, κλιμάκωση και διαδικασία επιβολής κυρώσεων κατά τους ελέγχους στο πλαίσιο της εποπτείας της αγοράς στο πεδίο της ασφάλειας και συμμόρφωσης βιομηχανικών προϊόντων αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας», που αποτελεί το νέο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη διαμόρφωση και εξειδίκευση ενιαίων κριτηρίων και διαδικασιών επιβολής μέτρων και κυρώσεων, καθώς και την κλιμάκωση των διοικητικών κυρώσεων στους παραβάτες οικονομικούς φορείς κατά τους ελέγχους εποπτείας της αγοράς, που διενεργούνται στο πεδίο της ασφάλειας και συμμόρφωσης βιομηχανικών προϊόντων ή εγκαταστάσεων αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας από τις Αρχές Εφαρμογής Εποπτείας και Διαχείρισης.

Βασική αρχή και καινοτομία του νέου κυρωτικού συστήματος αποτελεί η αξιολόγηση του κινδύνου που η διαπιστωθείσα παράβαση επιφέρει στην προστασία του δημοσίου συμφέροντος. Τα μέτρα και οι κυρώσεις που επιβάλλονται είναι αναλογικά και εύλογα, ανάλογα με τη βαρύτητα των παραβάσεων και τον κίνδυνο που προκαλούν στην προστασία του δημοσίου συμφέροντος, διασφαλίζοντας την ισότιμη μεταχείριση των οικονομικών φορέων, τη διαφάνεια και τον υγιή ανταγωνισμό, χωρίς συμβιβασμούς ως προς την ασφάλεια των προϊόντων, την προστασία του περιβάλλοντος και του καταναλωτή.

Τα προβλεπόμενα μέτρα και οι κυρώσεις που επιβάλλονται από τις αρμόδιες αρχές εποπτείας της αγοράς είναι τα ακόλουθα:

α) γραπτή σύσταση για συμμόρφωση και λήψη διορθωτικών μέτρων (Άρθρο 23)

β) επιβολή προστίμου (Άρθρο 24)

γ) πρόσθετα περιοριστικά διοικητικά μέτρα, όπως προσωρινή δέσμευση, προσωρινή ή οριστική απαγόρευση της διάθεσης και της διαθεσιμότητας στην αγορά, απόσυρση και ανάκληση των προϊόντων, ή προσωρινή ή οριστική διακοπή λειτουργίας εγκαταστάσεων (Άρθρο 25)

Ειδικότερα, για τον υπολογισμό του ύψους του προστίμου λαμβάνονται υπόψη:

α) η βαρύτητα των παραβάσεων και η έκταση της μη συμμόρφωσης, βάσει της οποίας προσδιορίζεται η μέγιστη τιμή βάσης (ΜΤΒ) του προστίμου

β) η ιδιότητα του οικονομικού φορέα και η εγγενής επικινδυνότητα της κατηγορίας στην οποία ανήκει το ελεγχόμενο προϊόν, βάσει των οποίων προσδιορίζεται ο συντελεστής διαμόρφωσης προστίμου (ΣΔ)

γ) μια σειρά επιχειρησιακών παραγόντων, οι οποίοι παρατίθενται και αξιολογούνται και προσδιορίζονται ο βαθμός και ο συντελεστής επιβολής προστίμου

Το νέο θεσμικό πλαίσιο επιβολής κυρώσεων αποτελεί το επιστέγασμα μιας σειράς κανονιστικών μεταρρυθμίσεων (όπως, η υπ. αριθμ. 118632/09.11.2020 υ.α. (ΦΕΚ Β’ 5111) για την κατάταξη σε βαθμούς επικινδυνότητας βιομηχανικών προϊόντων και οικονομικών φορέων για την κατάρτιση του προγράμματος ελέγχων εποπτείας της αγοράς, η υπ. αριθμ. 126538/30.11.2020 (ΦΕΚ Β’ 5457) απόφαση για το σύστημα διαχείρισης καταγγελιών στο πεδίο της ασφάλειας και συμμόρφωσης των βιομηχανικών προϊόντων και εγκαταστάσεων, η υπ’ αρ. 51709/07.05.2021 (ΑΔΑ: Ψ5Ο046ΜΤΛΡ-ΓΗΜ) απόφαση για τον καθορισμό του περιεχομένου των φύλλων ελέγχου για δέκα (10) κατηγορίες προϊόντων ή/και εγκαταστάσεων αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας, υπ’ αρ. 44785/15.04.2021 (ΑΔΑ: ΡΠ2Ζ46ΜΤΛΡ-Α5Ζ) απόφαση για την κατάρτιση του Μοντέλου Ενεργειών Συμμόρφωσης («ΜΕΣ») της Γενικής Διεύθυνσης Βιομηχανίας και Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος ως Αρχής Οργάνωσης Εποπτείας και Συντονισμού) που υλοποιεί η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας στο πλαίσιο άσκησης των πολιτικών της για την ασφάλεια, την ποιότητα και τη συμμόρφωση των βιομηχανικών προϊόντων και εγκαταστάσεων προς τους κανονισμούς και προδιαγραφές ασφάλειας/ποιότητας, καθώς και προς τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς (απαιτήσεις οικολογικού σχεδιασμού και ενεργειακή σήμανση), που έχουν σαν πρωταρχικό στόχο όχι μόνο την προστασία της υγείας και της ασφάλειας των καταναλωτών, την προστασία του περιβάλλοντος και την εξοικονόμηση ενέργειας, αλλά και την προώθηση του υγιούς και ισότιμου ανταγωνισμού στην αγορά των προϊόντων. Ειδικότερα, το νέο “Κυρωτικό” θα συμβάλλει ουσιαστικά στη στήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης με προστασία του δημοσίου συμφέροντος, στην εμπέδωση της φερεγγυότητας του δημοσίου και στην εδραίωση σχέσης εμπιστοσύνης του κράτους με τον επιχειρηματικό κόσμο, αλλά και στην αποτελεσματικότητα, στην αποφυγή κατάχρησης εξουσίας και στην απλοποίηση και επιτάχυνση των διαδικασιών του δημοσίου τομέα.

Αυτόματη πλέον η έκδοση Αριθμού Μητρώου Εργοδότη του e-ΕΦΚΑ από την Υπηρεσία μιας στάσης του Γ.Ε.ΜΗ

  • PDF

«Ακόμη ταχύτερη η σύσταση επιχείρησης – Αυτόματη πλέον η έκδοση Αριθμού Μητρώου Εργοδότη του e-ΕΦΚΑ από την Υπηρεσία μιας στάσης του Γ.Ε.ΜΗ»

 

Εδώ και ένα μήνα, από τον Απρίλιο του 2021, η χώρα μας πραγματοποιεί με ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα τη σύσταση νέας επιχείρησης χάρη στη διασύνδεση των Πληροφοριακών Συστημάτων της Υπηρεσίας μιας στάσης με τον e-ΕΦΚΑ. Συγκεκριμένα έως πρότινος, η σύσταση μιας εταιρείας ολοκληρωνόταν σε ελάχιστο χρόνο λαμβάνοντας αριθμό Γ.Ε.ΜΗ. και ΑΦΜ, όμως ο νόμιμος εκπρόσωπος /ιδρυτής της έπρεπε να κλείσει ραντεβού, να συγκεντρώσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και να επισκεφθεί ένα από τα φυσικά υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ για να εγγραφεί και να λάβει Αριθμό Μητρώου Εργοδότη, διαδικασία που προκαλούσε σημαντικές καθυστερήσεις, χρονοβόρες μετακινήσεις και ταλαιπωρία.

 

Μέσω της ηλεκτρονικής διασύνδεσης των συστημάτων του e-ΥΜΣ και του e-ΕΦΚΑ, η εγγραφή του νόμιμου εκπροσώπου/ιδρυτή της εταιρείας στον e-ΕΦΚΑ ολοκληρώνεται σε λίγα δευτερόλεπτα, από περίπου 4 ημέρες που χρειάζονταν μέχρι πρότινος, καθώς καταργήθηκε η υποχρέωση προσέλευσής του στα υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ όπως καταργήθηκαν και όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνταν να προσκομιστούν για την εγγραφή του.

 

Όλες οι απαραίτητες πληροφορίες συλλέγονται και μεταφέρονται στο πληροφοριακό σύστημα του e-ΕΦΚΑ και από εκεί εκδίδεται αυτόματα ο Αριθμός Μητρώου Εργοδότη. Ειδικότερα, τα στοιχεία που διαβιβάζονται αυτόματα και ηλεκτρονικά μέσω της διασύνδεσης από την Υπηρεσία Μίας Στάσης στον e-ΕΦΚΑ περιλαμβάνουν:

(α) τον αριθμό Γ.Ε.ΜΗ. και τον Α.Φ.Μ. της εταιρείας

(β) τον Κωδικό Αριθμό Καταχώρισης (ΚΑΚ) της σύστασης της εταιρείας και

(γ) τα στοιχεία της εταιρείας και των εταίρων ή διαχειριστών ή μελών ΔΣ όπως απαιτούνται από την κείμενη ασφαλιστική νομοθεσία.

 

Ο e-ΕΦΚΑ στη συνέχεια επιστρέφει στην Υπηρεσία μιας Στάσης του Γ.Ε.ΜΗ. τον Αριθμό Μητρώου Εργοδότη που έλαβε η εταιρεία κατά την ηλεκτρονική εγγραφή της σε αυτόν και η Υπηρεσία Μιας Στάσης ενημερώνει τον ενδιαφερόμενο σε πραγματικό χρόνο παραδίδοντάς του τον Αριθμό Μητρώου Εργοδότη. Ο ενδιαφερόμενος κάνοντας χρήση του Αριθμού Μητρώου Εργοδότη μπορεί να λάβει ηλεκτρονικά διαπιστευτήρια από τον e-ΕΦΚΑ και να προβεί στη συνέχεια σε πρόσληψη προσωπικού, υποβολή ΑΠΔ κλπ.

 

Η νέα αυτή ψηφιακή υπηρεσία υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου πολλαπλών παρεμβάσεων για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και τη βελτίωση του διεθνούς δείκτη Doing Business της Παγκόσμιας Τράπεζας, που υλοποιείται από το Υπουργείο Ανάπτυξης με την υποστήριξη της Προεδρίας της Κυβέρνησης.

Προσφεύγει στη Δικαιοσύνη η ΔΕΗ για τις καταλήψεις της ΓΕΝΟΠ

  • PDF

Εντολή για παρέμβαση του εισαγγελέα έδωσε η Διοίκηση της ΔΕΗ, κατόπιν και των δηλώσεων του υπουργού ΠΕΚΑ Γ. Παπακωνσταντίνου, ώστε να απομακρυνθούν οι συνδικαλιστές της ΓΕΝΟΠ από τα τυπογραφεία των λογαριασμών.

ΗΛΙΑΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

J

ΑΙΟΛΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

JA Teline IV

ΥΔΑΤΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ

JA Teline IV

ΓΕΩΘΕΡΜΙΑ

JA Teline IV

ΒΙΟΜΑΖΑ

Avatar