joomla templates Energy Invest

"Επενδύουμε στην Ενέργεια και στο Περιβάλλον"

Sun10242021

Back ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ - ΔΙΕΘΝΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η Ευρωπαϊκή Τραπεζική Ομοσπονδία και η SAS συνεργάζονται και βοηθούν τις τράπεζες παγκοσμίως να καταπολεμήσουν το οικονομικό έγκλημα

  • PDF

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην υπηρεσία της καταπολέμησης ξεπλύματος μαύρου χρήματος

Το Γραφείο των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα εκτιμά ότι κάθε χρόνο ξεπλένονται από 800 δισεκατομμύρια έως και 2 τρισεκατομμύρια δολάρια μέσω των παγκόσμιων χρηματοπιστωτικών συστημάτων. Πρόκειται για ένα εκπληκτικό 2-5% του παγκόσμιου ΑΕΠ. Η Ευρωπαϊκή Τραπεζική Ομοσπονδία (EBF), που έχει κάτω από την ομπρέλα της 32 εθνικές τραπεζικές ενώσεις στην Ευρώπη και εκπροσωπεί 5.981 τράπεζες, με περίπου 2,6 εκατομμύρια υπαλλήλους, συνεργάζεται με τη SAS για να βοηθήσει τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα σε όλο τον κόσμο να περιορίσουν αυτό το φαινόμενο.

 

«Η ραγδαία εξέλιξη των επιχειρήσεων και της τεχνολογίας καθιστά τις συμβατικές μεθόδους καταπολέμησης ξεπλύματος μαύρου χρήματος (AML) αναποτελεσματικές και απαιτεί μια πιο καινοτόμο προσέγγιση για την αντιμετώπιση του οικονομικού εγκλήματος,» δήλωσε ο Wim Mijs, διευθύνων σύμβουλος της EBF. «Το μέλλον του AML βασίζεται στη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών και κοινών λύσεων, που, στην πράξη, ενισχύουν την κρίση των ειδικών και αποκαλύπτουν την πλήρη εικόνα για την αντιμετώπιση πολύπλοκων εγκληματικών δικτύων. Είμαστε βέβαιοι ότι η συνεργασία με τη SAS θα μας βοηθήσει να προετοιμάσουμε τα μέλη μας και την ευρύτερη τραπεζική κοινότητα για αυτή τη νέα πραγματικότητα".

 

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, παρά τον συνεχώς αυξανόμενο αριθμό αναφορών ύποπτης δραστηριότητας, τα στοιχεία της Europol δείχνουν ότι μεταξύ 2009 και 2014 κατασχέθηκε μόλις το 1,1% των περιουσιακών στοιχείων που αποκτήθηκαν με εγκληματικό τρόπο. Για τον περιορισμό αυτής της ανησυχητικής τάσης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εισήγαγε μια νέα δέσμη κανονισμών για την καταπολέμηση ξεπλύματος μαύρου χρήματος  (AML), με ισχύ από τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους. Μεταξύ άλλων, για πρώτη φορά, οι τράπεζες και άλλες χρηματοοικονομικές οντότητες θα πρέπει να συμμορφώνονται με έναν άμεσα εφαρμοστέο κανονισμό, ενώ τα επόμενα χρόνια θα λειτουργήσει μια νέα Ευρωπαϊκή Αρχή για την καταπολέμηση του ξεπλύματος μαύρου χρήματος.

 

Δωρεάν Masterclass για την καταπολέμηση του ξεπλύματος μαύρου χρήματος

Στις αρχές του 2022, η Ευρωπαϊκή Τραπεζική Ομοσπονδία και η SAS θα ξεκινήσουν από κοινού μια virtual σειρά Masterclass για το θέμα, στην οποία θα συμμετέχουν ειδικοί στη χρήση προηγμένων αναλυτικών μεθόδων για την καταπολέμηση του ξεπλύματος μαύρου χρήματος. Σε αντίθεση με τα συμβατικά μαθήματα επί του θέματος, τα οποία εστιάζουν κυρίως στις κανονιστικές και λειτουργικές πτυχές του ξεπλύματος μαύρου χρήματος, η σειρά αυτή θα επικεντρωθεί στο πώς η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και η μηχανική μάθηση μπορούν να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών των τραπεζών για την καταπολέμηση του οικονομικού εγκλήματος.

 

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προεγγραφούν δωρεάν στο Masterclass, το οποίο θα περιλαμβάνει τις παρακάτω δυο κατηγορίες:

 

  • Αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης στην αντιμετώπιση του ξεπλύματος μαύρου χρήματος. Το πρώτο σεμινάριο, το οποίο θα πραγματοποιηθεί τον Μάρτιο του 2022, θα εξετάσει το πώς η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης καταπολεμούν πραγματικά το ξέπλυμα μαύρου χρήματος. Θα διερευνήσει επίσης και τα διαμοιρασμένα συστήματα παρακολούθησης συναλλαγών ως ευκαιρία για τη βελτίωση της παρακολούθησης παράνομων συναλλαγών και πώς αυτά εντάσσονται στο ισχύον κανονιστικό πλαίσιο.
  • Νέες τεχνολογίες για KYC. Το δεύτερο σεμινάριο θα διοργανωθεί τον Απρίλιο-Μάϊο του 2022, με σκοπό να αποτυπώσει το τρέχον νομοθετικό τοπίο και να εμβαθύνει σε νέους τρόπους με τους οποίους οι προηγμένες αναλύσεις μπορούν να διευκολύνουν τις διαδικασίες “Know Your Customer” και δέουσας επιμέλειας των πελατών. Οι ειδικοί θα δείξουν επίσης πώς λύσεις όπως η ψηφιακή ταυτοποίηση και η οπτικοποίηση δικτύου μπορούν να βελτιώσουν τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα του onboarding νέων πελατών.

 

Κάτι παραπάνω από μια «άσκηση» Συμμόρφωσης

Τον Ιανουάριο, η Ομάδα Χρηματοοικονομικής Δράσης (FATF), διακυβερνητικό παρατηρητήριο για την ανάπτυξη πολιτικών για την καταπολέμηση του ξεπλύματος μαύρου χρήματος, προειδοποίησε ότι η πανδημία COVID-19 επέτρεψε στους εγκληματίες να εκμεταλλευτούν τα κενά στις ψηφιακές ταυτότητες.

 

Την ίδια περίπου περίοδο, οι SAS, KPMG και Ένωση Πιστοποιημένων Ειδικών κατά της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες (ACAMS) πραγματοποίησαν έρευνα σε περισσότερα από 850 μέλη της Ένωσης παγκοσμίως για να αξιολογήσουν το πως οι επαγγελματίες συμμόρφωσης προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους για την καταπολέμηση του ξεπλύματος χρήματος εν μέσω της πανδημίας. Σύμφωνα με τη μελέτη που προέκυψε, η οποία δημοσιεύθηκε τον Αύγουστο:

 

  • Το ένα τρίτο των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων ανέφερε ότι, εξαιτίας της COVID-19, επιτάχυναν την υιοθέτηση Τεχνητής Νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης για την καταπολέμηση του ξεπλύματος μαύρου χρήματος.
  • Ένα άλλο 39% ανέφερε ότι τα σχέδια τους για υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης και της μηχανικής μάθησης συνεχίστηκαν με αμείωτους ρυθμούς, παρά την αναστάτωση που έφερε η πανδημία.

«Η έρευνά μας δείχνει ότι ο κλάδος βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Οι τράπεζες εν γένει αναγνωρίζουν την τεχνητή νοημοσύνη ως ένα εργαλείο που αλλάζει τους κανόνες στο ξέπλυμα μαύρου χρήματος, ωστόσο οι περισσότερες προσπαθούν ακόμη να κατανοήσουν την τεχνολογία και πώς μπορούν να την αξιοποιήσουν καλύτερα» δήλωσε ο Stu Bradley, Senior Vice President of Fraud and Security Intelligence της SAS. «Σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τραπεζική Ομοσπονδία, ανυπομονούμε να τους δείξουμε το δρόμο, με πρακτικές που θα αναβαθμίσουν τις διαδικασίες τους και θα τις οδηγήσουν πέρα από τη συμβατική κάλυψη των υποχρεώσεών τους απέναντι στις κανονιστικές αρχές. Με τη σωστή προσέγγιση, η καταπολέμηση ξεπλύματος μαύρου χρήματος μπορεί να επιφέρει μια συνολική μεταμόρφωση στις διευρυμένες λειτουργίες καταπολέμησης απάτης και διαχείρισης κινδύνων των τραπεζών.»

 

Γιώργος Καραγιάννης: «Ο κατασκευαστικός κλάδος αποτελεί τη ναυαρχίδα του brain gain»

  • PDF
  • Ο κατασκευαστικός κλάδος είναι το κλειδί για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας
  • Τα έργα υποδομών δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας
  • Αξιοποιούμε με ανοιχτό μυαλό και χωρίς δογματισμούς κάθε διαθέσιμο εργαλείο, όπως οι Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα

Στη νέα εθνική στρατηγική προόδου και ανάπτυξης που έχει ανάγκη ο τόπος, ώστε η Ελλάδα να πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές κ. Γιώργος Καραγιάννης, στην ομιλία του στο 4ο Athens Investment Forum με θέμα «Κατασκευαστικός Κλάδος κλειδί για την ανάπτυξη της Ελληνικής Οικονομίας - Τα νέα έργα και η χρηματοδότησή τους».

Όπως επισήμανε ο κ. Καραγιάννης «Η χώρα έχει ανάγκη να αλλάξει σελίδα. Να προχωρήσει» αναφέρθηκε και στις τρεις κρίσιμες παραμέτρους, ώστε η χώρα να αλλάξει σελίδα, να προχωρήσει.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό «δεν εξαγγέλλουμε ποτέ ένα έργο χωρίς να έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Δεν κάνει, δηλαδή η κυβέρνηση ποτέ κάτι που για άλλες κυβερνήσεις μπορεί να ήταν ο κανόνας. Υπάρχει συγκεκριμένο πλάνο και δεν λέμε λόγια του αέρα, αλλά παρουσιάζουμε υπεύθυνα στους πολίτες σαφή και μελετημένα σχέδια για τα έργα μας. Κι αυτό να ξέρετε είναι κάτι στο οποίο τόσο ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης όσο και ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής είναι ανυποχώρητοι. Έτσι αντιλαμβανόμαστε στην κυβέρνησή μας την πολιτική!».

Επιπροσθέτως τόνισε ότι «αξιοποιούμε με ανοιχτό μυαλό και χωρίς δογματισμούς κάθε διαθέσιμο εργαλείο. Ενδεικτικά σας λέω ότι μόνο από πλευράς ΣΔΙΤ, μέχρι το τέλος του έτους θα βρίσκονται σε εξέλιξη  20 έργα ΣΔΙΤ του Υπουργείου μας, με συνολικό προϋπολογισμό 3,84 δισ. ευρώ. Επίσης, αξιοποιούμε πλήρως τους κοινοτικούς πόρους και τη μεγάλη ευκαιρία του Ταμείου Ανάκαμψης».

Μια άλλη παράμετρος είναι τα έργα να είναι ενταγμένα σε ένα ενιαίο σχέδιο για το πού θα πάει η χώρα. Κι αυτό ακριβώς είναι που έλειψε σε πολλές περιπτώσεις από την Ελλάδα μέχρι σήμερα, είπε ο υφυπουργός, εξηγώντας ότι στο παρελθόν, δίπλα σε έργα σπουδαία και αναγκαία, υπήρχαν και άλλα τόσα, ίσως, κακά τα ψέματα, δεν ήταν αυτά που πραγματικά χρειαζόταν ο τόπος.

«Έργα τα οποία μπορεί να προκρίθηκαν μόνο και μόνο επειδή ικανοποιούσαν μικροπολιτικές λογικές και το υδροκέφαλο κράτος κι όχι τη λογική της διάχυσης στην περιφέρεια.

«Σε αυτές τις στρεβλές αντιλήψεις, λοιπόν, βάζουμε ένα οριστικό τέλος. Τα έργα που περιλαμβάνονται στο πλάνο μας, υπηρετούν τον εθνικό σχεδιασμό για να κάνουν καλύτερη την καθημερινή ζωή των πολιτών», είπε.

Επίσης, ανέφερε ότι τα έργα, πλέον, δίνουν και πολύ μεγάλη ώθηση στην ανάπτυξη. Είναι μετρημένο πως αποτελούν επενδύσεις με πολύ μεγάλο πολλαπλασιαστή για την οικονομία, επισήμανε ο κ. Καραγιάννης, διευκρινίζοντας ότι κάθε ευρώ που επενδύεται, γεννά κι άλλα, κι άλλα ευρώ που επενδύονται με τη σειρά τους. «Έτσι έχουμε διάχυση της επένδυσης και, τελικά, μεγέθυνση της οικονομίας».

Και πρόσθεσε ότι: «Θα δημιουργηθούν και θέσεις εργασίας, θα δοθεί ώθηση σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, θα τονωθούν ολόκληρες περιοχές και θα γεννηθούν νέες μικρότερης κλίμακας επενδύσεις γύρω από τη βασική».

Στο σημείο αυτό ο υφυπουργός Υποδομών ανέφερε ότι ο κατασκευαστικός κλάδος, κατ’ εξοχήν λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο και δημιουργεί ισχυρές δυναμικές και ενεργοποιεί εσωτερικούς πόρους. «Έτσι επιτυγχάνεται διάχυση και μεγαλύτερη διασπορά της οικονομικής ανάπτυξης, δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας για νέους που μπαίνουν τώρα στην αγορά, αλλά και για αξιόλογους επιστήμονες που είχαν αναγκαστεί να φύγουν στο εξωτερικό. Επαναπατρίζονται τα καλά μυαλά μας που είχαν φύγει για το εξωτερικό μετά την κρίση. Έτσι, ανακόπτεται η αιμορραγία του brain drain, δημιουργώντας πλέον μια νέα τάση στον τεχνικό κόσμο, το brain gain. Και μπορώ να πω ότι ο κατασκευαστικός κλάδος αποτελεί τη ναυαρχίδα του brain gain», κατέληξε.

 

Εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας σε συνεργασία με τον όμιλο Fincantieri και την ONEX

  • PDF

O Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος (μέσω τηλεδιάσκεψης) και ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Νίκος Παπαθανάσης είχαν σήμερα συνάντηση με τον Πρόεδρο και CEO της ONEX, κ. Πάνο Ξενοκώστα και τον αντιπρόεδρο και γενικό διευθυντή ναυπηγήσεων του ομίλου Fincantieri, κ. Giuseppe Giordo, ο οποίος εξέφρασε το ενδιαφέρον του ομίλου να συμμετάσχει στην διαδικασία εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας σε συνεργασία με την ΟNEX.

 

Μετά τη συνάντηση, ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε:

«Σήμερα έγινε ένα μεγάλο βήμα στη διαδικασία εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους Ναυπηγείων στον κόσμο, ο όμιλος Fincantieri, εξέφρασε γραπτώς το ενδιαφέρον του να ξεκινήσει τη διαδικασία για να συμμετάσχει στην προσπάθεια εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας σε συνεργασία με την ΟNEX. H Ελληνική κυβέρνηση καλωσορίζει αυτή την πρόταση και χαιρετίζει αυτό το εγχείρημα. Η Ελλάδα για να έχει ισχυρή ναυπηγική βιομηχανία χρειάζεται και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Τα τελευταία χρόνια δουλεύουμε σταθερά με τα Ναυπηγεία της Σύρου, του Σκαραμαγκά και της Ελευσίνας ώστε να φτιάξουμε επιτέλους ξανά μια ισχυρή ναυπηγική βιομηχανία στη χώρα για την οποία όλοι οι Έλληνες θα είμαστε πολύ υπερήφανοι».

 

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Νίκος Παπαθανάσης σημείωσε:

«Η σημερινή είναι μια ιστορική μέρα που σηματοδοτεί την αλλαγή σελίδας στην Ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της πατρίδας μας. Από την πρώτη στιγμή, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης και εγώ προσωπικά στηρίξαμε με όλες μας τις δυνάμεις τη διαδικασία εξυγίανσης των Ναυπηγείων, προσπαθώντας να βρούμε την κατάλληλη λύση έτσι ώστε να επιτευχθεί μια ανάπτυξη που αρμόζει στην ιστορική αυτή βιομηχανία. Μέσω της συνεργασίας της Fincantieri με την ΟΝΕΧ, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας γυρίζουν σελίδα και θα βρεθούν σύντομα σε δυναμική τροχιά ανάπτυξης καθότι ο μεγάλος αυτός όμιλος εγγυάται τη συνεχή και αδιάλειπτη λειτουργία τους».

 

Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής ναυπηγήσεων του ομίλου Fincantieri, κ. Giuseppe Giordo επισήμανε:

«Είναι ένα σημαντικό βήμα στην ελληνο-ιταλική επιχειρηματική συνεργασία. Στόχος μας είναι να συμβάλλουμε ώστε να δημιουργηθεί στην Ελλάδα μία από τις καλύτερες ναυπηγικές βιομηχανίες παγκοσμίως».

 

Ο Πρόεδρος & CEO της ONEX, κ. Πάνος Ξενοκώστας τόνισε:

«Είμαστε πολύ χαρούμενοι που ξεκινά σήμερα μια πολύ μεγάλη συνεργασία. Έχουν τεθεί πλέον όλα τα θεμέλια ώστε να μπορέσει η εξυγίανση των

Ναυπηγείων Ελευσίνας να οδηγήσει σε ναυπηγικό κόμβο ηγέτη για την περιοχή. Μαζί με τον κόσμο μας είμαστε σίγουροι ότι θα πετύχουμε».

Συνάντηση με εργαζόμενους στα Ναυπηγεία Ελευσίνας

Στη συνέχεια ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης και ο Αναπληρωτής Υπουργός, κ. Νίκος Παπαθανάσης, παρουσία του Προέδρου & CEO της ONEX, κ. Πάνος Ξενοκώστα, είχαν συνάντηση με αντιπροσωπεία εργαζομένων στα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

Μετά τη συνάντηση ο κ. Νίκος Παπανικολάου εκ μέρους των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Ελευσίνας δήλωσε:

«Εκ μέρους των 600 εργαζομένων των Ναυπηγείων Ελευσίνας θέλουμε να ευχαριστήσουμε την Κυβέρνηση, τον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη τον Υπουργό, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, τον Αναπληρωτή Υπουργό, κ. Νίκο Παπαθανάση καθώς και τον κ. Πάνο Ξενοκώστα της ONEX για την επιμονή τους όλα αυτά τα χρόνια. Είμαστε στην ευχάριστη θέση, μετά από πάρα πολλά χρόνια, να νιώθουμε υπερήφανοι ως εργαζόμενοι για την επόμενη ημέρα που έρχεται στα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Σας ευχαριστούμε όλους»


Η ΔΕΗ συμφωνεί στην πώληση του 49% του ΔΕΔΔΗΕ στην MACQUARIE ASSET MANAGEMENT

  • PDF

H Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ) κατέληξε σε συμφωνία με τη Macquarie Asset Management για την πώληση του 49% της συμμετοχής της στον Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ).

Ο ΔΕΔΔΗΕ είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία, τη συντήρηση και την ανάπτυξη του εθνικού δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα. Η επιχείρηση εξυπηρετεί περισσότερους από 7,6 εκατομμύρια πελάτες στην ηπειρωτική Ελλάδα και τα νησιά της, μέσω ενός δικτύου 242.000 χιλιομέτρων γραμμών διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, διασυνδέσεων, και υποσταθμών.

Η επένδυση της Macquarie Asset Management θα υλοποιηθεί για λογαριασμό θεσμικών επενδυτών, συμπεριλαμβανομένων συνταξιοδοτικών ταμείων και ασφαλιστικών εταιρειών. Η Macquarie Asset Management θα συνεργαστεί στην μακροχρόνια ιδιοκτησία και ανάπτυξη της επιχείρησης με τη ΔΕΗ, η οποία θα διατηρήσει το υπόλοιπο 51% της συμμετοχής της.

Ο Γεώργιος Στάσσης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ, δήλωσε: " Το δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας αποτελεί πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο της ΔΕΗ και ο εκσυγχρονισμός του αποτελεί στρατηγική μας προτεραιότητα. Το επενδυτικό σχέδιο του ΔΕΔΔΗΕ είναι υψίστης σημασίας για τον Όμιλο μας, τους Έλληνες καταναλωτές, την ασφάλεια εφοδιασμού, και το περιβάλλον. Με την ισχυρή υποστήριξη ενός τόσο έμπειρου και διεθνούς επιπέδου συνεργάτη όπως η Macquarie, θα αναπτύξουμε μαζί ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ψηφιοποίησης και αυτοματοποίησης του εθνικού μας δικτύου που θα διευκολύνει την αυξανόμενη ηλεκτροδότηση της οικονομίας και θα προσφέρει ποιοτικές και αξιόπιστες υπηρεσίες σε όλους τους πολίτες. Παράλληλα, η ΔΕΗ θα προχωρήσει ενισχυμένη στην υλοποίηση του επενδυτικού της σχεδίου για την επιτάχυνση της ανάπτυξης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ταυτόχρονα στη χρηματοδότηση ενός φιλόδοξου σχεδίου επέκτασης σε γειτονικές χώρες τα επόμενα χρόνια.

Ο Martin Bradley, Senior Managing Director της Macquarie Asset Management, δήλωσε: "Η μετάβαση σε καθαρές μηδενικές εκπομπές αναδιαμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο παράγεται, μεταφέρεται και χρησιμοποιείται η ηλεκτρική ενέργεια σε ολόκληρη την ελληνική οικονομία. Απαιτούνται σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές διανομής ηλεκτρικής ενέργειας για να διευκολυνθεί αυτή η ταχεία αλλαγή και να διασφαλιστεί ότι τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα θα συνεχίσουν να έχουν πρόσβαση σε ασφαλή, αξιόπιστη, οικονομικά προσιτή και βιώσιμη ηλεκτρική ενέργεια τα επόμενα χρόνια. Χαιρετίζουμε την ευκαιρία να πραγματοποιήσουμε αυτή τη σημαντική επένδυση στην Ελλάδα και να συνεργαστούμε με τη ΔΕΗ για τον εκσυχρονισμό των δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας".

Ο ΔΕΔΔΗΕ είναι η μοναδική επιχείρηση διανομής ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα με λεκυστικές προοπτικές ανάπτυξης μέσω ενός επιταχυνόμενου επενδυτικού σχεδίου για τον εκσυχρονισμό και την ψηφιοποίηση του δικτύου του. Το επενδυτικό σχέδιο θα προσφέρει επίσης μεγαλύτερη αξία στους πελάτες του και θα στηρίξει την ενεργειακή μετάβαση της Ελλάδας σε καθαρές μηδενικές εκπομπές.

Ως ο μεγαλύτερος διαχειριστής υποδομών παγκοσμίως, η Macquarie Asset Management στηρίζει τα δίκτυα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας στην Αυστραλία, την Αυστρία, τη Φινλανδία, τη Ρουμανία, την Ισπανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες προκειμένου να επενδύουν για να προετοιμαστούν για τη μετάβαση σε δίκτυα χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Η ολοκλήρωση της συναλλαγής θα πραγματοποιηθεί μετά την εκπλήρωση των συνήθων όρων ολοκλήρωσης που αναμένεται μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2022.

 

«Καθαρός» δακτύλιος και ο περιορισμός των εξαιρέσεων

  • PDF

Με στόχο την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στο κέντρο της Αθήνας επιστρέφει το γνωστό και δοκιμασμένο μέτρο του δακτυλίου. Αλλά με ορισμένες τροποποιήσεις που έχουν ως στόχο να αποτελεί πλέον «πράσινο δακτύλιο», με δραστική περικοπή των εξαιρέσεων συνολικά κατά 50% και πρώτα από όλα για τους βουλευτές και τα κόμματα, καθώς και με ψηφιακές άδειες.

Ειδικότερα, από 25 Οκτωβρίου 2021 έως και 22 Ιουλίου 2022 για τις ημέρες Δευτέρα έως Πέμπτη κατά τις ώρες 07:00 έως 20:00 και για την Παρασκευή από 07:00 έως 15:00, θα επιτρέπεται η εκ περιτροπής κυκλοφορία των ΙΧ και των φορτηγών με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2.200 χιλιάδων χιλιόγραμμων, με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους και με το σύστημα των μονών- ζυγών.

«Καθαρές» εξαιρέσεις- Μόνιμοι κάτοικοι

Στο πλαίσιο της προσπάθειας για μείωση της ρύπανσης στο κέντρο, ελεύθερα κυκλοφορούν στο δακτύλιο καθημερινά, ανεξαρτήτως μονών - ζυγών, τα αυτοκίνητα EURO 6 εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120 g/km, καθώς και όλα τα οχήματα τεχνολογίας, ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου εκ κατασκευής και οχήματα υγραερίου εκ κατασκευής.

Δεν μπαίνουν δηλαδή πλέον ελεύθερα στο δακτύλιο όλα τα EURO 5 οχήματα, αλλά και τα EURO 6, που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα πάνω από 120 g/km.

Εξυπακούεται ότι όλα τα αυτοκίνητα κυκλοφορούν στο δακτύλιο εναλλάξ με βάση το σύστημα των μονών - ζυγών. Δεν απαγορεύεται καθολικά η είσοδος στο κέντρο σε κανένα όχημα.

Κυκλοφορούν φυσικά, για την είσοδο και έξοδό τους, και τα αυτοκίνητα μονίμων κατοίκων της περιοχής, που περικλείεται από τα όρια του δακτυλίου. Οι δικαιούχοι θα πρέπει να εφοδιαστούν με ειδική κάρτα εισόδου – εξόδου, η οποία χορηγείται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων. Τα αυτοκίνητα αυτά, θα κινούνται στις προκαθορισμένες ζώνες  αναλόγως του τόπου κατοικίας του κατόχου, χρησιμοποιώντας τη συντομότερη διαδρομή από και προς την κατοικία του (για είσοδο/έξοδο στον και από το δακτύλιο).

Ελεύθερα κινούνται τα ταξί.

Δραστικές περικοπές για τα κόμματα και τους βουλευτές

Ως γνωστόν, στο παρελθόν υπήρχε πληθώρα αδειών εισόδου στο δακτύλιο. Οι άδειες δακτυλίου περιορίζονται στο 50% επί του συνόλου και «μαχαίρι πέφτει» κυρίως στις άδειες των πολιτικών, προκειμένου να δώσουν το καλό παράδειγμα για την εφαρμογή του δακτυλίου.

Για παράδειγμα, το πρώτο κόμμα είχε δικαίωμα με βάση την τελευταία απόφαση του 2017 σε άδειες δακτυλίου για 200 αυτοκίνητα και πλέον θα έχει για 100. Το δεύτερο κόμμα είχε για 130 και πλέον θα έχει για 65. Το τρίτο κόμμα είχε για 40 και πλέον θα έχει για 20. Το τέταρτο κόμμα είχε για 33 και πλέον θα έχει για 17. Το πέμπτο κόμμα είχε για 25 και πλέον θα έχει για 13. Το έκτο κόμμα είχε για 20 και πλέον θα έχει για 10. Το έβδομο κόμμα και τα κόμματα πέραν αυτού, είχαν για 13 και πλέον θα έχουν για έξι.

Οι Βουλευτές και Ευρωβουλευτές από εκεί που είχαν τρεις άδειες δακτυλίου θα δικαιούνται δύο. Ενώ τα γραφεία Υπουργών και Υφυπουργών από 15 άδειες δακτυλίου, θα δικαιούνται μόνο επτά.

Εξαιρέσεις για γιατρούς, φυσικοθεραπευτές, ΑΜΕΑ

Εξαιρέσεις ισχύουν για αυτοκίνητα κρατικών υπηρεσιών Ο.Τ.Α, Οργανισμών ή επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας με ειδικούς αριθμούς κυκλοφορίας ή με εμφανή σήματα των Υπηρεσιών αυτών, τους επικεφαλής ξένων διπλωματικών αποστολών, εκπροσώπους του τύπου με περιορισμό ανά ΜΜΕ κ.α.

Εξαιρούνται επίσης από το μέτρο του δακτυλίου:

  • · Αυτοκίνητα ιατρών, με το ειδικό σήμα του οικείου Ιατρικού Συλλόγου και μόνο επιβάτη τον ίδιο, για εξυπηρέτηση επειγόντων περιστατικών.
  • · Αυτοκίνητα αναπήρων πολέμου, τα οποία φέρουν ειδικές κρατικές πινακίδες κυκλοφορίας, εφ’ όσον οδηγούνται από τους ίδιους τους ανάπηρους ή τους μεταφέρουν.
  • · Αυτοκίνητα που οδηγούνται από ή μεταφέρουν ΑΜΕΑ, καθώς και αυτοκίνητα που μεταφέρουν ασθενείς που χρειάζονται συχνή θεραπεία (π.χ. νεφροπαθείς, καρκινοπαθείς, άτομα με πολιομυελίτιδα ή ΑΜΕΑ), με αντίστοιχη βεβαίωση.
  • · Αυτοκίνητα μεταφοράς φαρμάκων, ή αγγειοκαρδιοχειρουργικών υλικών, ή υλικών οστεοσυνθέσεως, ή ανταλλακτικών τεχνητών νεφρών, ή βιολογικών υγρών ασθενών, με μόνιμα εμφανή σήματα της επιχείρησης και εφ’ όσον μεταφέρουν τα πιο πάνω υλικά.
  • · Αυτοκίνητα φυσιοθεραπευτών που προσφέρουν υπηρεσίες σε κατάκοιτους.
  • · Αυτοκίνητα εν ενεργεία δικαστικών με έδρα εργασίας ή κατοικία εντός του δακτυλίου, εφόσον οδηγούνται από τους ίδιους.
  • · Εκπαιδευτικά αυτοκίνητα των επαγγελματιών εκπαιδευτών, που έχουν την έδρα τους εντός του δακτυλίου.

Ψηφιακή έκδοση άδειας δακτυλίου

Για τη χορήγηση του ειδικού σήματος για τους κατόχους των ΙΧ που κινούνται ελεύθερα στο δακτύλιο (αυτοκίνητα EURO 6 εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120 g/km, καθώς και όλα τα οχήματα τεχνολογίας, ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου εκ κατασκευής και οχήματα υγραερίου εκ κατασκευής) δημιουργείται πλέον ηλεκτρονική εφαρμογή μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης.

Ο ιδιοκτήτης του ΙΧ θα μπαίνει με το ΑΦΜ και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος του. Το ειδικό σήμα θα φέρει μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης, καθώς και προηγμένη ή εγκεκριμένη ηλεκτρονική σφραγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Μάλιστα ο ιδιοκτήτης του ΙΧ θα μπορεί είτε να εκτυπώσει το σήμα είτε να το έχει και στο κινητό του, για να το επιδεικνύει σε έλεγχο της Ελληνικής Αστυνομίας.

Οι λοιπές άδειες κυκλοφορίας στο δακτύλιο χορηγούνται μετά από αίτηση των δικαιούχων προς τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής.

Όρια δακτυλίου

Το δακτύλιο υπενθυμίζεται ότι σχηματίζουν οι λεωφόροι και οδοί: «Λ. Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ − Λ.Μεσογείων –Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου −Σπύρου Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού −Ηλ. Ηλιού – Ανδρ. Φραντζή − Λ. Ανδρ. Συγγρού –Χαμοστέρνας–Πειραιώς− Ιερά Οδός – Λ. Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως − Πλατεία Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Λ. Αλεξάνδρας».

Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του δακτυλίου δεν ισχύουν τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας. Τα μέτρα δεν ισχύουν επίσης τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία των εργαζομένων σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Εφ’ όσον συντρέχουν ειδικοί λόγοι, τα μέτρα μπορούν να αρθούν με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών.

Κώστας Καραμανλής: Σχέδιο 3,3 δις για τα σιδηροδρομικά

  • PDF

Για τις βιώσιμες μεταφορές και υποδομές, με έμφαση στα σιδηροδρομικά έργα και την ηλεκτροκίνηση, μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στο συνέδριο «Athens ESG & Climate Crisis Summit» που διοργάνωσε η «Καθημερινή» στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Επισήμανε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πλέον δεν προσανατολίζεται στη χρηματοδότηση μεγάλων οδικών έργων, αλλά και ότι ούτως ή άλλως η Ελλάδα έχει συμπληρώσει το παζλ των μεγάλων οδικών δικτύων.

«Και τώρα πάμε στο επόμενο βήμα: Βιώσιμα σιδηροδρομικά έργα», τόνισε ο κ. Καραμανλής. Υπενθύμισε ότι η κατασκευή σιδηροδρομικών έργων στην Ελλάδα υπήρξε ένα ανέκδοτο τα τελευταία 30 χρόνια και σημείωσε ότι η Κυβέρνηση απευθύνθηκε στη DG COMP και προχώρησε σε μία τεράστια μεταρρύθμιση για να διορθώσει το προβληματικό αυτό σύστημα.

«Ήδη είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε ότι στο προσεχές διάστημα θα δημοπρατήσουμε με τη διαδικασία της μελετοκατασκευής, δηλαδή turnkey, σιδηροδρομικά έργα 3,3 δισ σε όλη την Ελλάδα. Το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα», δήλωσε.

Ο κ. Καραμανλής επεσήμανα ότι στο σχεδιασμό του Υπουργείου για τα επόμενα χρόνια είναι και η προμήθεια τραίνων υδρογόνου, για την κίνηση των οποίων δεν χρειάζονται ιδιαίτερες μεταβολές στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι: «Τα σιδηροδρομικά έργα βοηθούν τη χώρα μας να παίξει ρόλο στα logistics και συνάδουν απόλυτα με τα θέματα της κλιματικής αλλαγής. Οπότε με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια. Και η Ελλάδα θα μπει σε μία διαδικασία όπου θα ενώσουμε επιτέλους λιμάνια με σιδηρόδρομο, logistics centers, το Θριάσιο 1 και το Θριάσιο 2».

Επεσήμανε επιπλέον ότι το ενιαίο σχέδιο της Κυβέρνησης για την επόμενη ημέρα στις βιώσιμες μεταφορές, πέρα από το σιδηρόδρομο, έχει να κάνει και με το μετρό. Υπενθύμισε ότι μετά από πάρα πολλά χρόνια «ξεμπλόκαρε» η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Και με αφορμή το επίκαιρο θέμα της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην Αθήνα, σημείωσε ότι εάν δει κανείς πόσους σταθμούς Μετρό έχει η ελληνική πρωτεύουσα σε σχέση πχ με τη Μαδρίτη, θα καταλάβει ότι η χώρα μας είναι αρκετά πίσω. «Επομένως τρέχουμε και πρέπει να τρέχουμε και αυτό το έργο έχει ξεκινήσει», τόνισε.

«Σε λίγο καιρό θα δούμε σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη 220 ηλεκτρικά λεωφορεία»

Όσον αφορά τις πράσινες μεταφορές, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο διαγωνισμό για τα 770 νέα λεωφορεία, που έχει ήδη «βγει στον αέρα». Υπενθύμισε ότι: «Έχουμε να πάρουμε τροχαίο υλικό στην ΟΣΥ από το 2009, δηλαδή 13 χρόνια». Αναφέρθηκε επίσης και στην παροχή συγκοινωνιακού έργου από τα ΚΤΕΛ και το θεσμό του leasing, σημειώνοντας ότι: «Σήμερα έχουμε στην Αθήνα 50% περισσότερα λεωφορεία και πιο μοντέρνα από ότι είχαμε».

Και πρόσθεσε ότι: «Σε λίγο καιρό θα δούμε σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη 220 ηλεκτρικά λεωφορεία», επισημαίνοντας ότι αυτός ο διαγωνισμός χρηματοδοτείται και από το Ταμείο Ανάκαμψης. «Βλέπετε μία κυβέρνηση που δεν βγάζει διαγωνισμούς χωρίς να έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση. Τα καραγκιοζιλίκια που είχαμε στο παρελθόν να βάζουμε ένα εκατομμύριο σε μία ΣΑΕ του Υπουργείου και να κάνουμε διαγωνισμό των 750 εκατομμυρίων, αυτά δεν θα τα δείτε από τη δική μας κυβέρνηση», σχολίασε.

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε επίσης ότι σε δεύτερη φάση θα πραγματοποιηθεί και ο επόμενος διαγωνισμός για 500 ακόμη λεωφορεία. «Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη θα έχουν πολύ σύντομα νέο στόλο λεωφορείων Hybrid, CNG και ηλεκτροκίνητων και για πρώτη φορά θα δούμε να μειώνεται σημαντικά ο όρος ηλικίας των οχημάτων», τόνισε και εξέφρασε την ελπίδα ότι θα αποφευχθούν οι ενστάσεις, που πολλές φορές είναι τροχοπέδη για τις μεγάλες προμήθειες.

«Δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τις νέες προκλήσεις με παλιές συνταγές»

Κλείνοντας, ο κ. Καραμανλής σχολίασε: «Σκέφτομαι μία φράση: Η πολιτική είναι η τέχνη του εφικτού. Αυτό όμως που επίσης σκέφτομαι είναι ότι δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τις νέες προκλήσεις με παλιές συνταγές». Εκτίμησε ότι τόσο ο πολιτικός κόσμος όσο και η κοινωνία έχουν απενοχοποιήσει αυτό που λέγεται ιδιωτικός τομέας. «Το κράτος είναι εδώ. Το κράτος έχει εποπτικό ρόλο», τόνισε και πρόσθεσε ότι η Κυβέρνηση αυτή έχει ξεπεράσει τις αγκυλώσεις, τασσόμενος υπέρ περισσότερης συνεργασίας με τον ιδιωτικό τομέα και περισσότερων ΣΔΙΤ.

«Από τα 13 δισ έργα που έχουμε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τα πέντε είναι ΣΔΙΤ, όταν στο παρελθόν δεν είχαμε κανένα. Και πιστεύω ότι ο ιδιωτικός τομέας είναι μπροστάρης. Αυτός πρέπει να μας τραβήξει μπροστά. Διότι, φτάνει με τα θεσμικά πλαίσια, φτάνει με το νομικό φορμαλισμό. Δεν βρίσκουμε πάντα λύσεις με το απλά να ψηφίζουμε νόμους τους οποίους δεν εφαρμόζουμε», κατέληξε.

Σημεία Ομιλίας Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη στο Olympia Forum ΙΙ

  • PDF

«Αυτό το οποίο πρακτικά με ρωτάτε είναι το εξής: Εάν αυτοί που έχουν πραγματικά ανάγκη να πάρουν πετρέλαιο θέρμανσης σε τιμή που να μπορούν να την πληρώσουν, να μην το πάρουν, γιατί αναγκαστικά θα αυξηθεί η τιμή σε αυτούς, εφόσον τα ίδια χρήματα θα μοιραστούν σε περισσότερους ανθρώπους, ώστε να μην ξοδέψουν λίγο παραπάνω αυτοί που μπορούν να το προμηθευτούν παρά την υψηλή τιμή. Αυτή είναι η ερώτηση;

Γιατί αν είναι αυτή η ερώτηση, για να σας πω την αλήθεια, εμείς είμαστε εδώ να βοηθήσουμε και αυτόν που δεν έχει την οικονομική δυνατότητα. Γιατί το πετρέλαιο θέρμανσης είναι κάτι που κάποιος το χρειάζεται και ευθύνη της πολιτείας είναι αυτός που πραγματικά δεν έχει την οικονομική δυνατότητα, να τον βοηθήσουμε για να μην παγώσει.

Από την άλλη αυτός που έχει την οικονομική δυνατότητα, τη χρονιά που η τιμή του πετρελαίου είναι πιο χαμηλή, όπως η περυσινή, εξοικονομεί χρήματα, ενώ τη χρονιά που είναι πιο υψηλή, μπορεί να επωμιστεί το λίγο υψηλότερο κόστος».

«Αυτή τη στιγμή και τα κριτήρια διευρύνθηκαν και το ποσό της επιδότησης μεγάλωσε. Άρα, είναι δύσκολο κάποιος που πράγματι δεν μπορεί να προμηθευτεί πετρέλαιο χωρίς βοήθεια να μην τύχει της σχετικής επιδότησης. Αυτοί που δεν μπορούν να ενταχθούν στην περίμετρο των μέτρων στήριξης  είναι άνθρωποι που κατά τεκμήριο έχουν υψηλότερα εισοδήματα. Βάζοντας και τον εαυτό μου ως βουλευτή μέσα σε αυτούς, όχι τόσο υψηλά όσο ο κόσμος νομίζει αλλά πάντως υψηλότερα του μέσου όρου.

Πέρυσι το πετρέλαιο είχε πάρα πολύ χαμηλή τιμή και το πετρέλαιο θέρμανσης είχε τη χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 20 ετών. Άρα, εγώ και όσοι το πληρώναμε από την τσέπη μας πέρυσι εξοικονομήσαμε χρήματα συγκριτικά με αυτό που είχαμε προϋπολογίσει. Φέτος η σχετική δαπάνη θ’ αυξηθεί για τους ανθρώπους που βρίσκονται στη δική μου θέση.

Αν, πάντως, κάνετε το άθροισμα των δύο ετών, η διαφορά δεν είναι πολύ μεγάλη παρά την κρίση.  Αντιθέτως, επαναλαμβάνω, οι άνθρωποι που χρήζουν προστασίας και ανάγκης, αυτοί πρέπει να βοηθηθούν οπωσδήποτε. Και αυτό κάνει η κυβέρνηση».

«Με ρωτάτε για τις ανατιμήσεις στην Ελλάδα; Προφανώς υπάρχουν. Είναι αυτή τη στιγμή που μιλάμε ακόμα αυτό το συγκλονιστικό πράγμα που ακούω στα κανάλια; Όχι. Διότι αν δείτε, αν κάνετε τη σύγκριση σε πολλά προϊόντα με τιμές του 2020, πράγματι θα βρείτε και προϊόντα με αύξηση της τάξης του  25% και 30%.

Πέρυσι όμως, είχαμε μία χρονιά με κλειστή την οικονομία και καραντίνες. Για αυτό και σε ετήσια βάση ο πληθωρισμός μας πέρυσι ήταν αρνητικός, στο -1,6% Δηλαδή οι τιμές κατεβήκανε σε πολλά προϊόντα κατά 10%, 20% και 30% από το 2019.

Φέτος ανοίξαμε την οικονομία μας. Αφού ανοίξαμε την οικονομία μας, δεν προσδοκούμε η οικονομία να πάει εκεί που ήταν το 2019; Αυτός δεν ήταν ο στόχος; Να επιτύχουμε ρυθμούς ανάπτυξης για να καλύψουμε τη ζημιά του έτους και να φτάσουμε στο επίπεδο του 2019; Ωραία.

Όταν το καταφέρνουμε αυτό και φτάνουμε την οικονομία στο επίπεδο του 2019, δεν θα πάνε και οι τιμές που είχαν ήδη κατέβει χαμηλότερα στις τιμές που ήταν το 2019;

Άρα, αν συγκρίνετε το 2021 με το 2020 υπάρχει σημαντική αύξηση. Όχι πάλι τόσο μεγάλη όσο νομίζουμε, αλλά υπάρχει.  Αλλά το 2020 ως έτος αναφοράς δεν είναι ένας ομαλός οικονομικός κύκλος.  Είναι η εξαίρεση λόγω της καραντίνας.

Άρα, το σωστό έτος αναφοράς είναι το 2019.  Αν συγκρίνετε τις τιμές με το 2019 έχουμε πολύ σημαντικές αυξήσεις;  Εξαιρώ την ενέργεια πάντα, μιλάμε τώρα για τα τρόφιμα, για τα αγαθά στα σούπερ μάρκετ κλπ. και το λεγόμενο καλάθι της νοικοκυράς εν τη ευρεία εννοία. Η απάντηση είναι όχι, οι τιμές μας είναι περίπου εκεί που ήταν το 2019.

Τώρα, το τι θα γίνει τους επόμενους μήνες… κάνε με προφήτη να σε κάνω πλούσιο, όπως έλεγαν στο χωριό μου.

Υπάρχουν διάφορες απόψεις. Οφείλω να σας φέρω ένα παράδειγμα. Χθεσινή ανάρτηση από ένα διεθνές μέσο που καταγράφει τις οικονομικές εξελίξεις, the spectator index: Η τιμή λέει του σιδήρου διεθνώς στις 19 Ιουλίου ήταν 221 δολάρια, ενώ χθες 115 δολάρια.

Δηλαδή έχει ξεκινήσει η αντίστροφη πορεία στις διεθνείς τιμές των πρώτων υλών – εξαιρώ την ενέργεια και τα ναύλα και πολύ ευχαρίστως να σας εξηγήσω, εάν θέλετε, γιατί ειδικά αυτά τα δύο παραμένουν υψηλά.

Άρα, μέχρι στιγμής η Ελλάδα μεγάλο πληθωρισμό δεν έχει, ευτυχώς.  Στους επίσημους δείκτες της Eurostat είμαστε στα 2/3 του μέσου όρου της ευρωζώνης.  Δηλαδή, για να καταλάβετε, ενώ τον Σεπτέμβριο η Γερμανία είχε πληθωρισμό 4,1% και η Ισπανία 4%, εμείς είμαστε στο 2,1%, δηλαδή στο μισό της Γερμανίας και της Ισπανίας».

«Ότι η παγκόσμια οικονομία έχει μπει σε έναν πληθωριστικό κύκλο αυτό είναι βέβαιον. Αλλά και πάλι να το δούμε ψύχραιμα.  Θα μπορούσε και να μην έμπαινε;  Δηλαδή έκλεισαν οι οικονομίες όλες μαζί και μετά ήρθε μια στιγμή και άνοιξαν ξανά όλες μαζί. Είναι αυτό ομαλή συνθήκη στην οικονομία;

Όχι, είναι μια ανώμαλη συνθήκη στην οικονομία.  Διότι μόλις άνοιξες ξανά τις οικονομίες έχεις δυο πράγματα να τις αντιπαλέψεις:

-Μία ξαφνική παγκόσμια ζήτηση γιατί εφόσον ανοίγουν όλοι ταυτόχρονα πρέπει να ξανά γεμίσουν τις αποθήκες τους που είχαν αδειάσει κατά το διάστημα της πανδημίας, άρα έχεις ταυτόχρονα μεγάλη ζήτηση (demand).

-Και την ίδια ακριβώς στιγμή που αντιμετωπίζεις αυτό, έχεις μία πρωτοφανή ρευστότητα, γιατί έχουν κόψει τα κράτη πάρα πολύ χρήμα για να αντιμετωπίσουν την πανδημία. Και μία ναυτιλία που είναι σε ένα φοβερό μποτιλιάρισμα λόγω της καραντίνας της Κίνας.

Άρα ήταν αναπόφευκτο να γεννηθεί πληθωρισμός. Κανείς δεν έλεγε ότι δεν θα γεννηθεί. Το ζήτημα είναι πόσο θα κρατήσει. Αυτό είναι άλλη συζήτηση».


Στο Ερευνητικό Κέντρο “Αθηνά” ο Υφυπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Χρίστος Δήμας

  • PDF

Το Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά» επισκέφτηκε σήμερα ο Υφυπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων και Βουλευτής Κορινθίας κ. Χρίστος Δήμας, μαζί με τον Γενικό Γραμματέα Έρευνας και Καινοτομίας κ. Αθανάσιο Κυριαζή. Συζήτησαν με τον Πρόεδρο του Κέντρου, τους Διευθυντές των Ινστιτούτων και το ερευνητικό προσωπικό, για τα επιστημονικά τους ευρήματα αλλά και για γενικότερα προβλήματα που απασχολούν την ερευνητική κοινότητα.

 

Στα πλαίσια της επίσκεψης του, ο κ. Δήμας ενημερώθηκε για την πορεία των δράσεων που προωθεί η Εθνική Υποδομή «ΑΠΟΛΛΩΝΙΣ». Η πρωτοβουλία αυτή έχει παρουσιάσει ήδη κάποιες εξαιρετικά ανταγωνιστικές δράσεις καινοτομίας που υποστηρίζουν τις ψηφιακές ανθρωπιστικές επιστήμες και τέχνες και την γλωσσική τεχνολογία στην Ελλάδα.

 

Η ερευνητική ομάδα της υποδομής «ΑΠΟΛΛΩΝΙΣ», στην οποία συμμετέχουν ερευνητικοί οργανισμοί και πανεπιστήμια της Ελλάδας, παρουσίασε τους βασικούς άξονες της δράσης που αναδεικνύουν τον ρόλο της στον ψηφιακό μετασχηματισμό της έρευνας στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες στην Ελλάδα και την Ευρώπη.

 

Η «ΑΠΟΛΛΩΝΙΣ» εντάσσεται στη Δράση «Ενίσχυση των Υποδομών Έρευνας και Καινοτομίας» και χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης).

 

Ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Χρίστος Δήμας δήλωσε τα εξής: «Η σύνδεση των ψηφιακών εργαλείων με τις ανθρωπιστικές επιστήμες είναι μια πραγματική πρόκληση που δεν αφορά μόνο την Ελλάδα αλλά και όλον τον κόσμο. Το ελληνικό οικοσύστημα καινοτομίας έχει πλέον τις δυνατότητες και τα εργαλεία να συνδέσει πρωτοβουλίες, όπως αυτή του «Απολλωνίς», με τα ερευνητικά κέντρα, τα πανεπιστήμια και τις νεοφυείς επιχειρήσεις».

Σε τροχιά ολοκλήρωσης η ηλεκτρική διασύνδεση της Σκιάθου

  • PDF
Στόχος η ηλέκτριση τον Ιούνιο του 2022

Σε τροχιά ολοκλήρωσης βρίσκεται η ηλεκτρική διασύνδεση της Σκιάθου με το Σύστημα Υψηλής Τάσης 150kV μέσω της Εύβοιας, με την ηλέκτριση της νέας υποβρύχιας γραμμής 150kV να αναμένεται τον Ιούνιο του 2022. Σε ανοιχτή ενημερωτική εκδήλωση που διοργάνωσε ο Δήμος Σκιάθου τη Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2021, ο ΑΔΜΗΕ ενημέρωσε τις περιφερειακές και δημοτικές αρχές του νησιού για την κατασκευαστική πρόοδο του έργου συνολικού προϋπολογισμού 57 εκατ. ευρώ. 

Η Διοίκηση του ΑΔΜΗΕ, εκπροσωπούμενη από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Μάνο Μανουσάκη, τον Αντιπρόεδρο κ. Ιωάννη Μάργαρη και τον project manager κ. Νίκο Μαργούτα, παρουσίασε στον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστό, την Χωρική Αντιπεριφερειάρχη Μαγνησίας & Σποράδων κ. Δωροθέα Κολυνδρίνη και τον Δήμαρχο Σκιάθου κ. Θοδωρή Τζούμα τα τεχνικά χαρακτηριστικά, τα οφέλη και τα επόμενα ορόσημα του έργου που θα διασφαλίσει την ενεργειακή θωράκιση και αναβάθμιση του συμπλέγματος των Σποράδων. Συζητήθηκαν, επίσης, οι προϋποθέσεις για την επίτευξη του χρονοδιαγράμματος και ο σημαντικός ρόλος της καλής συνεργασίας των εμπλεκόμενων φορέων για την επιτυχή υλοποίηση του έργου.

Ο κ. Μάνος Μανουσάκης δήλωσε: «Έρχεται η ώρα της Σκιάθου να ενταχθεί στο διασυνδεδεμένο σύστημα τον Ιούνιο του 2022. Η διασύνδεση Σκιάθου-Εύβοιας συμβασιοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2019 και φαίνεται πως ο στόχος για ηλέκτριση της διασύνδεσης εντός 2,5 ετών -ώστε να προλάβουμε την τουριστική περίοδο του 2022- είναι εφικτός. Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τις αρμόδιες αρχές και τους τοπικούς φορείς για την αγαστή συνεργασία και υποστήριξη καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησης του έργου μας».

Ο κ. Κώστας Αγοραστός δήλωσε: «Μετά από ταλαιπωρία πολλών ετών εξαιτίας των αυξημένων αναγκών για ηλεκτρική ενέργεια τους θερινούς μήνες αλλά των δυσμενών καιρικών συνθηκών τη χειμερινή περίοδο, οι κάτοικοι και επισκέπτες των νησιών των Σποράδων θα απολαμβάνουν επαρκή και απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση. Η νέα υποθαλάσσια σύνδεση της Σκιάθου με το Μαντούδι Εύβοιας είναι ένα μεγάλο έργο που επηρεάζει θετικά τη ζωή και την εργασία των κατοίκων των νησιών. Συγχαρητήρια στον ΑΔΜΗΕ και σε όσους έδωσαν το πράσινο φως για την υλοποίηση της διασύνδεσης».

Ο κ. Θοδωρής Τζούμας δήλωσε: «Το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Σκιάθου που ολοκληρώνεται τους επόμενους μήνες, πρόκειται να δημιουργήσει συνθήκες ενεργειακής αυτονομίας και επάρκειας στη Σκιάθο, τη Σκόπελο και την Αλόννησο χειμώνα-καλοκαίρι, αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής των κατοίκων. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον ΑΔΜΗΕ και για την χορηγική υποστήριξη της μελέτης αναστήλωσης του ιστορικού κτηρίου “Μπούρτζι”, ύψους 2,1 εκατ. ευρώ, η οποία εγκρίθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού και θα υλοποιηθεί από την Περιφέρεια Θεσσαλίας με πόρους του ΕΣΠΑ».

 

ΗΛΙΑΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

J

ΑΙΟΛΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

JA Teline IV

ΥΔΑΤΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ

JA Teline IV

ΓΕΩΘΕΡΜΙΑ

JA Teline IV

ΒΙΟΜΑΖΑ

Avatar