joomla templates Energy Invest

"Επενδύουμε στην Ενέργεια και στο Περιβάλλον"

Thu04272017

Back ΣΥΝΕΔΡΙΑ - ΕΚΘΕΣΕΙΣ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ - ΒΙΒΛΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ - ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ Ελλάδα «Βιομηχανία, Ναυπηγοεπισκευή και Ανάπτυξη»

«Βιομηχανία, Ναυπηγοεπισκευή και Ανάπτυξη»

  • PDF

Τα συμπεράσματα του φόρουμ στο ΕΒΕΠ (28 Σεπτεμβρίου 2016)

«ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ, ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»

Από το Πέραμα η  επανεκκίνηση της ναυπηγικής δραστηριότητας- ναυπηγοεπισκευής

Το θετικό ενδιαφέρον της  Cosco για  την πρόταση ανάπτυξης της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, που προωθεί ο Δήμος Περάματος, η  σύσταση Ειδικής Γραμματείας Ναυπηγικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας  στο  Υπουργείο Οικονομίας  προκειμένου να συμβάλλει στην επανεκκίνηση του κλάδου στην Ελλάδα, η επίσπευση δημιουργίας Ελληνικού Ναυτιλιακού Cluster με άξονα τη Μεταποιητική και συναφή δραστηριότητα με συντονιστή το  Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ), η επικείμενη ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ του ολοκληρωμένου προγράμματος «Ενίσχυση Αλυσίδων Προστιθέμενης Αξίας» για την ανάπτυξη συνεργατικών σχηματισμών,  η ανάγκη μείωσης του  μη μισθολογικού κόστους, απόδοσης από το κράτος σημερινών οφειλών του προς  τις επιχειρήσεις ύψους 7 δις ευρώ, η παροχή οικονομικών κινήτρων στα πλοία για  διαχωρισμό αποβλήτων στην πηγή,  η δημιουργία Μητρώου Αποβλήτων Πλοίων, η αποφυγή πάση θυσία επιβολής ΦΠΑ 24% στη ναυπηγοεπισκευή,   αλλά και η ανάγκη αναβάθμισης του σημερινού υφυπουργείου Ανάπτυξης σε υπουργείο με κάθετες αρμοδιότητες  και  αυτονομία είναι ανάμεσα στα «χειροπιαστά» συμπεράσματα του Forum «ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ, ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ».
Οι εργασίες του , ολοκληρώθηκαν τις προάλλες  στο ΕΒΕΠ με τη συμμετοχή της Υφυπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, αρμόδιας για θέματα βιομηχανίας κ. Θεοδώρας  Τζάκρη, των γενικών γραμματέων Λιμένων και Βιομηχανίας κ. Χρήστου Λαμπρίδη και κ. Στρατή Ζαφείρη αντίστοιχα, του Αντιπεριφερειάρχη Αττικής κ. Παναγιώτη Χατζηπέρου και πλήθους εκπροσώπων δημόσιων και ιδιωτικών φορέων. Στη διοργάνωσή του, συνέβαλαν το ΕΒΕΠ και ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Αττικής-Πειραιώς - ΣΒΑΠ, ενώ έλαβαν μέρος  και πολλοί άλλοι φορείς.

Στην ενότητα της ναυπηγικής-ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας επισημάνθηκαν συγκεκριμένοι τρόποι και προτάσεις, καλής και αξιόπιστης λειτουργίας  της ναυπηγοεπισκευής αλλά και δημιουργίας των κατάλληλων συνθηκών για την κατασκευή νέων πλοίων όπως επίσης και ο σημαντικός ρόλος του επενδυτικού προγράμματος της Cosco.

Γ. Λαγουδάκης, Δήμαρχος Περάματος: Σε θετική κατεύθυνση οι επενδύσεις της Cosco

Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο Δήμαρχος Περάματος κ. Γιάννης Λαγουδάκης «σήμερα βαδίζουμε σε ένα νέο τοπίο που σηματοδοτείται από την παρουσία της COSCO, γεγονός που υποχρεώνει,  τόσο την τοπική Αυτοδιοίκηση όσο και τη χώρα  σε προσαρμογή στις νέες συνθήκες . Οι δεσμεύσεις  της COSCO για επενδύσεις  στην Ναυπηγοεπισκευαστική  Ζώνη -  ΝΕΖ που θα την καταστήσουν ανταγωνιστική  μέσω του εκσυγχρονισμού της, κινούνται σε θετική κατεύθυνση, εφόσον μάλιστα υλοποιηθούν  το ταχύτερο δυνατόν. Από την πλευρά του, ο Δήμος είναι έτοιμος να συνεργαστεί με όποιον και σε όποια δράση συμβάλλει στην άμεση επανεκκίνηση της ναυπηγοεπισκευής και της ναυπηγικής δραστηριότητας στο Πέραμα όπου η ανεργία θερίζει».

Τ. Βαμβακίδης, Γεν. Εμπορικός Διευθυντής–ΣΕΠ: Είμαστε ανοικτοί σε συνεργασία με  τους  τοπικούς φορείς

Από τη δική του πλευρά, ο κ. Τάσος Βαμβακίδης, Γενικός Εμπορικός Διευθυντής του  Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά-ΣΕΠ (θυγατρικής της COSCO Pacific),  παρουσιάζοντας αναλυτικά το συνεχιζόμενο επενδυτικό πρόγραμμα του ΣΕΠ, ανέφερε  ότι η Cosco είναι ανοικτή στη συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, έχοντας ήδη λάβει μια εξαιρετική μελέτη και πρόταση από τον Δήμο Περάματος για την ανάπτυξη της Ναυπηγοεπισκευαστικής  Ζώνης για την οποία και έχει θετικό ενδιαφέρον. Αναφερόμενος εξάλλου στο επενδυτικό πρόγραμμα της Cosco, στάθηκε ιδιαίτερα στη νέα μεγάλη δεξαμενή που πρόκειται να αναπτυχθεί  στο Πέραμα, για να προσθέσει, ότι πέραν του ήδη προγραμματισμένου συνολικού επενδυτικού της προγράμματος, η εταιρεία,  προτίθεται να αναπτύξει και συμπληρωματικές επιπλέον επενδύσεις. Σε ότι ειδικότερα αφορά τον ΣΕΠ, ο κ. Βαμβακίδης, επεσήμανε ότι τόσο ο ΣΕΠ όσο και τα τελωνεία λειτουργούν τα τελευταία έξι χρόνια χωρίς καθόλου απεργίες. Η μέση παραγωγικότητα  έχει ανέβει στις 28 κινήσεις ανά ώρα, ενώ οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ έχουν στην παρούσα φάση δυνατότητα διακίνησης 5,5 εκ. container ετησίως.  Το 2015 διακινήθηκαν συνολικά στον ΣΕΠ περίπου 3 εκ. εμπορευματοκιβώτια, ενώ για το 2016 εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα 3, 3 εκ., επιτυγχάνοντας μια σημαντική αύξηση. Ειδικότερα για την προβλήτα ΙΙΙ, που είναι ακόμα υπό ανάπτυξη, ακολουθείται πιστά το χρονοδιάγραμμα μέχρι την ολοκλήρωσή της τον Δεκέμβριο του 2017, οπότε η συνολική δυνατότητα διακίνησης θα υπερβεί τα 6 εκ. containers ετησίως. Παράλληλα, ο ΣΕΠ θα μπορεί να υποδέχεται και τα Mega Containers Vessels, πλοία τα οποία μεταφέρουν μέχρι και 18.000 container. Μέσα επίσης στο 2017 θα ξεκινήσει η λειτουργία νέων αποθηκών έκτασης 25 χιλ. τμ.  Aναφερόμενος εξάλλου στα λοιπά πλεονεκτήματα του τέρμιναλ, το στέλεχος τoυ ΣΕΠ υπενθύμισε  την λειτουργία σε αυτό ελεύθερης ζώνης (Free zone), χωρίς υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ και δασμών και με ειδικές φορολογικές προβλέψεις που διευκολύνουν τη διακίνηση γενικότερα. Επίσης, τη σύνδεση με το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο, τη δυνατότητα διάθεσης χώρων αποθήκευσης και ένα εξαιρετικά προηγμένο σύστημα υπηρεσιών logistics.


Ν. Θεοχαράκης, Επιστημονικός διευθυντής ΚΕΠΕ:  Ανάγκη στρατηγικού επενδυτή για την ανάπτυξη της  ναυπηγικής βιομηχανίας

Τα υψηλά κεφάλαια αλλά και η τεχνογνωσία που απαιτούνται  για την αξιοποίηση των σημαντικών ευκαιριών ανάπτυξης  της  ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας παραπέμπουν στην ανάγκη ενθάρρυνσης μίας διαδικασίας αναζήτησης στρατηγικού επενδυτή, επεσήμανε ο  
κ. Νικόλαος Θεοχαράκης, Αναπληρωτής Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών και Επιστημονικός διευθυντής του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών – ΚΕΠΕ, παρουσιάζοντας τα συμπεράσματα σχετικής μελέτης του Κέντρου. Όπως τόνισε, παρά το γεγονός ότι η  ελληνική ναυπηγική βιομηχανία διαθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα και ευκαιρίες ανάπτυξης στο άμεσο μέλλον, βασική προϋπόθεση για την αξιοποίηση αυτών, αποτελεί η εξεύρεση ολοκληρωμένης λύσης για τα προβλήματα των μεγάλων ναυπηγείων, η οποία θα διασφαλίζει την άρση του οικονομικού αδιεξόδου στο οποίο έχουν περιέλθει, την υλοποίηση μεγάλων νέων επενδύσεων για τη συντήρηση και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών τους, και τη γενικότερη αναβάθμιση της λειτουργίας και της ανταγωνιστικότητάς τους στα πρότυπα των ναυπηγείων άλλων προηγμένων χωρών του εξωτερικού. Σε σχέση με τα δυνητικά οφέλη που θα προκύψουν από τη σημερινή άρση του αδιεξόδου, ο  κ. Θεοχαράκης, ανέφερε τη διασφάλιση των 10.000 περίπου θέσεων εργασίας που συντηρούνται από τη λειτουργία των τριών μεγάλων ναυπηγείων , τη δημιουργία  τουλάχιστον 5.000 νέων θέσεων εργασίας, τις  εξαγωγές, την οικονομική δραστηριότητα στο γενικότερο τομέα της ναυπηγοεπισκευής, τη διάχυση νέων τεχνολογιών, και τη διατήρηση της δυνατότητας της χώρας για αυτονομία ως προς την επισκευή και κατασκευή πλοίων του πολεμικού ναυτικού.

Μ. Σακέλλης, Πρόεδρος ΣΕΕΝ: Καταστροφικές συνέπειες από επιβολή ΦΠΑ στην κατασκευή πλοίων

Σε ανάλογο  μήκος κύματος  ο κ. Μιχάλης Σακέλλης, πρόεδρος Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, στάθηκε και από τη δική του πλευρά στις αναγκαίες νέες ναυπηγήσεις και εκτεταμένες μετασκευές στις οποίες είναι  υποχρεωμένη να στραφεί τα επόμενα 10 χρόνια η επιβατηγός ναυτιλία, κυρίως λόγω της υποχρέωσης προσαρμογής στους νέους περιβαλλοντολογικούς κανονισμούς. Για να επισημάνει  όμως, ότι για πολλές από τις παραπάνω εργασίες, τα ελληνικά ναυπηγεία σήμερα δεν είναι καν σε θέση να κάνουν έστω και προσφορές  Προκειμένου να μην χαθεί αυτή η σημαντική ευκαιρία, πρότεινε την  άμεση λήψη μέτρων για έναν μεγάλο όγκο εργασιών ο οποίος ήδη προγραμματίζεται. Ο  πρόεδρος του ΣΕΕΝ, επεσήμανε επίσης ότι θα πρέπει να  προσέξουμε να μη χάσουμε και αυτά που έχουμε δηλαδή την κατασκευή μικρών πλοίων πχ ΕΓ ΟΓ ανοικτού τύπου ή άλλων επιβατικών ημερόπλοιων, προσθέτοντας ότι η  επιβολή ΦΠΑ στην κατασκευή πλοίων θα αφαιρέσει ένα σημαντικό έργο και θα έχει καταστροφικές συνέπειες για τον κλάδο που ήδη δοκιμάζεται.

Θ. Κόντες, Πρόεδρος Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας: Διαφορετική οργάνωση για την αξιοποίηση των εκτεταμένων ανακαινίσεων κρουαζιεροπλοίων
Στην ανάγκη σωστού σχεδιασμού για την ναυπηγική δραστηριότητα στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, Περάματος,  Κερατσινίου και Κυνοσούρας, επέμεινε ο κ.  Θεόδωρος Κόντες, πρόεδρος  της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, για να προσθέσει ότι είναι απαραίτητος ο διαχωρισμός  της επισκευής των κρουαζιεροπλοίων από τα λοιπά πλοία. Επεσήμανε, τις σημαντικές ευκαιρίες  στον τομέα τα αμέσως επόμενα χρόνια, λόγω των προγραμματισμένων μεγάλων επενδύσεων σε μετασκευές , επισκευές και ανακαινίσεις.  Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνον για το 2016 θα επενδυθούν 1,8 δις. δολάρια σε ανακαινίσεις από τα οποία  όμως η Ελλάδα δεν θα λάβει τίποτα.  Σημαντικό επίσης έργο, προσφέρουν και οι επισκευές του χειμώνα ( winter lay –up services). Επομένως είναι τεράστια τα οικονομικά οφέλη  για τον Πειραιά , που μπορεί να μετατραπεί στο μεγαλύτερο Hub κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο με την προϋπόθεση της σωστής οργάνωσης και του  σταθερού και ευνοϊκού φορολογικού πλαισίου και ενόψει των νέων επενδύσεων στο λιμάνι του Πειραιά.  Ήδη, όπως είναι γνωστό τίθεται σε λειτουργία ο νέος προβλήτας κρουαζιέρας Αγίου Νικολάου  με αυξημένες θέσεις πρόσδεσης για τα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,  ενώ έπεται και η νότια επέκταση του λιμανιού, που θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό μεγάλων κρουαζιερόπλοιων (άνω των 300 μέτρων), δίνοντας παραπέρα ώθηση στην ενίσχυση της κρουαζιέρας.
Γ. Πολυχρονόπουλος, Πρόεδρος  ΒΙΠΑΣ ΑΕ: Σε αναζήτηση ευνοϊκής νομοθεσίας για  τη ναυπηγοεπισκευή

Πολύ σημαντικό, χαρακτήρισε ο κ. Γιάννης Πολυχρονόπουλος, Πρόεδρος  ΒΙΠΑΣ ΑΕ - Βιομηχανικό Πάρκο Σχιστού, το έργο της πενταμελούς ομάδας εργασίας που δημιουργήθηκε πρόσφατα με τη συμμετοχή όλων των συναρμόδιων υπουργείων  προκειμένου να επεξεργαστεί μια νέα νομοθεσία για την ναυπηγοεπισκευή.  Όπως χαρακτηριστικά τόνισε, η συγκεκριμένη δραστηριότητα «φέρνει πολλά χρήματα»  και  γι΄ αυτό θα πρέπει να αναβιώσει άμεσα με ένα σωστό εργασιακό και νομοθετικό καθεστώς και να δώσει στην Cosco το μήνυμα ότι «είμαστε εδώ, πιστοποιημένοι, με ασφάλεια και έτοιμοι να δουλέψουμε».  Αναφερόμενος στις μεγάλες επενδύσεις στον Πειραιά, τόνισε ότι δεν ευνοούνται σε έναν «στραγγαλισμένο» και χωρίς επαρκείς προσβάσεις Πειραιά  με αποτέλεσμα να υπάρχει δυσκολία έγκρισης των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Ως άμεσα αναγκαίες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις, πρότεινε την επέκταση της Περιφερειακής του Αιγάλεω μέχρι τη Λεωφόρο Σχιστού και τον διπλασιασμό  της Γέφυρας Σκαραμαγκά. Ο πρόεδρος της ΒΙΠΑΣ, επέμεινε επίσης ιδιαίτερα στην απλοποίηση του καθεστώτος αδειοδότησης επισκευών πλοίων με την εφαρμογή ηλεκτρονικής αδειοδότησης, που θα επιτρέπει πολύ καλύτερο έλεγχο από τους κρατικούς φορείς και τη συλλογή χρήσιμων στατιστικών στοιχείων. Τόνισε ότι το de- bunkering ( άντληση των καυσίμων πλοίων που έχουν υποστεί ατύχημα ώστε να μπορούν να επισκευαστούν ) πρέπει να επιτραπεί και στην Ελλάδα. Αναφερόμενος τέλος στις εταιρείες που είναι  εγκατεστημένες στο πάρκο της  ΒΙΠΑΣ ( κυρίως  παραγωγικές μονάδες υψηλής τεχνολογίας με εξειδίκευση στις μηχανολογικές, ηλεκτρολογικές, ψυκτικές, ξυλουργικές, ελασματουργικές, σωληνουργικές, μεταλλουργικές, ναυπηγικές, επισκευαστικές εργασίες), τόνισε ότι είναι έτοιμες να ενισχύσουν την ανάκαμψη της ναυπηγοεπισκευής στο Πέραμα.

Θ. Πιτσιρίκος, Πρόεδρος Ένωσης Βιοτεχνών - Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά: Ανάγκη μείωσης του  μη μισθολογικού κόστους

Στην άμεση ανάγκη μείωσης του μη μισθολογικού κόστους (ασφαλιστικές εισφορές, φορολογία εισοδήματος), που πλήττει άμεσα την ανταγωνιστικότητα των υγιών επιχειρήσεων και καθιστά ασύμφορη την απασχόληση, ιδιαίτερα σε αυτές που είναι εντάσεως εργασίας, επέμεινε ιδιαίτερα ο κ. Θεόδωρος Πιτσιρίκος, Πρόεδρος Ένωσης Βιοτεχνών-Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά και Μέλος Δ.Σ. ΒΙΠΑΣ ΑΕ., δίνοντας μάλιστα το εξής χαρακτηριστικό παράδειγμα: Εργαζόμενος με καθαρές αποδοχές 2000,00 ευρώ, κοστίζει συνολικά στην  εταιρεία 4164 ευρώ!  Ο κ. Πιτσιρίκος αναφέρθηκε επίσης στις  ανορθόδοξες μεθόδους, που εφαρμόζουν οι μη βιώσιμες και  προβληματικές επιχειρήσεις, και όχι μόνον, προκειμένου να επιβιώσουν. Για να καταλήξει, ότι το θέμα  αυτό πρέπει άμεσα να αντιμετωπιστεί κι ένας τρόπος είναι να τεθεί πλαφόν  στον εργατικό μισθό και να καταργηθούν οι  παράλογες προσαυξήσεις επί των υπερωριών.

Α. Συρίγος, ΕΕΝΜΑ: Άνισος και  άδικος ο ΦΠΑ στις επισκευές πλοίων μικρών αποστάσεων

Τις δυνατότητες άμεσης αξιοποίησης από την ναυπηγική-ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, ευρωπαϊκών προγραμμάτων όπως το «EUROPA SHIP PLAN» και το «ZERO VISION TOOL»,  παρουσίασε o Ναύαρχος εα. κ. Ανδρέας Συρίγος, εκπροσωπώντας την  Ένωση  Εφοπλιστών Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ). Αναφερόμενος εξάλλου στις καταστροφικές όπως τις χαρακτήρισε συνέπειες από την επιβολή ΦΠΑ 24% στις ναυπηγικές-ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες, αλλά και στις προμήθειες που εφαρμόζεται πλέον για τα πλοία μικρών αποστάσεων στην Ελλάδα, υπενθύμισε ότι  στην Κύπρο, ο αντίστοιχος φόρος είναι μηδενικός, στην Κροατία 3% και στη Μάλτα 6%.  

Β. Κανακάκης, Πρόεδρος ΣΕΝΑΒΙ: Πιστοποίηση για επιχειρήσεις και εργαζόμενους

Στην ανάγκη της πιστοποίησης επιχειρήσεων κατά  ΙSO και εργαζομένων στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής, αλλά και στην δημιουργία μιας Σχολής Μαθητείας προκειμένου να προσελκυστούν ξανά οι νέοι άνθρωποι σε ένα εξειδικευμένο επάγγελμα,  επέμεινε ο κ. Βασίλης Κανακάκης, Πρόεδρος Συλλόγου Εργοδοτών Ναυπηγικής Βιομηχανίας – ΣΕΝΑΒΙ, για να προσθέσει ότι σε ένα τέτοιο εγχείρημα θα συμπράξουν όλοι. Σε ότι αφορά την προσέλκυση νέων πελατών  ανέφερε χαρακτηριστικά ότι « πρέπει να πείσουμε τους εφοπλιστές ότι υπάρχει ειρήνη στο Πέραμα, ποιότητα , ταχύτητα και υποδομές».
Σ. Κασιδιάρης, Πρόεδρος ECOMASYN: Στροφή προς την «πράσινη» ναυτιλία και τις νέες τεχνολογίες

Στις προκλήσεις της ναυπηγοεπισκευής αναφέρθηκε ο  κ. Σταύρος Κασιδιάρης, Πρόεδρος της Ένωσης Ηλεκτρολόγων Επισκευαστών και Κατασκευαστών Πλοίων και του συνεταιρισμού ECOMASYN (Hellenic Eco Marine Synergy Coop. Ltd) ,επισημαίνοντας ιδιαίτερα το πρόβλημα των ανταγωνιστικών αγορών, των απεργιών με αποτέλεσμα την άνοδο των κοστολογίων και την γραφειοκρατία. Ένα θετικό σημείο της δραστηριότητας είναι ότι απασχολεί ταυτόχρονα πολλές  και διαφορετικές ειδικότητες και δημιουργεί έναν μεγάλο κύκλο εργασιών γύρω από αυτήν. Το πλοίο πρέπει να βρίσκει φιλόξενο περιβάλλον στο Πέραμα, να υπάρξει εποικοδομητική συνεργασία μεταξύ των ενδιαφερομένων , αλλαγή νοοτροπίας αλλά και στροφή προς την «πράσινη» ναυτιλία και τις νέες τεχνολογίες.  Ο κ. Κασιδιάρης, παρουσίασε επίσης τις τρέχουσες δραστηριότητες της ECOMASYN, στην οποία συμμετέχουν δυναμικές ελληνικές εταιρείες σχετιζόμενες με τη ναυπηγοεπισκευή και το Green Shipping ενώ το εγχείρημα στηρίζουν τέσσερις νηογνώμονες ως συνδεδεμένα μέλη. Η Ecomasyn έχει σκοπό να συνδέσει επιχειρήσεις, προμηθευτές, παρόχους υπηρεσιών, θεσμικούς φορείς, πανεπιστήμια, επαγγελματικές ενώσεις κα σε μια κοινή προσπάθεια στον χώρο της «πράσινης» ναυτιλίας και των νέων τεχνολογιών και παράλληλα να συνδράμει στη βελτίωση της εξωστρέφειας της Ελληνικής ναυπηγοεπισκευής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας.

Μ.  Μαντζαφός, Lloyd’s Register: Τουλάχιστον ένα bunkering ship  να ναυπηγηθεί στην Ελλάδα  

Ο κ. Μιχάλης Μαντζαφός, External Affairs Manager, Lloyd’s Register, αναφέρθηκε αναλυτικά στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Poseidon-Μed II , στο πλαίσιο του οποίου θα ναυπηγηθούν  πλοία-τροφοδότες υγροποιημένου φυσικού αερίου – LNG (bunkering ships) και θα μπορούσε το ένα τουλάχιστον να ναυπηγηθεί στην Ελλάδα.


Π. Μάλλιος, Αντιπρόεδρος HΕΜΕΧPO:  Κατασκευαστικό «brand name» αντίστοιχο  της ναυτιλίας ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών

Στην εξωστρέφεια και στις πρωτοβουλίες των Ελλήνων Κατασκευαστών Ναυτιλιακού Εξοπλισμού -"HEMEXPO" αναφέρθηκε ο αντιπρόεδρός της κ. Παναγιώτης Μάλλιος. Αυτές επικεντρώνονται στην παγκόσμια καταξίωση της Ελλάδας στον τομέα σχεδίασης και παραγωγής ναυτιλιακού εξοπλισμού και στη δημιουργία ελληνικού brand name αντίστοιχου με αυτό των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών. Όπως ανέφερε ο κ. Μάλλιος, οι 20 περίπου εταιρείες της HΕΜΕΧPO, διαθέτουν ολοκληρωμένη βιομηχανική γραμμή παραγωγής προϊόντων στην Ελλάδα, με πιστοποίηση, υψηλή ποιότητα και προστιθέμενη αξία. ΄Εχουν υπογράψει μνημόνια συνεργασίας με ξένους κυβερνητικούς φορείς και ενώσεις ναυπηγείων και συμμετέχουν σταθερά σε διεθνείς ναυτιλιακές εκθέσεις και επιχειρηματικές αποστολές.
Στην ενότητα της κυκλικής οικονομίας και βιώσιμης ανάπτυξης  επισημάνθηκαν ιδιαίτερα, οι  τρέχουσες εξελίξεις  σχετικά με το επικείμενο πρόγραμμα «Περιβαλλοντική Βιομηχανία», οι νέες ευκαιρίες και επιχειρηματικές δυνατότητες στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας, οι τρέχουσες εξελίξεις στον τομέα της ανακύκλωσης και εναλλακτικής διαχείρισης αποβλήτων στα λιμάνια.
Π. Κόκκαλης, Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας του Δήμου Πειραιά: Καινοτομία για την ενίσχυση της θαλάσσιας οικονομίας

Στις νέες βιώσιμες επιχειρηματικές ιδέες που αναπτύσσονται  στο πλαίσιο του  θεσμού «Bluegrowth» που υλοποιείται με επιτυχία στον Δήμο Πειραιά με τη συνεργασία του δικτύου Aephoria,, αναφέρθηκε ο κ. Πέτρος Κόκκαλης, Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας του Δήμου Πειραιά. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα επώασης νέων βιώσιμων επιχειρηματικών ιδεών με επίκεντρο τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Οι επιχειρηματικές ιδέες, εισάγονται στην κυψέλη του δικτύου Aephoria, ένα πρόγραμμα εκκόλαψης που βασίζεται στο τρίπτυχο Άνθρωποι-Πλανήτης-Κέρδος, το οποίο παρέχει στις ομάδες ειδική   εκπαίδευση και στηρίξει προς τις επιχειρήσεις startups  προκειμένου να  αναπτυχθούν και να δημιουργήσουν τις πρώτες νέες θέσεις εργασίας.
Σχετικά με το τι σημαίνει θαλάσσια ανάπτυξη και πώς μπορεί να γίνει κανείς μέρος της , ο κ. Κόκκαλης, αναφέρθηκε στο παράδειγμα μιας μικρής εταιρείας που με επιτυχία επεξεργάστηκε θαλάσσια φύκια για να φτιάχνει και να διαθέτει στην αγορά πρωτότυπα οικολογικά πορτοφόλια.
Ε. Κυρίτσης στέλεχος ΕΟΑΝ: «Πράσινα Σημεία» για απόβλητα πλοίων και για ναυπηγοεπισκευή

Στα προβλήματα που παρουσιάζονται στη Διαχείριση των Αποβλήτων Ελαίων Ναυτιλίας, αλλά και στις υπάρχουσες δυνατότητες επίλυσής τους, αναφέρθηκε ο κ. Ευάγγελος Κυρίτσης, περιβαλλοντολόγος στέλεχος του ΕΟΑΝ (Ελληνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης). Ανάμεσα σε αυτά, ο μη διαχωρισμός του αποβλήτου, η έλλειψη ενημέρωσης, οι ελλειμματικές  υποδομές πλοίων, αλλά και υποδοχής, η επικάλυψη αρμοδιοτήτων , η νομοθετική ερμηνεία κατά το δοκούν και οι πολλοί εμπλεκόμενοι στη διαχείριση των αποβλήτων ελαίων ναυτιλίας. Ο ΕΟΑΝ, λαμβάνοντας σχετικές πρωτοβουλίες για το θέμα, έχει ήδη ενεργοποιήσει ομάδα εργασίας με τη συμμετοχή των συναρμόδιων φορέων (λιμάνια, Γεν. Γραμματεία Λιμένων, ΥΠΕΝ κα) , επιδιώκοντας το διαχωρισμό στην πηγή με επίκεντρο το πλοίο, την παροχή οικονομικών κινήτρων και κυρίως τη δημιουργία ενός Μητρώου Αποβλήτων Πλοίων. Ειδικότερα,  η πρόταση του ΕΟΑΝ εστιάζεται: στις παρεμβάσεις στον λιμένα με την υιοθέτηση προσαρμοσμένης τιμολογιακής πολιτικής χρέωσης των παραγωγών (ΠΑΚ&ΑΛΕ), στον διαχωρισμό των ΑΛΕ μέσα στα πλοία  και ειδικότερα σε αυτά της Ελληνικής Ακτοπλοϊας, με τεχνικές επεμβάσεις, αλλά και με ενίσχυση του κόστους αυτών από το ΕΣΠΑ. Μελετάται επίσης, η δημιουργία «Πράσινου Σημείου» για τα απόβλητα πλοίων αλλά και για την ναυπηγοεπισκευή και η ανάπτυξη ενός δικτύου κυκλικής οικονομίας που θα περιλαμβάνει τον Δήμο Πειραιά, το λιμάνι, τα πλοία, τη βιομηχανία, τη ναυπηγοεπισκευή και τις επιχειρήσεις.

Δ. Κονταξής, Αντιπρόεδρος ΣΕΠΑΝ: Να μην ενταχθούν σε καθεστώς Δημοσίου τα Συστήματα Εναλλακτικής Διαχείρισης (ΣΕΔ)

Στη δημιουργία του Ηλεκτρονικού Μητρώου Αποβλήτων ως ένα επιτυχημένο παράδειγμα συνεργασίας ανάμεσα στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, αναφέρθηκε ο κ. Δημήτρης Κονταξής, Διευθύνων Σύμβουλος της LPC  και Αντιπρόεδρος  του ΣΕΠΑΝ - Συνδέσμου Βιομηχανιών και Επιχειρήσεων Ανακύκλωσης και Ενεργειακής Αξιοποίησης Αποβλήτων.  Ανέφερε επίσης, ότι είναι απόλυτα αναγκαία η στροφή της κοινωνίας και βιομηχανίας στην κυκλική οικονομία, όπως επίσης και η δραστηριοποίηση του ιδιωτικού τομέα  προς αυτήν την κατεύθυνση   με την υποστηρικτική δράση της Πολιτείας για την παροχή κινήτρων, τη διενέργεια ελέγχων και την επιβολή κυρώσεων σε περίπτωση  αποκλίσεων.
Για να προσθέσει όμως ότι  οι φημολογούμενες αλλαγές στον Ν. 2939/2001 από τον ΕΟΑΝ, δημιουργούν εύλογες ανησυχίες ως προς τη συμβατότητα με το κοινοτικό δίκαιο και τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς και της κυκλικής οικονομίας. Κατά την εκτίμηση του αντιπροέδρου του ΣΕΑΝ τα Συστήματα Εναλλακτικής Διαχείρισης (ΣΕΔ) ,είναι , και θα πρέπει να παραμείνουν ιδιωτικές εταιρείες, ως προς τις προμήθειες, τις προσλήψεις και την λειτουργία τους και δεν είναι δυνατόν να ενταχθούν σε καθεστώς Δημοσίου. Πρέπει, όπως τόνισε  να διατηρηθεί η λογική της διευρυμένης ευθύνης παραγωγού αποβλήτου, να διευκολύνεται η δημιουργία και λειτουργία ιδιωτικών επιχειρήσεων στον τομέα της ανακύκλωσης και αξιοποίησης αποβλήτων και με ανάκτηση ενέργειας και να επιδοτείται η βιομηχανία αξιοποίησης και όχι η συλλογή.

Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του ΕΒΕΠ που εκπροσωπήθηκε από τον πρόεδρό του κ. Βασίλη  Κορκίδη και του  Συνδέσμου  Βιομηχανιών  Αττικής-Πειραιώς  - ΣΒΑΠ που εκπροσωπήθηκε από τον Α΄ Αντιπρόεδρο κ. Νικόλαο Καραγεωργίου. Τη συζήτηση συντόνισαν η  κα  Άντα Σεϊμανίδη, Δημοσιογράφος, Συντονίστρια επιχειρηματικής Πρωτοβουλίας Α-Energy Ιnvestments, ο κ. Αλέξανδρος Βραχνός, Επιστημονικός Συνεργάτης Α-Energy Ιnvestments και ο  κ. Μάρκος Κάντζιος, Δημοσιογράφος, www maritimes.gr

ΗΛΙΑΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

J

ΑΙΟΛΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

JA Teline IV

ΥΔΑΤΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ

JA Teline IV

ΓΕΩΘΕΡΜΙΑ

JA Teline IV

ΒΙΟΜΑΖΑ

Avatar