joomla templates Energy Invest

"Επενδύουμε στην Ενέργεια και στο Περιβάλλον"

Sat07212018

Back ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ - ΔΙΕΘΝΕΙΣ Συνεντεύξεις Πρόεδρος Ελινόιλ: Καταρρέει η Αγορά Καυσίμων

Πρόεδρος Ελινόιλ: Καταρρέει η Αγορά Καυσίμων

  • PDF

Για τεράστια και αδικαιολόγητη καθυστέρηση όσον αφορά στην οριστικοποίηση των κριτηρίων για τη χορήγηση του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης κάνει λόγο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελινόιλ, Γιάνvns Αληγιζάκης, επισημαίνοντας παράλληλα πως δεν πρόκειται να φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αντίθετα, υποστηρίζει, πως εάν η κυβέρνηση είχε υιοθετήσει την πρόταση που είχε ο καταθέσει ο Σύνδεσμος Εμπορίας Πετρελαιοειδών και οι πόλεις θα κάλυπταν πλήρως τις ανάγκες τους σε πετρέλαιο θέρμανσης, αλλά και το κράτος θα εισέπραττε περισσότερους φόρους.

-Κύριε Αληγιζάκη, πριν από μερικές ημέρες καθορίστηκαν τα κριτήρια για τη χορήγηση του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης για την περίοδο 2013 2014. Πώς τα σχολιάζετε; Πιστεύετε θα φέρουν τα αποτελέσματα που επιθυμεί η κυβέρνηση;

 

Καταρχάς παρατηρήθηκε αδικαιολόγητη καθυστέρηση, η οποία δεν επιτρέπεται για ένα τόσο σημαντικά και σύνθετο ζήτημα που απασχολεί χιλιάδες νοικοκυριά και έχει πολλές πτυχές, οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές. Αρκεί μόνο να αναφέρω τη ζημιά στο περιβάλλον από τη χρήση καυσόξυλων αλλά και την έκρηξη της παράνομης υλοτομίας στα δάση της Βόρειου Ελλάδας. Θεωρώ ότι τα μέτρα που ανακοινώθηκαν, δεν ήταν τα εν δεδηγμένα ήταν ημίμετρα και κατά την άποψή μας δεν θα δώσουν λύση στο πρόβλημα, απλώς θα βελτιώσουν κάπως τις περσινές συνθήκες. Είχαμε θέσει από τις αρχές του καλοκαιριού το ζήτημα και είχαμε ζητήσει να παρουσιαστούν τα κριτήρια το συντομότερο δυνατόν. Το πιο σοβαρό όμως είναι ότι ακόμη και σήμερα δεν ξέρουμε εάν αυτά είναι τα οριστικά κριτήρια. Υπάρχει η αίσθηση πως μπορεί να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή και αυτό είναι που δημιουργεί μεγάλη αβεβαιότητα στην αγορά, καθιστώντας μάλλον ανέφικτο τον στόχο της αύξηση της κατανάλωσης που έχει τεθεί.

Θεωρώ λοιπόν ότι το υπουργείο θα έπρεπε να έχει ακολουθήσει την τεκμηριωμένη πρόταση του Συνδέσμου μας, η οποία εξασφαλίζει δικαιότερη κατανομή και ταυτόχρονα περισσότερα έσοδα στα ταμεία του κράτους. Εξακολουθώ να μην μπορώ να καταλάβω γιατί μια μονοκατοικία στην Αττική, η οποία έχει ανάγκη για 1.500 λίτρα να επιδοτηθεί μόνο για τα περίπου 900 λίτρα. Για τα υπόλοιπα 600 λίτρα, ποια είναι η πολιτική του κράτους Με αυτόν τρόπο τιμωρείται ο πολίτης που έχει ανάγκη να κάψει περισσότερα. Εμείς, ως Σύνδεσμος προτείναμε να μην υπάρχει κανένα κριτήριο στην πρώτη κατοικία, αλλά και καμία επιδότηση για τη δεύτερη κατοικία και για την παραθεριστική. Ακόμη και στην περίπτωση που θα έμπαιναν εισοδηματικά κριτήρια για την πρώτη κατοικία, προτείναμε να μπει στις 80.000 ευρώ, για να καλύψει το 85% του πληθυσμού της χώρας. Έρευνα του ΙΟΒΕ, έδειξε ότι σε αυτή την περίπτωση οι πολίτες θα κατανάλωναν περισσότερο, και το κράτος θα είχε περισσότερους φόρους.

-Η αλλαγή στον τρόπο καταβολής του ΕΦΚ αποτελεί ένα από τα πάγια αιτήματα του κλάδου εμπορίας πετρελαιοειδών. Τι απάντηση έχετε λάβει γι' αυτό;

Παρότι το έχουμε θέσει κατ' επανάληψη στο υπουργείο Οικονομικών, έχουμε στείλει συνολικά τρεις επιστολές, δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχουμε λάβει καμία απολύτως απάντηση. Σίγουρα, το θέμα της προκαταβολής των δασμών δεν είναι πανάκεια για τα προβλήματα του κλάδου, ωστόσο είναι ένα μέτρο που θα τονώσει τη ρευστότητα των επιχειρήσεων. Είμαστε η μοναδική χώρα και ο μοναδικός κλάδος στην Ευρώπη, όπου ο ΕΦΚ προκαταβάλλεται. Στα υπόλοιπα κράτη, ο ΕΦΚ αποδίδεται μετά από 30 ημέρες, 45 ή και 60 ημέρες. Ακόμη και στα προϊόντα που είναι συγγενή με τα καύσιμα, όπως τα τσιγάρα και τα ποτά, δίνεται πίστωση. Ζητάμε λοιπόν να μας δοθεί τουλάχιστον πίστωση 15 ημερών.

-Ποια είναι σήμερα η κατάσταση στον κλάδο των πετρελαιοειδών Υπό ποιες προϋποθέσεις μπορεί να ανακάμψει;

Η αγορά των πετρελαιοειδών βρίσκεται υπό κατάρρευση λόγω της υπερφορολόγησης αλλά και της σημαντικής πτώσης στη ζήτηση. Υπολογίζεται πως η κατανάλωση υποχωρεί κάθε μήνα από 5% έως 7%, όταν όλοι είχαμε πιστέψει πως τουλάχιστον στις βενζίνες το καλοκαίρι η κατανάλωση θα έπιανε πάτο. Συνολικά, η κατανάλωση στον κλάδο μας έχει μειωθεί 35% τα τελευταία χρόνια και περίπου 2.000 πρατήρια έχουν κλείσει. Επιπλέον, περίπου 2.000 από τα 6.000 που έχουν απομείνει βρίσκονται στο κόκκινο και τα υπόλοιπα δουλεύουν με αρνητικά περιθώρια κέρδους. Βέβαια, οφείλω να πω ότι τα πράγματα έχουν αρχίσει να βελτιώνονται και θέλω να πιστεύω πως η επόμενη ημέρα, για όσους καταφέρουν να μείνουν θα είναι καλύτερη. Όσον αφορά στη βραχυπρόθεσμη ανάκαμψη του κλάδου, αυτή μπορεί να προέλθει μόνο εάν ξεκινήσουν ξανά τα μεγάλα οδικά έργα και τα μεγάλα τεχνικά έργα, τα οποία προϋποθέτουν μεγάλη κατανάλωση καυσίμων και παράλληλα να γίνουν κάποιες ιδιωτικοποιήσεις, οι οποίες θα αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμα και θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας.

-Πώς κινούνται οι πωλήσεις της Ελινόιλ Τι στρατηγική θα ακολουθήσει η εταιρεία το επόμενο διάστημα;

Οι πωλήσεις μας κινούνται ανοδικά στο τρίτο τρίμηνο καθώς μας ευνόησε η άνοδος του τουρισμού. Είμαστε μια νοικοκυρεμένη εταιρεία και παρά την κρίση αυξάνουμε διαρκώς το μερίδιο μας, το οποίο σήμερα κινείται στο 8%. Θα συνεχίσουμε να κινούμαστε με σταθερά και προσεκτικά βήματα, και να δίνουμε έμφαση στην περιστολή των εξόδων λειτουργίας, χωρίς όμως να κάνουμε καμία έκπτωση στις υπηρεσίες που προσφέρουμε. Προσπαθούμε να συνεργαζόμαστε με φερέγγυους πρατηριούχους, καθώς οι επισφάλειες καραδοκούν. Δεν είναι αυτοσκοπός μας, να μεγαλώσουμε το δίκτυο των πρατηρίων μας, τα οποία σήμερα ανέρχονται σε 570, ωστόσο θέλουμε στα αστικά κέντρα να έχουμε καλύτερη παρουσία.

-Οι δανειστές μας εμφανίζονται να ζητάνε νέους φόρους προκειμένου να καλυφθούν τα δημοσιονομικά κενά και η υστέρηση των εσόδων, θεωρείτε πως αντέχει η ελληνική οικονομία, αλλά και ο κλάδος σας νέα μέτρα;

Δεν νομίζω πως υπάρχει νοήμων άνθρωπος που να ισχυρίζεται ότι η ελληνική οικονομία και η κοινωνία μπορούν να αντέξουν άλλους φόρους. Είναι τελείως λάθος συνταγή. Ειδικότερα, στον κλάδο μας, εάν αυξηθεί ο ΕΦΚ στο diesel κίνησης θα είναι τεράστιο λάθος. Το diesel κίνησης έχει άμεση σχέση με τις μεταφορές, την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας, με τεχνικές εταιρείες στα κατασκευαστικά έργα Μια αύξηση του ΕΦΚ θα ήταν καταστροφική εξέλιξη, για μια χώρα που προσπαθεί να βγει από την ύφεση και επιχειρεί να κάνει τα πρώτα βήματα προς την ανάπτυξη της. Αντίθετα, χρειάζεται μείωση γραφειοκρατίας, φοροελαφρύνσεις και ένα σταθερό φορολογικό περιβάλλον για προσέλκυση νέων επενδύσεων, οι οποίες θα πολλαπλασιάσουν τις πιθανότητες μας για έξοδο από την κρίση.

 

(Πηγή: Ημερησία)

ΗΛΙΑΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

J

ΑΙΟΛΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

JA Teline IV

ΥΔΑΤΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ

JA Teline IV

ΓΕΩΘΕΡΜΙΑ

JA Teline IV

ΒΙΟΜΑΖΑ

Avatar