joomla templates Energy Invest

"Επενδύουμε στην Ενέργεια και στο Περιβάλλον"

Fri06182021

Back ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΝΑΝ. ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

ΜΥΤILINEOS: H Ενέργεια του αύριο μπαίνει σε Ισχύ

  • PDF

Ο μεγαλύτερος και αποδοτικότερος αεριοστρόβιλος στο ελληνικό σύστημα και ένας από τους πιο σύγχρονους της Ευρώπης, βρίσκεται πλέον εγκατεστημένος στο ενεργειακό κέντρο του Αγίου Νικολάου Βοιωτίας, το οποίο συμβάλλει στην ενεργειακή μετάβαση της Ελλάδας και αποτελεί σημαντικό πυρήνα ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής.

Η παραλαβή και τοποθέτηση του μεγαλύτερου και πιο αποδοτικού αεριοστρόβιλου από τη General Electric (GE), αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο όχι μόνο για τη MYTILINEOS αλλά και για τη χώρα.

Ο αεριοστρόβιλος 9HA.02 της General Electric (GE), ο πρώτος τύπου «H» που εγκαθίσταται στην Ελλάδα, τοποθετήθηκε πρόσφατα στη νέα υπό κατασκευή μονάδα και κατά τη λειτουργία του θα αποδίδει 826MW στο δίκτυο, με 63% θερμική απόδοση, συμβάλλοντας σημαντικά στην ενεργειακή ασφάλεια της χώρας.

Πρόκειται για τον τεχνολογικό εξοπλισμό της νέας υπερσύγχρονης μονάδας παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος η οποία κατασκευάζεται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και αναμένεται να τεθεί σε κανονική λειτουργία στις αρχές του 2022. Με την προσθήκη του νέου σταθμού, η συνολική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας της MYTILINEOS θα υπερβεί τα 2.000 MW, μη συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής από ΑΠΕ.

Η επένδυση αυτή, θέτει την αναβαθμισμένη ηλεκτροπαραγωγική δυναμικότητα της εταιρείας σε νέα ισχυρή τροχιά, ενώ είναι αξιοσημείωτο πως η επένδυση ύψους 300 εκατ. ευρώ που ολοκληρώνεται στο τέλος του χρόνου, καθιστά τη νέα μονάδα με καύσιμο φυσικό αέριο (CCGT) ως τη μεγαλύτερη, αποδοτικότερη και πλέον σύγχρονη στην Ελλάδα και έναν από τους μεγαλύτερους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής στην Ευρώπη.

Σύντομα λοιπόν,η MYTILINEOS θα είναι η πρώτη ιδιωτική εταιρεία που συνεισφέρει στο εθνικό ενεργειακό σύστημα με μία μονάδα τελευταίας τεχνολογίας και με μεταβατικό καύσιμο, γεγονός που οδηγεί σε ελαχιστοποίηση των εκπομπών ρύπων και των επιπτώσεών τους. Συγκεκριμένα, η νέα μονάδα θα παράγει 250 κιλά CO2 ανά παραγόμενη μεγαβατώρα σε αντίθεση με τις λιγνιτικές μονάδες που παράγουν από 1,2 έως 1,5 τόνους CO2 ανά μεγαβατώρα δηλαδή 6 φορές πάνω από τη νέα μονάδα.

Όπως σχολίασε και ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κατά τη διάρκεια επίσκεψης του στο εργοτάξιο της μονάδας, το νέο εργοστάσιο θα βοηθήσει να επιτευχθούν οι στόχοι της Ελλάδας για τη γρηγορότερη απολιγνιτοποίηση στην Ευρώπη και θα διασφαλίσει τη σταθερότητα του ηλεκτρικού δικτύου για τον άλλο μεγάλο στόχο, να επιτύχουμε πάνω από 60% συμμετοχή των ΑΠΕ στην ηλεκτροπαραγωγή της χώρας μέχρι το 2030.

Πιστοί στη δέσμευσή μας, λοιπόν, έχουμε ενσωματώσει τη βιώσιμη ανάπτυξη στο DNA μας, στον πυρήνα της στρατηγικής μας, στη διαδικασία λήψης αποφάσεων και στη συνολική λειτουργία της εταιρείας.

Σημειώνεται ότι, το 2021 η MYTILINEOS έγινε η πρώτη ελληνική εταιρεία που έθεσε σαφείς στόχους και δεσμεύτηκε να ελαχιστοποιήσει το ανθρακικό της αποτύπωμα δείχνοντας το δρόμο για μία πιο πράσινη και περιβαλλοντικά φιλική βιομηχανία, βάσει των δεικτών επίδοσης ESG για το Περιβάλλον, την Κοινωνία και την Διακυβέρνηση.

 

Συνεργασία ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Κομοτηνή

  • PDF

Οι δύο Όμιλοι προωθούν από κοινού μεγάλη ενεργειακή επένδυση

ύψους 375 εκατ. ευρώ στην Κομοτηνή

Οι Όμιλοι ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακοινώνουν τη συνεργασία τους για την από κοινού ανάπτυξη, κατασκευή και λειτουργία του νέου υπερσύγχρονου Αεριοστροβιλικού Σταθμού Συνδυασμένου Κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο, εγκατεστημένης μικτής ισχύος 877 MW, στη ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής.

Πρόκειται για μία από τις σημαντικότερες επενδύσεις στην ελληνική αγορά ενέργειας, ύψους 375 εκατ. ευρώ, που θα δημιουργήσει περίπου 500 θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια της περιόδου κατασκευής και 100 κατά την περίοδο λειτουργίας.

Η τεχνολογία του κύριου εξοπλισμού  που έχει επιλεγεί για το Σταθμό είναι η πλέον σύγχρονη και θα οδηγήσει σε πολύ υψηλούς βαθμούς συνολικής καθαρής απόδοσης.  Στόχος είναι η κατασκευή της νέας μονάδας να ξεκινήσει εντός του 2021, ώστε να τεθεί σε εμπορική λειτουργία στις αρχές του 2024. Τις εργασίες κατασκευής θα αναλάβει η ΤΕΡΝΑ.

Στην κοινή εταιρία που θα αναπτύξει το Σταθμό, καθένα από τα δύο μέρη θα συμμετέχει με ποσοστό 50%. Η ανωτέρω συμφωνία τελεί υπό την έγκριση των αρμοδίων Αρχών.

Ο Όμιλος ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ είναι ένας σύγχρονος ενεργειακός όμιλος με ηγετικό ρόλο στον κλάδο διύλισης αργού και εμπορίας προϊόντων πετρελαίου στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. O Όμιλος έχει παρουσία στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας και του φυσικού αερίου μέσω της θυγατρικής NRG Supply and Trading S.A., η οποία είναι ένας ολοκληρωμένος πάροχος που προσφέρει ενεργειακές λύσεις σε οικιακούς, εμπορικούς και βιομηχανικούς πελάτες. Επιπλέον η NRG είναι πρωτοπόρος  στο  χώρο της ηλεκτρο­κίνησης. Ο Όμιλος ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ δραστηριοποιείται επίσης στην αγορά των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) διευρύνοντας συστηματικά την παρουσία του στον τομέα αυτό.

Ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατέχει ηγετική θέση στους τομείς των υποδομών, των παραχωρήσεων, της παραγωγής, προμήθειας κι εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας και της διαχείρισης απορριμμάτων. Μέσω της ΗΡΩΝ, ήταν ο πρώτος ιδιωτικός όμιλος που κατασκεύασε και έθεσε σε λειτουργία σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο στην Ελλάδα το 2004 (ΗΡΩΝ 1). Σήμερα διαθέτει συμμετοχή σε δύο σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο το φυσικό αέριο (ΗΡΩΝ 1 & 2), ενώ μέσω της ΗΡΩΝ διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο και στην αγορά της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου. Παράλληλα, μέσω της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, κατέχει ηγετική θέση στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

PVMAINT: ΑΝΑΛΗΨΗ ΝΕΟΥ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΟΥ NET METERING 420 KW ΣΕ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΓΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΓΕΥΣΗΝΟΥΣ ΑΒΕΕ

  • PDF

H PVMAINT συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία της στην ελληνική αγορά των φωτοβολταϊκών συστημάτων και έχοντας πολύ σημαντική εμπειρία και εξειδίκευση σε εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σε βιομηχανικές στέγες, ανέλαβε πρόσφατα την υλοποίηση ενός ακόμα ΦΒ ΝΕΤ METERING ισχύος 420 KW σε βιομηχανική στέγη των κεντρικών εγκαταστάσεων της Ελληνικής εταιρείας ΓΕΥΣΗΝΟΥΣ ΑΒΕΕ στο Κρυονέρι Αττικής.

Ο κύριος Λαζαράκος Φίλιππος, Γενικός Διευθυντής της εταιρίας PVMAINT, δήλωσε: «Η εμπιστοσύνη της ΓΕΥΣΗΝΟΥΣ ΑΒΕΕ προς την εταιρεία μας αποτέλεσε ιδιαίτερη τιμή για εμάς. Η αξιοποίηση του ενεργειακού συμψηφισμού στο εργοστάσιο του πελάτη μας θα συμβάλει στην σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας, στην βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς του καθώς και στην προστασία του περιβάλλοντος. Η πολύχρονη εμπειρία και η εξειδικευμένη τεχνογνωσία της εταιρείας μας, αποτελεί βασικό εργαλείο επιτυχίας μας και ουσιαστικής υποστήριξης των επιχειρήσεων που θέλουν να επιτύχουν εξοικονόμηση ενέργειας με ταυτόχρονη προστασία του περιβάλλοντος μας».

Η Γευσήνoυς έχοντας πάντα ως γνώμονα την διαρκή δέσμευση της για ηθική συμπεριφορά απέναντι στην κοινωνία και το περιβάλλον, επενδύει διαρκώς σε δράσεις βιώσιμης ανάπτυξης με την ορθή χρήση των φυσικών της πόρων, τον έλεγχο κατανάλωσης ενέργειας και ύδατος και προσβλέπει πάντα στη μείωση του αποτυπώματος του άνθρακα στο περιβάλλον με την υιοθέτηση πρακτικών πράσινης ενέργειας. Έχοντας έντονο ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα και μέσα από έμπρακτες πρωτοβουλίες και πράξεις ευθύνης, στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων.

Το έργο αυτό προστίθεται σε ένα σημαντικό αριθμό φωτοβολταϊκών σταθμών σε βιομηχανικές στέγες και επί εδάφους που έχει υλοποιήσει με επιτυχία η PVMAINT για βιομηχανίες και για επενδυτές στο χώρο των ΑΠΕ και ενισχύει περαιτέρω την σημαντική θέση που κατέχει στον χώρο της μελέτης, κατασκευής και συντήρησης φωτοβολταϊκών σταθμών πανελλαδικά.

Η PVMAINT είναι πιστοποιημένη κατά ISO 9001:2015, ISO 14001:2004 και OHSAS 18001.

 

Άη-Στράτης: Ρεύμα και θέρμανση από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας

  • PDF

Ρεύμα και ζεστό νερό από ανανεώσιμες πηγές μέσω τηλεθέρμανσης εξασφαλίζει για τους κατοίκους του Άη-Στράτη το πιλοτικό έργο για τη μετατροπή του σε πράσινο νησί, ενώ το “πακέτο” των παρεμβάσεων περιλαμβάνει ηλεκτρικά οχήματα για την εξυπηρέτηση των αναγκών του Δήμου αλλά και παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας σε δημοτικά κτίρια.

Σύμφωνα με τη δήμαρχο του νησιού Μαρία Κακαλη η σύμβαση έχει ήδη υπογραφεί,  μεταξύ της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή και του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας  και αφορά στην κατασκευή υβριδικού σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής και θερμικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στο νησί. Ο σταθμός αποτελείται από ανεμογεννήτρια, φωτοβολταϊκό, μπαταρίες και Σύστημα Ενεργειακής Διαχείρισης και Ελέγχου μέσω του οποίου επιδιώκεται η κάλυψη του 85% των ενεργειακών αναγκών του νησιού από ΑΠΕ. Η υφιστάμενη πετρελαϊκή μονάδα ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ θα παραμείνει σε λειτουργία για την κάλυψη των αναγκών όταν οι καιρικές συνθήκες δεν επιτρέπουν την παραγωγή πράσινης ενέργειας και έχουν εξαντληθεί τα αποθέματα της μπαταρίας, αλλά και για λόγους ασφάλειας.

Επιπλέον η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια από τον υβριδικό σταθμό θα τροφοδοτεί σύστημα τηλεθέρμανσης που θα περιλαμβάνει κεντρικές μονάδες παραγωγής και αποθήκευσης θερμότητας (δεξαμενές θερμού νερού), καθώς και το δίκτυο διανομής της θερμικής ενέργειας στους τελικούς καταναλωτές (θα κατασκευαστεί υπόγειο δίκτυο μεταφοράς ζεστού νερού στον οικισμό του Αη-Στράτη).

Το έργο που έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ περιλαμβάνει επίσης την υλοποίηση επεμβάσεων ενεργειακής αναβάθμισης των δημοτικών κτιρίων (σχολεία, δημαρχείο, αγορά, κέντρα συνάθροισης κ.α.) Επίσης ο Δήμος θα προμηθευτεί ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δίκυκλα για την εξυπηρέτηση των αναγκών του. Τα οχήματα θα φορτίζονται με πράσινη ενέργεια από το δίκτυο του νησιού.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 7,7 εκατ. ευρώ και η διάρκεια κατασκευής του είναι 25 μήνες. Τα λειτουργικά αποτελέσματα (σε τεχνολογικό, διαχειριστικό και θεσμικό επίπεδο) αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς παραδείγματα συνδυασμού υβριδικού συστήματος ΑΠΕ με τηλεθέρμανση σε αυτόνομο σύστημα είναι σχεδόν ανύπαρκτα παγκοσμίως.

 

Χαιρετισμός του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη στο συνέδριο: «Υδρογόνο Μια Ευκαιρία για το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη»

  • PDF

Χαιρετισμό στο συνέδριο «Υδρογόνο: Μια Ευκαιρία για το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη» που διοργάνωσε το υπό ίδρυση δίκτυο πόλεων «ΗΛΕΚΤΡΟΝ», μια πρωτοβουλία για την προώθηση των βιώσιμων αστικών μεταφορών και της ασφαλούς κινητικότητας, απηύθυνε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Κατά την τοποθέτησή του, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε τα εξής:

«Το θέμα της σημερινής συζήτησης για το Υδρογόνο αποτυπώνει αυτό που μέχρι πριν από λίγα χρόνια ακουγόταν κυρίως σε ένα στενό πλαίσιο επιστημονικών κύκλων: τις πολλές δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει η χρήση του υδρογόνου στην οικονομική πρόοδο και στον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Και είναι ελπιδοφόρο, που σε ένα τέτοιο δύσκολο και σημαντικό πλάνο, η Τοπική Αυτοδιοίκηση επέλεξε να πρωτοπορεί.

Αναφέρομαι ιδιαίτερα στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης που κατάφεραν τα προηγούμενα χρόνια να εκπονήσουν ολοκληρωμένα σχέδια για την εφαρμογή των τεχνολογιών του υδρογόνου, απορροφώντας σχετικές  ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις.

Η προσπάθεια αυτή γίνεται σήμερα περισσότερο οργανωμένη μέσα από το «ΗΛΕΚΤΡΟΝ», το «Δίκτυο πόλεων για την προώθηση των βιώσιμων καθαρών μεταφορών και της ασφαλούς κινητικότητας».

Ευελπιστούμε ότι αυτή η πρωτοβουλία θα κινητοποιήσει ακόμη περισσότερες δυνάμεις και θα συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, που σχεδιάζονται για τα επόμενα χρόνια και θα προσφέρουν χρηματοδοτικά εργαλεία για την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών.

Και οι ΟΤΑ θα πρέπει να είναι έτοιμοι.

Οι νέες κατευθυντήριες γραμμές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις περιφερειακές κρατικές ενισχύσεις, που θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2022, αναμένεται να δημιουργήσουν ένα ευνοϊκό περιβάλλον για την ανάπτυξη πράσινων υποδομών, στις οποίες περιλαμβάνεται το υδρογόνο.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρακολουθεί τις τεχνολογικές εξελίξεις

και έχει τη βούληση να καταρτίσει το αναγκαίο θεσμικό πλαίσιο που θα επιτρέψει την εφαρμογή των νέων καθαρών τεχνολογιών.

Ο συντονισμός μίας τέτοιας προσπάθειας οδηγεί άλλωστε στον βασικό κοινοτικό στόχο των καθαρών μεταφορών, όπως επίσης στην ανάπτυξη μίας νέας οικονομίας με πολλές προοπτικές και αξιόλογες νέες ευκαιρίες απασχόλησης.

Εμείς, θα φροντίσουμε να προβούμε στις απαραίτητες νομοθετικές παρεμβάσεις, όσον αφορά τον τομέα των μεταφορών, για την πλήρη αξιοποίηση όλων αυτών των χρηματοδοτικών εργαλείων και την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών, επιταχύνοντας την πορεία της Ελλάδας προς ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών, προάγοντας μία μορφή σύγχρονης οικονομίας.

Ας δούμε όμως την εικόνα που υπάρχει σήμερα.

Αναμένοντας τον χαρακτηρισμό του υδρογόνου ως καύσιμο μεταφορών στην χώρα μας, που αποτελεί το πρώτο βήμα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα κληθεί να αντιμετωπίσει όλα τα ζητήματα που άπτονται της χρήσης του νέου καυσίμου.

Αυτό σημαίνει ότι απαιτούνται:

-    Σταθμοί ανεφοδιασμού οχημάτων, δηλαδή πρατήρια υδρογόνου

-    Προδιαγραφές των εγκαταστάσεων

-    Προδιαγραφές ασφαλείας

-    Ταξινόμηση και τεχνικός έλεγχος οχημάτων υδρογόνου και φυσικά,

-    Τεχνική Υποστήριξη, που σημαίνει εξειδικευμένα συνεργεία και τεχνίτες που να έχουν τις απαραίτητες γνώσεις να ελέγχουν και να επισκευάζουν αυτά τα οχήματα

Γιατί δεν αρκεί κάποιος να χρησιμοποιεί ένα όχημα μηδενικών εκπομπών. Πρέπει να εξασφαλίζεται και η υποστήριξη του οχήματος σε όλη τον κύκλο ζωής του.

Και φυσικά, η υδρογονοκίνηση δεν αφορά μόνο στις οδικές μεταφορές, αλλά και τον σιδηρόδρομο.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών γνωρίζει λοιπόν τον οδικό χάρτη που θα πρέπει να ακολουθήσει για να διευκολύνει την υδρογονοκίνηση, όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση χρειάζεται κάτι περισσότερο.

Η εξειδικευμένη γνώση και η εμπειρία του Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών Δημόκριτος.

Γι΄ αυτό τον σκοπό το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προτίθεται να συνεργαστεί με τον Δημόκριτο σε αυτή την πορεία, καθώς είναι ήδη ο Εθνικός Εκπρόσωπος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το Υδρογόνο.

Η Ελλάδα διαθέτει εξαιρετικά ηλιακά και αιολικά πεδία για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου. Χρειαζόμαστε γνώση, σχέδιο και όραμα και στρατηγική ώστε να επιτύχουμε και αυτόν το στόχο.»

Σε ερώτηση σχετικά με το πως θα μπορούσαν να εξειδικευτούν οι δράσεις του  Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών όσον αφορά στη χρήση του Υδρογόνου στις μεταφορές, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε τα εξής:

«Από τη στιγμή που θα ανοίξει ο δρόμος για τη χρήση του Υδρογόνου στις Μεταφορές, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προτίθεται να αναπτύξει ένα πλήρες θεσμικό πλαίσιο ώστε να αναπτυχθεί η χρήση του καυσίμου σταδιακά και με βάση τις ευρωπαϊκές προοπτικές.

Καταρχάς, αυτό συνεπάγεται τη διάθεση του συγκεκριμένου καυσίμου μεταφορών στα διευρωπαϊκά δίκτυα, στο σιδηροδρομικό δίκτυο και στη συνέχεια, στις αστικές μεταφορές.

Και αυτή η ιεράρχηση εξηγείται ως εξής. Τα πρώτα πρατήρια θα πρέπει να αναπτυχθούν στο διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο, εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη μετακίνηση των οχημάτων.

Δηλαδή, ένα όχημα που έρχεται από το εξωτερικό δεν γίνεται να έχει εφοδιαστεί με υδρογόνο σε χώρα της αλλοδαπής και όταν περάσει τα ελληνικά σύνορα να μην υπάρχει δυνατότητα ανεφοδιασμού. Πρέπει να μπορεί να συνεχίσει το ταξίδι του.

Σε δεύτερο στάδιο, απαιτείται η κάλυψη του ανεφοδιασμού των τρένων υδρογόνου τα οποία θα χρησιμοποιούν το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Κάποιες χώρες έχουν ήδη προγραμματίσει να θέσουν σύντομα σε τροχιά τρένα υδρογόνου.

Στις αστικές μεταφορές, ένα σημαντικό πεδίο. Σε πρώτη φάση, το υδρογόνο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα οχήματα ειδικών χρήσεων που διαθέτουν Δήμοι και Περιφέρειες, όπως πχ απορριμματοφόρα, σκούπες και στη συνέχεια,

γιατί όχι στο μέλλον, και στις δημοτικές συγκοινωνίες.

Ειδικά τα απορριμματοφόρα, παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς είναι πιο εύκολο να διαμορφωθούν μικροί σταθμοί ανεφοδιασμού στους χώρους στάθμευσης τους, αφού είναι εκ των προτέρων γνωστές με ακρίβεια οι χιλιομετρικές αποστάσεις που διανύουν.

Η χρήση του καυσίμου για τα απορριμματοφόρα έχει και ένα άλλο όφελος, ότι τα οχήματα κινούνται αθόρυβα, συνεπώς περιορίζεται η ηχορύπανση κατά τις μεταμεσονύκτιες ώρες.

Θα ήθελα να τονίσω ότι σε όλο αυτό το εγχείρημα, το οποίο απαιτεί εξειδικευμένες τεχνικές προδιαγραφές και προηγμένη επιστημονική γνώση θα βρίσκεται στο πλευρό μας ο Δημόκριτος.

Και θα είναι ίσως η πρώτη φορά που ένα Εθνικό Κέντρο Έρευνας θα διοχετεύσει απευθείας την τεχνογνωσία του στο Δημόσιο Τομέα για τη σωστή διαμόρφωση ενός νέου θεσμικού πλαισίου.»

Οι μελλοντικοί διαγωνισμοί Α.Π.Ε. πρέπει να είναι ειδικοί ανά τεχνολογία

  • PDF

Την Πέμπτη 27/5 ανακοινώθηκαν από τη ΡΑΕ τα αποτελέσματα του πρόσφατου κοινού διαγωνισμού αιολικών – φωτοβολταϊκών: Όλη η δημοπρατηθείσα ισχύς κατανεμήθηκε σε νέους φωτοβολταϊκούς σταθμούς. Από τα αποτελέσματα αυτά προκύπτουν σημαντικά συμπεράσματα τα οποία πρέπει να ληφθούν υπόψη από την Κυβέρνηση στο σχεδιασμό των νέων διαγωνισμών Α.Π.Ε. που θα διενεργηθούν τα επόμενα έτη:

  1. Τα αιολικά και τα φωτοβολταϊκά είναι οι δύο πιο φθηνές τεχνολογίες ηλεκτροπαραγωγής. Είναι σαφώς πιο φθηνές από το λιγνίτη, το ορυκτό αέριο και από τις άλλες τεχνολογίες Α.Π.Ε. που εξαιρούνται από τους διαγωνισμούς.
  2. Τα φωτοβολταϊκά έχουν κατά μέσο όρο πιο χαμηλό ανηγμένο κόστος παραγωγής από τα αιολικά. Επιπλέον αντιμετωπίζουν πιο μικρούς γραφειοκρατικούς κινδύνους και διέπονται από πιο απλή αδειοδοτική διαδικασία. Έτσι, σε διαγωνισμό με τα αιολικά επικρατούν. Προκύπτει λοιπόν το οξύμωρο να αποκλείεται η αιολική τεχνολογία παρόλο που είναι πάντα, πολύ πιο φθηνή  από όλες τις άλλες τεχνολογίες ηλεκτροπαραγωγής πλην φωτοβολταϊκών.
  3. Η μονοκαλλιέργεια των φωτοβολταϊκών -και γενικά οποιασδήποτε τεχνολογίας- δεν είναι βέλτιστη επιλογή. Η αποτελεσματική επίτευξη των κλιματικών και ενεργειακών στόχων απαιτεί συνδυασμό όλων των τεχνολογιών που αλληλοσυμπληρώνονται με βάση τα ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά και το προφίλ παραγωγής τους. Μόνο ο συνδυασμός των τεχνολογιών Α.Π.Ε.:
    -οδηγεί σε οικονομικά βέλτιστη ανάπτυξη του ενεργειακού συστήματος,
    -εξασφαλίζει βέλτιστη αξιοποίηση των δικτύων,
    -προστατεύει όλους τους επενδυτές, ακόμα και τους επενδυτές των φωτοβολταϊκών, από την αύξηση της πιθανότητας εμφάνισης μηδενικών τιμών στην αγορά
  4. Η ύπαρξη υψηλού ανταγωνισμού, που στο πρόσφατο διαγωνισμό της ΡΑΕ ξεπέρασε το 280%, εξασφαλίζει ότι οι τιμές είναι δίκαιες και αντανακλούν το πραγματικό κόστος των έργων. Δεν απαιτούνται επομένως υπερβολικές και πολλαπλές ρυθμιστικές παρεμβάσεις. Για παράδειγμα, η επιβολή πολύ χαμηλής τιμής εκκίνησης δεν είναι απαραίτητη και μπορεί να οδηγήσει σε τεχνητή επίτευξη αδίκως χαμηλών τιμών που μπορεί να οδηγήσουν μελλοντικά σε εγκατάλειψη επενδύσεων. Ο ανταγωνισμός πρέπει να αφεθεί να λειτουργεί κατά το δυνατόν, ανόθευτος.
  5. Η επιλογή για το μέλλον κοινών διαγωνισμών με ποσόστωση 30% ανά τεχνολογία, δεν είναι η λύση για τα ανωτέρω προβλήματα. Δεν θα οδηγήσει σε βέλτιστη επίτευξη του στόχου και θα δημιουργήσει ποικίλα προβλήματα π.χ. στο πώς θα σχεδιαστεί ο κανόνας καθορισμού  της κοινής τιμής εκκίνησης. Αντιθέτως, οι αρμόδιοι θεσμικοί φορείς -και ιδίως η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και ο ΑΔΜΗΕ- θα πρέπει να έχουν πάντα επαρκή ελευθερία να μελετούν και να ρυθμίζουν τις βασικές παραμέτρους των διαγωνισμών με γνώμονα το όφελος του καταναλωτή. Οι σημαντικότερες από αυτές τις παραμέτρους είναι το μίγμα τεχνολογιών και η τιμή εκκίνησης ανά τεχνολογία.

Για όλους αυτούς τους λόγους οι μελλοντικοί διαγωνισμοί Α.Π.Ε. πρέπει να είναι ειδικοί ανά τεχνολογία, όπως ήταν και μέχρι πριν τον τελευταίο διαγωνισμό. Μια τέτοια επιλογή είναι απολύτως συμβατή με τους ευρωπαϊκούς κανόνες και σεβαστή από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η ΕΛΕΤΑΕΝ είναι στη διάθεση του ΥΠΕΝ να υποστηρίξει στην κατάρτιση και τεκμηρίωση του σχήματος των νέων διαγωνισμών που θα πρέπει να υποβληθεί στις υπηρεσίες της Επιτροπής.

 

 

Η Lightsource bp επενδύει στην ελληνική αγορά ηλιακής ενέργειας.

  • PDF


Είσοδος του παγκόσμιου κολοσσού ηλιακής ενέργειας Lightsource bp στην ελληνική αγορά μέσω της εξαγοράς 640MW από την Kiefer TEK


Η Lightsource bp, μια από τις κορυφαίες εταιρείες παγκοσμίως στην ανάπτυξη και διαχείριση έργων ηλιακής ενέργειας συνεχίζει την επέκταση της με δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά.

Η εταιρία κατοχύρωσε 140MW στην πρόσφατη Κοινή Ανταγωνιστική Διαδικασία δηλαδή 40% της συνολικής δημοπρατημένης ισχύος, «κλειδώνοντας» σε μία μέση τιμή των 38.5 € ανά MW. Τα συγκεκριμένα έργα αποτελούν ένα μέρος από τα 640ΜW έργων που θα εξαγοράσει η Lightsource bp από την Kiefer TEK, κάτι που την καθιστά έναν από τους μεγαλύτερους διαχειριστές και επενδυτές ηλιακής ενέργειας στη χώρα.

Η ελληνική αγορά ηλιακής ενέργειας μέσω της διαδικασίας των δημοπρατήσεων, εξασφαλίζει τον υγιή ανταγωνισμό καθώς και καλύτερες τιμές για τους τελικούς δικαιούχους.

Τα αποτελέσματα του πρόσφατου διαγωνισμού της Ελληνικής Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας καταδεικνύουν πως η ηλιακή ενέργεια γίνεται πλέον ανταγωνιστική προς όφελος συνολικά του ελληνικού ηλεκτρικού συστήματος. Στον τελευταίο διαγωνισμό υποβλήθηκαν προσφορές για περισσότερα από 1 GW έργων ΑΠΕ και ανατέθηκαν συμβόλαια έως και 350MW με ρεκόρ χαμηλών τιμών κάτι που καθιστά την ηλιακή ενέργεια ανταγωνιστική έναντι όλων των παραδοσιακών μορφών παραγωγής ενέργειας.

Η Ελλάδα γίνεται πλέον μια στρατηγική αγορά για την Lightsource bp, η οποία  έχει παρουσία σε 3 ηπείρους και 14 χώρες με ένα χαρτοφυλάκιο εκτελεσμένων έργων ισχύος 3,5GW και υπό εκτέλεση διεθνή έργα δυναμικότητας 20GW.

Μαζί με τα 140MW που κατοχυρώθηκαν στην πρόσφατη δημοπρασία, η Lightsource bp για τους επόμενους 24 μήνες, σχεδιάζει να εκτελέσει έργα ισχύος μεγαλύτερης από 200MWp. Πρόκειται για μια επένδυση περίπου 160 εκατομμυρίων ευρώ η οποία θα δημιουργήσει περισσότερες από 300 θέσεις εργασίας. Το συγκεκριμένο επενδυτικό πλάνο θα πραγματοποιηθεί σε  συνεργασία με την Kiefer TEK στους τομείς της αδειοδότησης και κατασκευής. Η παραγόμενη ενέργεια θα πωλείται είτε μέσω των Συμβάσεων Λειτουργικής Ενίσχυσης με τον ΔΑΠΕΕΠ στη συμφωνηθείσα τιμή αλλά και απευθείας σε μεγάλες επιχειρήσεις, προμηθευτές ενέργειας ή/και στο χρηματιστήριο ενέργειας.

O υπεύθυνος για την παγκόσμια ανάπτυξη της Lightsource bp κ. Βλάσιος Σουφλής δήλωσε:  «Πρόκειται για ένα ορόσημο για την ελληνική ομάδα ανάπτυξης έργων της Lightsource bp η οποία εργάστηκε σκληρά και πέτυχε τον στόχο της σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η διαδικασία των διαγωνισμών επιτρέπει στη χώρα να επιταχύνει την απεξάρτηση της από τον άνθρακα και παράλληλα δημιουργεί τις συνθήκες για την είσοδο στην ελληνική αγορά των μεγαλύτερων παικτών παγκοσμίως. Η συνεργασία μας με την Kiefer TEK ήταν καθοριστική για την εδραίωση μας στην Ελληνική αγορά.  Συμφωνίες όπως η συγκεκριμένη, συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας και επιταχύνουν την ενεργειακή μετάβαση μέσα από τις επενδύσεις, την δημιουργία θέσεων εργασίας και την προσφορά καθαρής ενέργειας.»

Ο Θανάσης Ρήγας, Managing Director της Lightsource bp για την Ελλάδα δήλωσε: «Είμαι περήφανος για την είσοδο της Lightsource bp στην ελληνική αγορά ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η είσοδος αυτή είναι καθοριστική για την ανάπτυξη καθαρής και προσιτής ηλιακής ενέργειας και την επίτευξη του στόχου του «Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)» για αύξηση του μεριδίου ανανεώσιμων πηγών ενέργειας κατά 30% έως το 2030. Η bp επενδύει στην Ελλάδα για πάνω από 90 χρόνια και με την Lightsource bp συνεχίζει τις επενδύσεις της με στόχο ένα μέλλον με χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα.»

Από την μεριά της Kiefer TEK, o CEO της εταιρείας Χρήστος Πετρόχειλος δήλωσε: «Η συμφωνία αυτή αποδεικνύει τις υψηλές δυνατότητες των περιοχών που δραστηριοποιούμαστε και την αξία που μπορούμε να προσφέρουμε σε συνεργασία με έναν παγκόσμιο παίκτη όπως η Lightsource bp. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που βλέπουμε τα κοινά μας project μας να κερδίζουν και θα αισθανθούμε ακόμη μεγαλύτερη ικανοποίηση όταν τα έργα μας ολοκληρωθούν παραδίδοντας φθηνή και καθαρή ενέργεια σε όλη την Ελλάδα. Είμαι βέβαιος πως η συνεργασία μας με έναν από τους μεγαλύτερους ενεργειακούς ομίλους στον κόσμο θα δημιουργήσει πολύ ενδιαφέροντα project."


ΤΕΡΝΑ Α.Ε.: Τρία νέα έργα ενεργειακών υποδομών συνολικού προϋπολογισμού άνω των 60 εκατ. εκατ. ευρώ εξασφάλισε η εταιρεία.

  • PDF

Τρία νέα έργα ενεργειακών υποδομών συνο λικού προϋπολογισμού άνω 60 εκατ. ευρώ,θα προσθέσει στο χαρτοφυλάκιό της η εταιρεία ΤΕΡΝΑ Α.Ε., 100%θυγατρική του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.Συγκεκριμένα: A. Η ΤΕΡΝΑ μειοδότησε στον διαγωνισμό των εταιρειών της ΔΕΗ Ανανεώσιμες«ΑΡΚΑΔΙΚΟΣ ΗΛΙΟΣ ΕΝΑ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ε.Π.Ε.» και «ΑΡΚΑΔΙΚΟΣ ΗΛΙΟΣ ΔΥΟ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ε.Π.Ε.»για το έργο «Μελέτη, Έργα Πολιτικού Μηχανικού, Προμήθεια, Μεταφορά, Εγκατάσταση Και Θέση Σε Λειτουργία, Δύο (2) Φωτοβολταϊκών Σταθμών και ενός (1) Υποσταθμού Υπαίθριου Τύπου ». Οι φωτοβολταϊκοί σταθμοί, ισχύος 39MWκαι 11MW, καθώς και ο υπαίθριος υποσταθμός πρόκειται να τοποθετηθούν στη θέση «Μεγάλες Λάκκες» του Δήμου Μεγαλόπολης της Περιφέρειας Πελοποννήσου, σε απαλλοτριωμένες από τη ΔΕΗ εκτάσεις. Το έργο έχει προϋπολογισμό άνω των 28,5εκατ.ευρώ(συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).B.Επίσης , η ΤΕΡΝΑ μειοδότησεσε δύο διαγωνισμούς του ΔΕΣΦΑ για τον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας. Πιο αναλυτικά : I.Ο πρώτος διαγωνισμός αφορά το έργο «Λεπτομερής Σχεδιασμός, Προμήθεια και Κατασκευή μιας νέας προβλήτας small scale LNG στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας». Η ΤΕΡΝΑ, σε κοινοπραξία με την τεχνική εταιρεία  Χρ. Δ. Κωνσταντινίδης Α.Ε., θα αναλάβει τις λεπτομερείς μελέτες ηλεκτρολόγου μηχανικού και πολιτικού μηχανικού για την κατασκευή προβλήτας, επαρκούς να δεχθεί φορτηγά πλοία χωρητικότητας από 1.000 m3 έως και 30.000 m3. Η εν λόγω προβλήτα θα κατασκευαστεί στη βορειοανατολική πλευρά της Ρεβυθούσας και θα έχει συνολικό μήκος περίπου 20 μέτρα. Επιπλέον, θα κατασκευαστούν βοηθητικές εγκαταστάσεις, όπως νέο κτίριο ελέγχου, προμήθεια υλικών και εξοπλισμού για την κατασκευή και εγκατάσταση σωληνώσεων, εξαρτημάτων, οργάνων και αυτόματων συστημάτων ελέγχου και τηλεπικοινωνίας.Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό άνω των 17εκατ . ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).II.Ο δεύτερος διαγωνισμός αφορά το έργο «Λεπτομερής Σχεδιασμός, Προμήθεια και Κατασκευή του Σταθμού Συμπίεσης Απαερίων στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας. Το έργο, προϋπολογισμού περίπου 15εκατ. ευρώ(συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), περιλαμβάνει λεπτομερείς μελέτες ηλεκτρολόγου μηχανικού και πολιτικού μηχανικού για την κατασκευή του κτιρίου που θα εγκατασταθεί ο συμπιεστής, την εγκατάσταση όλου του βοηθητικού εξοπλισμού καθώς και τα δίκτυα σωληνώσεων διακίνησης απαερίων, νερού και επέκταση των υφισταμένων βοηθητικών δικτύων του Σταθμού (πεπιεσμένου αέρα, αζώτου κλπ).Υπενθυμίζεται ότι το συνολικό ανεκτέλεστο των υπογεγραμμένων και των προς υπογραφή συμβάσεων του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανέρχεται σε περίπου 3 δισ. ευρώ.

 

Κώστας Σκρέκας: Η Φλώρινα θωρακίζεται ενεργειακά με ισχυρές υποδομές φυσικού αερίου

  • PDF

Η κατασκευή του δικτύου ξεκινά το φθινόπωρο του 2021, φέρνοντας το φυσικό αέριο σε νοικοκυριά, επιχειρήσεις και βιομηχανίες


Η ανάπτυξη υποδομών διανομής φυσικού αερίου στη Φλώρινα, ένα έργο κομβικής σημασίας για την τοπική κοινωνία γίνεται πραγματικότητα, το οποίο θα καλύψει τις μεγάλες ενεργειακές ανάγκες των κατοίκων και θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της περιοχής κατά τη μεταλιγνιτική εποχή.


 

Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 20,2 εκατ. ευρώ (πλέον Φ.Π.Α.), εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» (ΕΠΑνΕΚ) του ΕΣΠΑ 2014-2020 και η υλοποίησή του θα ξεκινήσει το φθινόπωρο του 2021 με ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2023. Τα τεύχη δημοπράτησης του έργου έχουν ήδη εγκριθεί από τη Διαχειριστική Αρχή του ΕΠΑνΕΚ, ανοίγοντας τον δρόμο για την προκήρυξη του διαγωνισμού εντός του επόμενου μήνα.

 

Το έργο προβλέπει την κατασκευή 102 χιλιομέτρων δικτύου διανομής φυσικού αερίου, το οποίο δεν θα περιορίζεται μόνο στον οικιστικό ιστό της Φλώρινας, αλλά και στη βιομηχανική περιοχή.


 

Παράλληλα με τις εργασίες κατασκευής του δικτύου θα πραγματοποιούνται συνδέσεις καταναλωτών όλων των κατηγοριών (οικιακών, εμπορικών, βιομηχανικών), δίνοντας προτεραιότητα στη σύνδεση δημόσιων κτιριακών εγκαταστάσεων, όπως μονάδων υγείας και σχολείων.


 

Με τη χρήση του φυσικού αερίου θα μειωθούν σημαντικά οι δαπάνες των νοικοκυριών για θέρμανση που είναι ιδιαίτερα αυξημένες εξαιτίας των κλιματικών συνθηκών στη Φλώρινα, ενώ μεγάλα θα είναι τα οφέλη και για τον εμπορικό και τον βιομηχανικό τομέα από τη μείωση του ενεργειακού κόστους.


 

Το έργο έχει, ταυτόχρονα, ισχυρό περιβαλλοντικό και αναπτυξιακό πρόσημο, καθώς συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος και ενισχύει σημαντικά την τοπική οικονομία και απασχόληση, με τη δημιουργία πολλών νέων θέσεων εργασίας.


 

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Η επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου στην περιοχή της Φλώρινας θα αποτελέσει σημαντικό πυλώνα περιφερειακής ανάπτυξης. Χιλιάδες νοικοκυριά, επιχειρήσεις, σχολεία και μονάδες υγείας θα αποκτήσουν πρόσβαση σε ένα φθηνότερο και φιλικότερο προς το περιβάλλον καύσιμο σε σχέση με το πετρέλαιο, σε μια περιοχή στην οποία επικρατούν χαμηλές θερμοκρασίες το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου. Τα οφέλη θα είναι σημαντικά και κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου, με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας για την υλοποίηση αυτής της επένδυσης».


 

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΔΑ, Μάριος Τσάκας υπογράμμισε σχετικά: «Η έλευση του φυσικού αερίου στην ακριτική Φλώρινα ήταν ένα μεγάλο στοίχημα που καταφέραμε να κερδίσουμε με σκληρή δουλειά και καλή συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Σε χρόνο - ρεκόρ, το έργο εντάχθηκε στο ΕΠΑνΕΚ και ξεκινά να υλοποιείται, παρέχοντας στους κατοίκους τη δυνατότητα πρόσβασης σε ένα καύσιμο οικονομικό, ασφαλές και καθαρό. Εκτός, όμως, από ουσιαστικός, ο χαρακτήρας του έργου είναι για εμάς και συμβολικός, στέλνοντας το μήνυμα των ίσων ευκαιριών ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας».

 



ΗΛΙΑΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

J

ΑΙΟΛΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

JA Teline IV

ΥΔΑΤΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ

JA Teline IV

ΓΕΩΘΕΡΜΙΑ

JA Teline IV

ΒΙΟΜΑΖΑ

Avatar